2 augustus 2025, 23:39:01

Mijn andere huisdiertjes 2012

Gestart door Saar, 2 maart 2010, 13:50:24

« vorige - volgende »

mariejj

Nouja ik ben er zelf inmiddels ook achter want me eerste grasparkietje is geboren  ;D

Saar

Saar

Pfffff.. De diamantduif man binnen die is echt zo stom als t achterend van een varken :-[ :-[
Ik zei al eerder dat ze helemaal kaalgeplukt werden....
Nou heb ik dus gezien waardoor t komt en t is hun eigen schuld :-X Ze gaan in de voerbak zitten en gaan dus absoluut NIET aan de kant... Dus zodra er een vogeltje honger heeft.. en die wilt eten... en die kan er dan niet bij, ja die wordt dan boos... en trekt van ellende de veren uit de duif :-\ Meneer duif heeft dus weer een hele kale rug en geen staart ::) Ik heb de voerbakken dus maar weer op de grond gezet, kijken of t helpt, want dit schiet niet op zo... ::) En ja, ik heb meerdere voerbakken staan/hangen ;) Mocht dit niet helpen, dan zal ik ze moeten herplaatsen :-\ Zal geen makkelijke klus worden, aangezien t vrouwtje gehandicapt is en niet zo goed kan vliegen ::)

mariejj

;D ;D  Het is natuurlijk niet grappig maar hoe je het vertelt wel.  :P

Jonge grasjes piepen trouwens wel als ze zijn omgevallen.  ;)

Saar

Citaat van: mariejj op 26 mei 2010, 10:09:48

:P Het mannetje is net een kwartel ::) Rent ook met de dames mee hun huisje in :P Hij is echt van t padje af ;D

Hier heb ik t nooit gehoord.... ::) ??? Maar eens ff goed op gaan letten dan... Ik weet wel dat jonge grasjes op hun rug worden gelegd en dan worden ze gevoerd ;D

mariejj

Citaat van: Saar op 26 mei 2010, 10:25:09

:P Het mannetje is net een kwartel ::) Rent ook met de dames mee hun huisje in :P Hij is echt van t padje af ;D

Hier heb ik t nooit gehoord.... ::) ??? Maar eens ff goed op gaan letten dan... Ik weet wel dat jonge grasjes op hun rug worden gelegd en dan worden ze gevoerd ;D

serieus  :o  dat wist ik geneens  :P

Saar

Citaat van: mariejj op 26 mei 2010, 10:42:36
Citaat van: Saar op 26 mei 2010, 10:25:09

serieus  :o  dat wist ik geneens  :P

Dat gebeurd alleen de eerste 7 - 10 dagen geloof ik..
Ooit eens gelezen op een grasparkietenforum :P

Saar

Gisteren meneer duif ff ingesmeerd met uierzalf...
Hij zat aan z'n eigen huid te pulleken... Heb hem ook onderzocht op luis, dat heeft ie niet.. Wss jeuk door t getrekt van de veren ::)

Saar

Vanavond verwacht ik een kaalkietenfrutseltje in t blok te vinden ;D Vond een aangepikt eitje wat je gewoon voelde bewegen!! :D

mariejj

Spannend! ;D  :P

Hier is gister nog een 4de jong geboren,, terwijl de oudste van de 21ste is.  :-\    Jeetje wat zijn die jonkies toch klein en groeien ze hard  :o

Saar

Bij grasjes is dat grote leeftijdsverschil meestal geen probleem. Ik had vorig jaar een nest van 6 jongen... De oudste was 12 dagen ouder dan de kleinste, maar dat is gewoon goed gegaan :)

Saar

mariejj

Saar

Van de week vond ik in de voliere weer een windei van een kwartel... Gisteren had t dametje dus weer legnood :-\ Ze krijgt op de een of andere manier te weinig kalk binnen... Eet waarschijnlijk niks of te weinig van de grit, sepia, maagkiezel en het welbekende roze blokje.. Ik heb nu calcilux bestelt, kijken of dat helpt :) Anders weet ik niet of het wel eerlijk is om haar te laten leven :-\ Iedere keer legnood is ook niks... Ff afwachten dus hoe t loopt..

Saar