28 maart 2024, 22:42:19

FLEVOVALKENHOF 2010

Gestart door *Esther*, 6 maart 2010, 17:25:28

« vorige - volgende »

*Esther*

6 maart 2010, 17:25:28 Last Edit: 15 november 2010, 08:07:54 by *Esther*
Koppels 2010


http://s111.photobucket.com/home/Flevovalkenhof/indexFoto's!!!!!!
         
Een nieuw jaar, een nieuw dagboek, nieuwe koppels en wie weet wat voor nieuwe dingen dit jaar nog meer brengt!
Ik hoop dit jaar te kweken met 6 koppels. Het 6e koppel was niet gepland maar Smoezie en Mannetje lijken elkaar erg leuk te vinden. Omdat Smoezie al twee jaar geen echte vaste partner heeft gehad en zij hier echt niet weggaat heb ik besloten het maar zo te laten. Eigenlijk wilde ik een dominant pastel witmasker man voor haar zoeken.
Ik heb er super veel zin in en hoop dat het een beter seizoen wordt dan vorig seizoen.


Ricky en Beauty
Vader: bont cinnamon witmasker split lutino opaline
Moeder: opaline bont witmasker[/b][/color][/size]


Zonen:  
50% bont witmasker split voor {X1: cinnamon lutino} {X2: opaline}
50% opaline bont witmasker split voor {X1: cinnamon}  
Dochters:
50% bont witmasker cinnamon lutino opaline
50% bont witmasker cinnamon

Tycoon X Nanoek  
Vader: dominant pastel ef split voor lutino witmasker bleekmasker (*zichtbaar bleekmasker*)
Moeder: bont opaline split voor witmasker bleekmasker (*zichtbaar bleekmasker*)




man afkomst:
6% dominant pastel (enkele factor) witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: opaline}
6% dominant pastel (enkele factor) witmasker split voor bont {X2: opaline}
6% dominant pastel (enkele factor) bleekmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: opaline}
6% dominant pastel (enkele factor) bleekmasker split voor bont {X2: opaline}
13% dominant pastel (enkele factor) split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  lutino} {X2: opaline}
13% dominant pastel (enkele factor) split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: opaline}
6% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: opaline}
6% witmasker split voor bont {X2: opaline}
6% bleekmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: opaline} 6% bleekmasker split voor bont {X2: opaline}
13% wildkleur split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  lutino} {X2: opaline}
13% wildkleur split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: opaline}
pop afkomst:
6% dominant pastel (enkele factor) witmasker lutino split voor bont
6% dominant pastel (enkele factor) witmasker split voor bont 6% dominant pastel (enkele factor) bleekmasker lutino split voor bont
6% dominant pastel (enkele factor) bleekmasker split voor bont
13% dominant pastel (enkele factor) lutino split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% dominant pastel (enkele factor) split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
6% witmasker lutino split voor bont
6% witmasker split voor bont
6% bleekmasker lutino split voor bont
6% bleekmasker split voor bont
13% lutino split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% wildkleur split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual pastelface*)


Naud X Taïs
Vader: witmasker lutino opaline
Moeder: witmasker cinnamon opaline



Zonen:
100% witmasker opaline split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
Dochters:
100% witmasker lutino opaline


Tickle en Loenatik
Vader: cinnamon opaline geelwang split voor {X1:  lutino} {kanssplit lutino}
Moeder:  lutino bont split voor witmasker



Zonen:
25% lutino split voor bont witmasker {X1:  cinnamon opaline geelwang}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  cinnamon opaline geelwang} {X2: lutino}
25% lutino split voor bont {X1:  cinnamon opaline geelwang}
25% wildkleur split voor bont {X1:  cinnamon opaline geelwang} {X2: lutino}
Dochters:
25% cinnamon lutino opaline geelwang split voor bont witmasker
25% cinnamon opaline geelwang split voor bont witmasker
25% cinnamon lutino opaline geelwang split voor bont
25% cinnamon opaline geelwang split voor bont

