7 mei 2025, 15:48:00

nog drie eitjes met breuk.....

Gestart door Fleur79, 7 maart 2010, 00:52:50

« vorige - volgende »

Fleur79

Hallo,

9 dagen geleden is het eerste eitje uitgekomen en het gaat zeer goed met het kleine donsje!!

Nu is mijn  vraag:

er liggen nog drie eieren, vandaag keek ik in het broedhok en zag dat ze alle drie al een breuk hadden maar ik weet niet hoe lang dat al zo is. Maar ik vindt het zo lang na het eerste eitje...

Iemand suggesties??

Groetjes Fleur

rgc

Hoi Fleur.

Je zou de eitjes kunnen oppakken en luisteren of je gepiep hoort. Dat hoor je vaak 24 uur voor het uitkomen. Was bij ons reuze leuk want als het ene ei uit was begon het andere te piepen.

Hele veel plezier met de ukkies

Groetjes
Gwenda

Fleur79

Alle drie de eitjes zijn uitgekomen!!!

Ik ben zo trots op Moa en Faith!!! het zijn zulke goede ouders, echt onvoorstelbaar!

We hebben nu dus vier kids in huis....

helaas krijg ik  geen foto's op de site, krijg de melding dat het te groot is....

Maar gelukkig gaat het erg goed!!

Groetjes Fleur

Landiej

Foto's even verkleinen ;D Gefeliciteerd met je kleintjes :)

Fleur79

Helaas hebben de andere het niet gered....ik dacht dat ik gepiep hoorde en dat de eitjes uitgekomen waren maar helaas was dat niet het geval....  :'(Ze hadden dus wel een breuk maar ze konden er op een of andere manier niet uitkomen...

een van de eitjes was ook een beetje gelig, een soort vlek op de schaal, wat me lijkt op een soort rot.

Maar goed, vandaag heb ik het broedhok schoongemaakt aangezien er ook aardig wat ontlasting in lag :-\ Het jong (we noemen hem/haar Puck(ie)) heb ik even op een lekkere zachte handdoek gelegd en hem daarna in het schone broedhok weer terug gedaan en de eitjes welke er nog lagen weggehaald.

Puckie ziet er heel gezond uit en heeft een super volle krop. Ik ben ervan overtuigd dat hij het helemaal gaat maken!!!

Ik denk dat het, aangezien het hun eerste nest is, zo moest zijn.

We hebben gezegd dat we er 1 willen houden van het eerste nest dus de keus is nu helaas niet zo moeilijk...

Ben blij dat Puckie het heeft mogen overleven!!

Landiej

Helaas gaan eerste nestjes vaak mis :-\
Fijn dat Puckie nog wel bij jullie is :)