29 maart 2024, 05:37:46

Mijn andere huisdiertjes 2012

Gestart door Saar, 2 maart 2010, 13:50:24

« vorige - volgende »

Saar

2 maart 2010, 13:50:24 Last Edit: 30 juni 2012, 23:15:23 by Saar
Naast valkjes heb ik ook veel andere vogel en dieren.
Ik heb besloten om dit boekje te openen, omdat ik in het andere boekje toch te vaak off topic ga naar m'n zin... ;)

Binnen zitten op dit moment de 17 japanse meeuwen, 1 zebravink, 2 mozambique sijsjes, 1 diamantduifje,en 2 gordelgrasvinkjes. Zij zitten in een grote kamervoliere. Ik denk dat de kleintjes wel binnen blijven, vind het getetter wel gezellig :D

FOTO VAN DE VOGELS VOLGT!


Ik heb binnen ook nog 7 grasparkietjes binnen zitten.
2 poppen en 5 mannen.
Ik zal binnenkort foto's plaatsen van het stel.
Dit is de kooi waar er 5 inzitten. 2 bejaarde mannetjes zitten apart in een andere kooi. Dit omdat ze moeilijk door de rui heen komen en wat rust nodig hebben. Het aantal is absoluut niet ideaal ( 2 om 5) maar er zijn er weer 2 naar binnen gekomen omdat ze het niet redde buiten.


Dit is de buitenvolière:

Daar zitten 13 grasparkieten, 12 volwassen valkparkieten, 3 rijstvogels en 1 diamantduifje in.

2 aquaria, 1 voor de grotere vissen en een 30 liter bakje voor de garnaaltjes.. Foto volgt :)


4 cavia's
Truus en Saffie ( moeder en dochter )


Betsy


Bep


Tijger


Daisy
FOTO WORDT BINNENKORT GEPLAATST

De konijntjes
Nijno

Nina

In memoriam:
Annie de hamster




Voor het laatst aangepast op: 02-03-2010


Nynke

Wat een gezellig beestenboel bij jou met alle diertjes.
Ben trouwens wel heel benieuwd naar je aquaria.
Wij hebben er ook ooit één gehad en zouden toch als alles in de voliere zit nog wel weer één willen hebben.

Agnes


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Nynke op  2 maart 2010, 15:05:13
Wat een gezellig beestenboel bij jou met alle diertjes.
Ben trouwens wel heel benieuwd naar je aquaria.
Wij hebben er ook ooit één gehad en zouden toch als alles in de voliere zit nog wel weer één willen hebben.


Gezellig is het zeker :)
Ik moet nog recente foto's maken, maar de beide bakken staan er nu even niet zo mooi bij :-[ De endler guppen hebben de planten kaalgevreten, en de planten in de grote bak heb ik terug gesnoeid. Zodra het weer mooi is zal ik ze ff maken ;)

Citaat van: Agnes op  2 maart 2010, 21:22:01
Bep is leuk!  ;D


Bep is de grootste ( ruim 1,1 kilo :o ) en de liefste van de 4.
Ook de grootste kneus ::) Houdt haar koppie scheef, is blind aan 1 oog, schurft gevoelig en haar nagels groeien als kurkentrekkers ::) Maarja, ze heeft mij uitgekozen dus ik heb het wel voor haar over ;)

Ik ging naar de dierenwinkel, stond bij de vogies te kijken, begint er een cavia te gillen.... Kijk ik, zit er een kleine haarbal die me heel nieuwsgierig stond aan te kijken. We hadden Truus daarvoor gekocht en we stonden eigenlijk op de wachtlijst bij een fokker voor een 2e meisje.. Toen ik bij de visjes had gekeken, en er weer voorbij liep begon ze weer..... :o Heb ik chiel maar gebeld.... Ik weet nog wat ie zei: ja mag een caaf meenemen, zolang het maar geen langharige is!... uuuh ja hoor prima ;D :P Wat dat betreft wordt het tijd dat de dames weer lekker kunnen wandelen buiten ;) Ze worden veeeeeeeels te dik van het goede leven :o ;D

Saar

Even een update over de tropen :)
Het gaat goed met ze. Alleen heeft de rijstvogel binnen een nieuw spelletje.. Japanse meeuwtjes uit het nestje jagen en als ze niet opschieten ze ff grijpen >:( >:( >:( Ik moet hem niet nog een keer betrappen, dan gaat ie maar weer lekker in de tt kooi.