Twinboy X Sterre
Vader: bont opaline
Moeder: opaline lutino geelwang  



man afkomst: 100% wildkleur split voor bont {X1:  opaline} {X2: lutino geelwang}
pop afkomst: 100% opaline split voor bont

 Smoezie
Lutino witmasker




En dan nog een vrijgezelle man welke mag verhuizen:
Mellow = bleekmasker split lutino man



Als laatse heb ik nog een wildkleur popje waarvan ik heel lang heb gedacht dat het een mannetje zou zijn.
Zij mag ook verhuizen. Evt samen met Mellow. Volgens mij moet zij split witmasker zijn, wat dus weer leuke bleekmasker gaat geven samen met mellow.

Rob S

Hey Esther,

Mooie koppels! Ik hoop echt voor je dat het dit voorjaar beter gaat dan vorig jaar, want dat was echt een ramp heb ik toen gezien.

Groetjes

Anke

Hoi Esther,
Ziet er goed uit hoor!!!
Heel veel succes dit kweekseizoen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Leuk je weer te kunnen volgen en ik hoop inderdaad dat je een heel goed kweekseizoen krijgt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Dierenfreackske

Hoi Ester, een heel goed kweekseizoen voor jou ook, mooie koppeltjes heb je hoor! Grtjs. Ann



Landiej

Mooie koppels inderdaad!
Komen vast weer mooie nieuwe generaties uit voort :)
Heel veel succes met de kweek dit jaar!

♪ Marlies

Zo, jouw nieuwe boekje ook weer gevonden. :D

Zo te zien heb je ook niet zoveel koppels meer, maar wat je hebt zitten zijn wel hele mooie. :D

Veel succes komend kweekseizoen !!!!!!!

Dafrinja

Hoi Esther!

Leuke koppels, houdt Twinboy het dit seizoen wel alleen bij Sterre? De vreemganger.... :o :P ;D
Hoe is het met Loenatik? Op de foto ziet ze er als lichtgeel uit en Lizzy hier word erg mooi erg fel geel, heeft Loenatik dit niet?
Succes dit seizoen!

Groetjes Dafrinja

*Esther*

9 maart 2010, 08:25:57 #8 Last Edit: 9 maart 2010, 16:02:16 by *Esther*
Hoi Allemaal,
bedankt voor jullie reacties!

Citaat van: Dafrinja op  8 maart 2010, 10:23:40
Hoi Esther!

Leuke koppels, houdt Twinboy het dit seizoen wel alleen bij Sterre? De vreemganger.... :o :P ;D
Hoe is het met Loenatik? Op de foto ziet ze er als lichtgeel uit en Lizzy hier word erg mooi erg fel geel, heeft Loenatik dit niet?
Succes dit seizoen!

Groetjes Dafrinja

Tja twinboy zit de hele winter al koppeltje te wezen met Sterre. Dus hopelijk houdt hij het dit keer vol.
Loenatik is wel geel maar zij zit buiten en dan kleuren ze vaak net wat lichter dan als ze binnen zitten.

Citaat van: ♪ Marlies op  7 maart 2010, 23:37:17
Zo, jouw nieuwe boekje ook weer gevonden. :D

Zo te zien heb je ook niet zoveel koppels meer, maar wat je hebt zitten zijn wel hele mooie. :D

Veel succes komend kweekseizoen !!!!!!!


Bedankt. De koppels zijn met zorg samen gesteld maar het blijft altijd afwachten. ;)

Citaat van: Landiej op  7 maart 2010, 22:21:26
Mooie koppels inderdaad!
Komen vast weer mooie nieuwe generaties uit voort :)
Heel veel succes met de kweek dit jaar!


Bedankt! Ik hoop ook dat dit seizoen meer jongen op stok zal brengen.  :D

Citaat van: Dierenfreackske op  7 maart 2010, 04:45:49
Hoi Ester, een heel goed kweekseizoen voor jou ook, mooie koppeltjes heb je hoor! Grtjs. Ann


Bedankt Ann. :)

Citaat van: carco op  6 maart 2010, 21:28:33
Leuk je weer te kunnen volgen en ik hoop inderdaad dat je een heel goed kweekseizoen krijgt.

