POP GESTOPT MET BROEDEN EIEREN KOUD NU OP DE VERWARMING

Gestart door PM, 9 maart 2010, 21:37:01

« vorige - volgende »

PM

er waren 4 eitjes waarvan ze er nu nog 2 over zijn nadat ze die het nest uit heeft gegooid omdat ze onbevrucht waren.

Nu moest ze nog een paar dagen en is sinds een paar uur helemaal gestopt met broeden.
zoizo een rare situatie, ze broed in een cavia kooi, vertikte het om in blok te gaan zitten.

iig het is afgezet en dit was geen probleem de cavia's accepteren het en zij vind het geen bedrijging als ze dichterbij komen.

heb ze meerdere malen weer op het nest gezet en cavia hok dicht gedaan ( met man er bij, die overigens nog geen seconde heeft gebroed) maar ze gingen telkens alleen eten en keken er niet meer naar om

Nu heb ik ze dus op de verwarming( wel lastig om temp te bepalen , ben bang dat t te warm is) nu iets lager gezet, liggen in een soort fleece handoekje met daaromheen aluminium folie voor de isolatie

1 van de eitjes is kapot, alvast nat gesproeid net om hopelijk het vlies niet aan het jong te laten plakken al vrees is dat dat te laat is. Doekje ook beetje nat gesprayd
ga constant voelen ze zitten nu op goede temp iets warmer dan kamer temp maar wat nu!! geen broedmachine die kan ik natuurlijk morgen pas halen evt

!!!
Groetjes van Kim & Livestock:
Pájaro & Maori  Jet & Bram  Lemon  Pip  Benji

Kimm

ik vind dit een beetje een raar verhaal. valkjes bij de cavia's  ???  ???
en de eitjes op de verwarming. dit wordt helemaal niks.
ik zou de valkjes gewoon weer in de kooi doen en de eitjes weggooien.
volgende keer de natuur haar gang laten gaan. als ze niet in een blok willen, dan willen ze dat niet. zoiets kan je niet afdwingen en ze bij de cavia;s in doen vind ik helemaal vreemd.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

PM

Dan heb je het een beetje verkeerd begrepen.
Ik heb op de zelfde kamer ook cavia's staan en ze gaan geregeld er bij zitten. ze heeft ZELF daar de eieren gelegd, in hun eigen kooi legde ze wel maar broede ze niet, in die cavia kooi wel, dus heb ik het zo gelaten

en ja, ik legde ze op de verwarming omdat ze ijskoud waren
en later heb ik ze in een electrische deken( niet te warm natuurlijk  gelegd en zag dat ze weer bewogen d.m.v schouwlampje
dus ik ben elk uur gaan kijken of alles nog goed ging en maakte ze af en toe nat omdat dat ene ei al kapot was gemaakt ( daar zag ik wel het meeste leven in en ademde echt gewoon)

nog al logisch dat je wilt helpen als je ziet dat er nog leven in zo'n ei zit  en de moeder het niet doet?!! dat doe je normaal met een broedmachine tog ook als het niet anders kan!!

Uiteindelijk heb ik ze vanvochtent alsnog dood aan getroffen

Erg bevooroordeeld hoor

Alsnog bedankt voor je reactie
Groetjes van Kim & Livestock:
Pájaro & Maori  Jet & Bram  Lemon  Pip  Benji

bobbie

Hallo PM,

Het gaat heel vaak mis met een eerste legsel. :-\ Of ze het nu in een broedhok leggen of in een caviahok.

Je hebt je best gedaan, meer kan je niet doen. Ik denk ook dat dit beter is want als ze het nest verlaten zou je zelf de jonkies hebben moeten voeren en dat is een hele klus vanaf dag 1.

En even over je opmerking (erg bevooroordeeld hoor) richting Kim:
het is ook een raar verhaal wat je neerzet en ik moest ook 3 keer lezen voor het tot me doordrong dat de valken deze plek zelf hadden uitgekozen. Kim bedoelt het goed, staat voor iedereen klaar met de beste wil die er is. Je opmerking heeft ze niet verdiend vind ik. :-\
Wilde ik even gezegd hebben.

Succes verder met de valkjes.

Groetjes, Nel

Kimm

hallo pm,

jouw 2e reactie die jij hier hebt neergezet, is veel duidelijker te lezen dan wat jij als eerste hebt neergezet.
ik wens jou voor de volgende keer meer succes met de eitjes.

Lieve nel, bedankt  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010