16 april 2024, 15:14:45

Mijn andere huisdiertjes 2012

Gestart door Saar, 2 maart 2010, 13:50:24

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Agnes op  8 april 2010, 22:21:36
Gezellige boel daar!
Leuk zo met z'n allen op de trap :D


Ja he :D
En normaal zit het kleine spul nooit op de trap... maar ik ben al eng.... en met een camera is het  nog veeeeeeeeeel erger :o

Ps: de man heeft de pop omgeruild voor een man ::)

Saar

Weer ff een update uit de vogelkamer :)
Het gaat goed met het kleine spul. Jammer genoeg nog geen nieuw baasje gevonden voor de zebravinken, maar dat komt wel. Moet nog ff foto's verkleinen voor op marktplaats. Daar kwam het ff niet van.

De 4 jonge jappies beginnen nu ook echt goed op de kleur te komen. Ik heb in ieder geval 2 mannetjes, en die fluiten nog zo lekker schor ;D

De 2 kwarteldames waren erg onrustig. Soms hoorde je ze midden in de nacht nog :o Ik heb afgelopen zaterdag dus nog een dametje erbij gehaald en sinds die tijd hoor je ze bijna niet meer 8)

Gisteravond had ik wel zoiets van uuuuuuuh huh ??? toen ik het kamertje binnenliep. De kwartels hebben een plastic huis wat eigenlijk een cavia huis is. Is makkelijker schoon te houden. Ik zet ze onder de douche en de poep vliegt eraf :D
Maargoed, vanuit t huisje hoorde ik dus hele rare geluiden komen ???En de kwartels durfde niet meer naar binnen ::) Kijk ik goed, zie ik de rijstvogel in t huisje zitten ;D En die wist niet meer hoe hij naar buiten moest komen. De stommeling haha! Het wordt wel tijd dat hij weer naar buiten gaat, hij zorgt namelijk iedere keer voor paniek, en de glosterkanarie pest ook alles en iedereen die in de weg loopt >:( Die gaat dus ook weer lekker naar buiten.

De diamantduifjes binnen doen het super. De pop krijgt weer een staart en rugveren :) Ze liggen alleen weer op een eitje te broeden ::) Bevruchte eitjes heb ik nooit van ze gehad. Dus of t mannetje heeft geen goede zwemmertjes, of de pop laat hem niet paren. Dus het eitje laat ik wel ff liggen.

De grasjes doen het ook goed, binnen en buiten zien ze er allemaal super uit. Binnen zijn ze alleen wel weer op een sloop tour, dus ik heb ze maar weer een wc rol gegeven. Die doe ik om een zitstok heen en die moeten ze dan maar kapot zien te bijten ;D Gisteren was ie al bijna kapot, dus ik denk dat ze vandaag weer een nieuwe krijgen.

Annie de hamster is nog steeds een liefie :-*
Was erg lui tijdens de winter en was bijna niet wakker te krijgen. Nu het buiten wat warmer wordt, is Annie ook weer wat vaker wakker. Mag ze weer lekker rennen in haar loopbal :D

Met de caafs gaat het ook goed. Alleen Bep die maakt me knettergek. Mevrouw vind het heel erg irritant zodra er ook maar iemand aan haar pootjes zit. Nagels knippen lukt ons bijna niet. De laatste keer beet ze me in m'n arm :o Nu ga ik vanavond ff met haar naar een cavia fokker hier in vianen. Mag zij het proberen.

Zo, zijn jullie weer op de hoogte :)

lynette

Hahah goed bezig hier!!

hey waar heb jij de kwarteldames gekocht?
Ik wil voor mijn eenzame haan ook 2 dames kopen.
Dan kan hij zijn frustratie kwijt en hopelijk dat hij dan wat stiller is want hij kakelt de gehele dag deze week. ::)

groetjes


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar


Saar

De 4 jonge zebravinkjes zijn inmiddels ook onder de pannen :D Binnenkort ff een afspraak maken met Agnes, dan komt ze er 2 voor zichzelf ophalen, 1 voor de buurvrouw (deze 3 zijn van vorig jaar) en de andere 4 voor een collega :P

Saar

Gistermiddag toen ik thuis kwam, viel het me op dat het oude kanarie mannetje van Veronica een raar oogje had... Ik heb opa ( hij is ongeveer 15)  ff uitgevangen en zijn oogje bekeken.. Meneer heeft gevochten ::) :-\ Met wie weet ik niet, er ging geen naamkaartje bij ::). Ik maak het dagelijks schoon met gekookt water, en voor de rest zal zijn lijfje het nu ff zelf moeten doen. Heelt het niet snel genoeg, dan bel ik wel een VA voor een oogzalfje.

