6 mei 2025, 03:20:28

Het broedsgedrag van mijn pop.

Gestart door ruben08, 11 maart 2010, 20:58:43

« vorige - volgende »

ruben08

Hallo,

Mijn valkje pinky(pop)
Het kan zijn dat hij deze week eitjes kan leggen.
Ik heb gehoord als de uitwerpselen groter zijn(en dat is inderdaad zo bij pinky)
Dit heb ik zonet getrokken:

Zou er kans zijn op eitjes??
Hij beschermd zijn broedhok zelf voor mij blaast hij soms(pinky is super tam)
Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^

Kimm

hoi ruben,

ze zit er wel zo bij alsof ze een eitje moet leggen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ruben08

12 maart 2010, 12:31:48 #2 Last Edit: 12 maart 2010, 12:40:34 by ruben08
Als ik nu me hand in de buurt of in de broedhok doe, dan komt pinky naar men hand en doet ze vleugels open blaast en bijt(bijten doet hij niet echt).

Maar bertje en pinky maken nog soms ruzie als bertje te dicht bij de broedhok is.

Ik heb pinky al 11 maanden en zijn gedrag is nu echt anders geworden. Als de broedhok boven aan open is gaat pinky er veel in. Maar als hij dicht is zit pinky te staren in het gat van de broedhok. Is het beter om hem open te laten altijd??

Ik hoop dat er snel eitje zijn :D

Grtz Ruben

Marjon

Wij hebben een pop gehad dit het vertikte om het broedhok in te gaan door het gaatje. Toen we het hok gewoon open lieten ging ze er wel in en heeft ze een prachtig nest gehad waar drie mooie jongen uit kwamen!

Als de vogels binnen in een warme ruimte staan dan lijkt het mij dus geen probleem om het broedhok open te laten. Je moet alleen wel opletten als de jongen iets groter worden, want dan klimmen ze er wel makkelijk uit. Wij hebben met een stukje houd het randje verhoogt naarmate de jongen groeiden.

Succes!

ruben08

Nu komen ze erg goed overeen :P
dus probleem opgelost