29 maart 2024, 02:45:15

Zou dat goed gaan?

Gestart door Noekie, 7 maart 2010, 21:30:47

« vorige - volgende »

Noekie

Ik heb een beetje zitten zoeken op dit forum, maar ik kan niet het antwoord vinden die mij helpt.

Wij hebben een jong valkje (van sept. 09). Nu krijgen we er volgende week een jonge engelse parkiet (zo'n grote parkiet) bij.

Ze hoeven niet in 1 kooi, maar als dat zou lukken lijkt em dat wel gezellig. Engelse parkieten zijn wat rustiger dan de gewone grasparkiet.

Nu heb ik dus de volgende vragen:
Zouden ze kunnen gaan schreeuwen naar elkaar?
Spreken ze een beetje dezelfde vogeltaal (gedragingen)?
Zouden ze eventueel bij elkaar kunnen?

Noekie is natuurlijk nog vrij jong en de engelse parkiet komt van de week uit het blok. Parkieten kunnen een beetje bitchy zijn, maar is dat ook zo als de valk eerder aanwezig is dan de parkiet? En als de parkiet meteen uit het blok bij de valk komt?
Noekie 24-9-2009

Rianne

Alles is natuurlijk afhankelijk van het karakter van de vogel. Is de parkiet namelijk dominant, dan maakt het niet uit of de valk er nu eerder was of niet. Je doet er goed aan om ze eerst apart te huisvesten. Ze kunnen gaan schreeuwen maar de kooien naast elkaar zetten kan daartegen helpen. Wat het gedrag betreft, dat weet ik niet, want daar heb ik geen ervaring mee.
Of ze uiteindelijk bij elkaar kunnen is een kwestie van proberen. :) Maar dat zou ik pas na een aantal weken doen.