Saar

Het viel me net op dat het niet goed ging met een kwartelmeisje.
Haar rechterkant werkte niet goed.
Toen heb ik haar ff gepakt, had ze een lichtelijke cloaca prolaps.
Chiel voelde aan haar buik en t eerste wat ie zei was: het is een windei.
We hebben het ei eruit gekregen, en nu maar hopen dat ze niet weer een prolaps krijgt.
Of nog erger, het begeeft door de stress...
Hopelijk vind ik morgen 3 scharrelende kwartels... :-\

Saar

Ik vond 3 scharrelende kwarteltjes vanmorgen :D

Agnes

Gelukkig maar!

Alle zebraatjes zijn intussen naar hun nieuwe huisjes, en maken het goed! :D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar


Saar

Gisteren ben ik druk bezig geweest....
Ik heb alle tropen uit de kamervoliere gevangen, en ze ff in een andere voliere gestopt. Daarna heb ik de kamer voliere onder de douche gezet. Bah wat een viezerikken zijn die tropen toch! Toen de kooi weer schoon en droog was heb ik hem weer op z'n plek gezet en alles weer uit de ene voliere gevangen, en ze weer in hun vertrouwde huisje neergezet.

Ik was van plan om de TT kooi op te ruimen. Gebruik ik meer als ziekenkooi tegenwoordig, maargoed.... Dat ging dus mooi niet door want de oude kanarieman van Veronica kreeg ook last van zijn andere oogje ::) Zag er nogal geirriteerd uit. Heb hem dus maar apart gezet met t enige poppetje wat ik nog heb.

Agnes is zaterdagmiddag geweest om de 7 zebravinkjes op te halen. Was gezellig, maar veel tijd had ik niet :( Maar ze komt vast nog een keer deze kant op hihi! Ik merk het wel dat de 4 kleintjes uit de kamervoliere weg zijn. De vogelbadjes blijven ineens veel schoner! De 4 kleintjes gingen altijd in het badje slapen :-X En er is weer rust in de groep.

Saar

Fototijd :D


Dit mannetje is al zo oud... is volgens mij 9 jaar! En dat is oud voor een grasje dat buiten zit en mee doet met de kweek. Deze heb ik zelf gekweekt en hij is de papa van Stompie..






Oud meisje van minimaal 10 jaar








Ander poppetje


Lutino man met een bruine neusdop ::) En ja ik weet zeker dat t een man is, heb veel kleintjes van hem gehad ;)










rijstvogel




duifjes in de rui










rijstvogel


Buffy







Saar

De rijstvogels en de grasjes zijn inmiddels ook aan de leg.
De rijstvogels mogen zich niet voortplanten van mij, dus die hebben weer mooie nepeitjes ;)

Bij de groene man en de groene grasparkietenpop liggen nu 2 eitjes. Bij de regenboogpop en (waarschijnlijk) de regenboogman ligt er ook 1 eitje. De lutino man is ook telkens rond dat blok te vinden, dus ik moet ff een wippie afwachten ;) om er achter te komen met wie ze nou een koppel is ::)

Saar

Oowja! De diamantduifjes buiten hebben ook 1 ei ::)
Ik weet nog niet of ze het eitje uit mogen broeden :-\
Ff met Chiel overleggen :)

Saar

groene pop x groene man
10 mei 2010: 1e eitje
12 mei 2010: 2e eitje

Regenboog pop x regenboog man
11 mei 2010: 1e eitje
13 mei 2010: 2e eitje