Groetjes: Caroline.


Bedankt, het begon bij mij weer te kriebelen, dus een start met het dagboek is een leuk begin. :D

Citaat van: Anke op  6 maart 2010, 20:31:37
Hoi Esther,
Ziet er goed uit hoor!!!
Heel veel succes dit kweekseizoen :)
Groetjes Anke


Bedankt Anke.  :D

Citaat van: Rob S op  6 maart 2010, 19:52:31
Hey Esther,

Mooie koppels! Ik hoop echt voor je dat het dit voorjaar beter gaat dan vorig jaar, want dat was echt een ramp heb ik toen gezien.

Groetjes


Hey, ja wat een rampen plan was dat. Ik hoef echt geen 50 jongen op stok te brengen in een seizoen maar ik zou het wel leuk vinden om te zien of de mutaties kloppen. :D

Groetjes Esther

Zyra

Hey Esther,

Hopelijk wordt dit seizoen beter als vorig seizoen.

Je hebt in ieder geval weer leuke koppeltjes en hopelijk zometeen ook leuke jongen!

Ik zit stiekumpjes al te sparen voor een broertje/zusje voor Kenji ;) ;D

Groetjes Dees

•=Bonnie=•

Mooie koppels :)

Vooral Tycoon x Nanouk... hopelijk heeft hij niet stiekem een bont split, zou zonde zijn van je Dom Pas.

*Esther*

Hey,

Vandaag de voliere in geweest om de blokken te plaatsen. Na het eerste blok werd er al druk gefloten en geroepen naar elkaar.
Ik hoop dat de koppels bij elkaar blijven zoals het er van de winter uit zag, dan komt het goed met de mutaties.
Ik heb alle blokken in de buiten voliere geplaatst. Dus alle koppels blijven bij elkaar. Als het toch niet gaat zoals gehoopt dan kan ik altijd nog koppels apart in een kweekkooi zetten.

Ik heb ook nog foto's gemaakt. Die plaats ik vanavond of anders het weekend.



Citaat van: Zyra op  9 maart 2010, 21:03:56
Hey Esther,

Hopelijk wordt dit seizoen beter als vorig seizoen.

Je hebt in ieder geval weer leuke koppeltjes en hopelijk zometeen ook leuke jongen!

Ik zit stiekumpjes al te sparen voor een broertje/zusje voor Kenji ;) ;D

Groetjes Dees

Ik hoop ook dat het beter gaat. Ik ben ook heel benieuwd naar de jongen! :D

Citaat van: •=Bonnie=• op 18 maart 2010, 13:25:19
Mooie koppels :)

Vooral Tycoon x Nanouk... hopelijk heeft hij niet stiekem een bont split, zou zonde zijn van je Dom Pas.

Klopt, ze hebben elkaar uitgezocht. En omdat ik tot nu toe zelf veel heb willen bepalen, wat nooit echt goed lukte, laat ik het maar zo.
Ik ben ook het meest benieuwd naar jongen van dit koppel. Ik vind Tycoon erg mooi!

gr Esther


•=Bonnie=•

Hier moeten ze nog even wachten, zelf denken ze er anders over zag ik vandaag, er wordt her en der al druk gepaard. Maar voor 1 april gaan de blokken er hier zeker niet in en misschien wacht ik ook nog wel tot mei.

*Esther*

En, het zal ook niet; Twinboy heb ik als eerste zien paren met zijn Sterre.  :D

En wat minder leuk nieuws, het Mannetje is toch een popje. Ik heb nu even goed naar de staart veren gekeken maar die hebben allemaal streepjes. Nu heb ik dus dit wildkleur popje met aparte vale wangen over en ook Smoezie heb ik daardoor over. Misschien zet ik ze wel bij de bleekmasker man in de kweekkooi.
Dan storen ze de andere koppels niet en hebben ze toch gezelschap aan elkaar.

Blijven er dus 5 koppels in de grote voliere over.

gr Esther




Anke

Hoi Esther,
Het word weer spannend hier :)
Jaaaaa foto's ;D ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes