29 april 2024, 11:42:32

Voilere valk in huis

Gestart door Aniris, 27 februari 2010, 09:16:53

« vorige - volgende »

Aniris

Dag allemaal,

Wij waren nu al enige tijd op zoek naar een vriendje voor ons valkje, en gister heeft mijn vriend er 1tje gevonden en ook mee naar huis genomen.

Alles goed en wel, ons valkje vind het helemaal geweldig om er een vriendje bij te hebben(als hij niet kijkt gaat ze zn veren voorzichtig poetsen, schattig!), en er is dus ook helemaal geen aggressie tussen de twee. (Hij is natuurlijk iets terughoudender, maar dat is logisch sinds hij nieuw is :))

Alleen de man waar hij vandaan komt hield ze in een buitenvoilere, en bij ons hebben we de vogels binnen zitten.

Is dit een probleem, ook voor het contact met mensen? Ik neem aan dat ze uit een voilere "wilder" zijn, maar met een rustige benadering kan hij toch ook wel aan mensen wennen, en uiteindelijk los in de kamer vliegen?

Dopje, onze valk is wel al behoorlijk tam, en zij kan zonder problemen los vliegen en weer teruggezet worden. We zouden het heel leuk  vinden natuurlijk als ze uiteindelijk samen de kamer onveilig konden maken.

groetjes!

Kimm

hoi,

mijn ervaring met voliere valkjes is dat het wat moeilijker wordt met tam maken. het ligt er ook een beetje aan hoelang dit valkje in de voliere heeft gezeten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Aniris

Beste kim,

Hij is nu alweer een stukje drukker dan gisteren, hij blaast ook niet meer naar ons. vanmorgen kon ik met mijn hand in de kooi onze andere valk wat trosgierst voeren en hoewel hij er niet van at, was hij verder ook niet bang voor me en bleef gewoon naast haar zitten terwijl zij aan t eten was.

Nu klimmen ze een beetje met zn tweetjes door de kooi, hij fluit een beetje, hij poetst zichzelf etc. ook zit hij voorin de kooi, het stuk waar hij het dichtste bij ons zit.

Dus het ziet er naar uit dat de grootste schrik alweer achter de rug is.

Maar qua temperatuurwisseling, hoeveel effect heeft dat?
We hebben nu de verwarming uitstaan, om het zo koel mogelijk in de woonkamer te houden.

thanks!

Rianne

Van buiten naar binnen kan altijd, andersom mag het temperatuursverschil niet te groot zijn.

Aniris

Das mooi dan :)

Hij lijkt al goed los te komen, eten doet ie ook al flink.

Dus ik denk dat het wel goed komt.  ;D