De 5 zebravinkjes zijn hard gegroeid. Staan op het punt van uitvliegen. Ik had ze van de week uit het blok gehaald en ik heb het geweten :o Ze renden alle kanten op ;D Zodra ik 1 keer het zebravinken geluidje deed kwamen ze wel weer terug, maar het zijn een paar donderstenen :o Ik maak me wel zorgen over de allerkleinste van de 5. Blijft een heel stuk kleiner dan de rest :-\ Maar we zien wel hoe het loopt :) Alleen het terugzetten in het huisje was het moeilijkste... Je stopt er 2 in... Die blijven netjes liggen... De 3e leg je ook terug en die springt vervolgens weer via het gat in het blok naar buiten. De 4e en 5e sprongen iedere keer op het randje waar door ik het klepje niet dicht kon doen ::) Ik weet wel 1 ding, zodra de blokjes uit de voliere kunnen, gaan deze 4 de kliko in ;) Ben er niet tevreden over ::)

Vanavond even zitstokken gaan bestellen! Ze zijn heel toevallig in de aanbieding en we moeten nog meer dingen hebben van die webshop. En aangezien er vandaag 10% korting is op alles, moeten chiel en ik ff gaan kijken vanavond :)

Saar

Toen ik gisteren thuis kwam, waren er 3 vd 5 uitgevlogen ;D
Ik stop ze nog wel voor bedtijd terug in het blok, overdag mogen ze zelf weten wat ze doen :)

Ik heb gisteravond allemaal houten stokken bestelt. Maandag heb ik ze als het goed is al in huis :)

De grasjes hebben vanavond ook lekker gevlogen. Ik kan wel merken dat ik allemaal kietjes heb met een andere bouw ;D


  • Het lutino poppetje woog 53 gram :o

  • Het grijze grasje 45 gram. Is op dit moment zwaar in de rui, zal dus nog wel wat aan komen :)

  • De papa van Willie weegt 34 gram. Hij is heel erg klein, dus erg raar is zijn gewicht niet.

  • Willie heeft duidelijk het figuur van haar mama. Weegt 52 gram

  • Sjonnie is net zo klein als de papa van Willie.
    Weegt ook 34 gram

  • En het licht blauwe poppetje weegt 38 gram en kan weer goed vliegen nu ze uit de rui is :D Het is echt een schitterende vogel geworden :-* :-* :-*




Voor de rest gaat het z'n gangetje :)

Saar

De zebravinkjes sliepen inmiddels overal behalve in het blok, dus ik heb alles weggehaald en de stokken opgehangen. Er moeten nog wel 2 plankjes komen, maar ik ben blij dat de blokken nu zijn opgeruimd ;)

Saar

Het gaat goed met de tropen. Weinig over te vertellen op dit moment :) Sommige zijn wel hartstikke in de rui. Bv ook de japanse meeuwtjes ;D De daltons beginnen nu ook te kwetteren en te doen. Tot nu toe heb ik een gladkop en een kuifkop man ;D kwetteren harstikke schor :P Maar ze zijn wel gezellig :D

Saar

Het gaat goed met de vogels :)
Ik heb alleen de diamantduifjes ff apart moeten zetten omdat ze hele kale ruggetjes hadden en het vrouwtje had ook ineens geen staart meer :o :o :o :o.
1 jonge zebravink vind het leuk om bij de andere vogels aan de veren te hangen >:(. Van de week deed ie het bij een jappie en werd toen ff goed in zijn donder gepikt. De duifjes zijn daar te sullerig voor ::). Gelukkig is dit maar een fase, maar wel irritant >:(

De 4 kleintjes mogen gaan verhuizen. 1 witje houd ik voorlopig nog ff. Deze is heel apart van kleur en ik weet niet op het wel 100% een zebraatje is. De 4 die te koop zijn, zijn 2 mannen en 2 poppen. 3 zijn er bruin van kleur, en 1 wildkleurtje.
Groetjes Saar :-*

Agnes

Citaat van: Saar op  7 april 2010, 12:38:26
1 witje houd ik voorlopig nog ff. Deze is heel apart van kleur en ik weet niet op het wel 100% een zebraatje is.




??? ??? ???  heb je vreemdgangers ? ;D


ps. de advertentie op marktplaats bestaat niet meer

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Agnes op  8 april 2010, 11:29:47
Citaat van: Saar op  7 april 2010, 12:38:26
1 witje houd ik voorlopig nog ff. Deze is heel apart van kleur en ik weet niet op het wel 100% een zebraatje is.




??? ??? ???  heb je vreemdgangers ? ;D


ps. de advertentie op marktplaats bestaat niet meer


De jappies kunnen er ook op gesprongen zijn :P

Oooow das jammer. Ik ga ff informeren ;)

mariejj


Saar

Citaat van: mariejj op  8 april 2010, 12:19:20
Foto's!!  ;D


:o :o :o :o :o :o
Ik zal kijken wat ik kan doen ;D
Moet namelijk overwerken en weet niet hoelaat ik thuis ben ::)

Maar waarvan wil je foto's :P
Van alles wat? of alleen van de zebraatjes ;D


Agnes

Gezellige boel daar!
Leuk zo met z'n allen op de trap :D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.