29 maart 2024, 12:20:48

~* Tailey and friends *~

Gestart door Zyra, 1 maart 2010, 03:30:14

« vorige - volgende »

Caroline

Joh, maandag zijn je jongen pas 8 dagen .... met een beetje geluk zijn die nog wel te ringen hoor.  :D

Fijn weekend .... maar hoe doe je dit met de jongen?? ???

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Zyra

nog even snel dan.. er komt elke dag iemand langs om voor de ouders te zorgen en even te controleren of alles nog goed gaat met de kleintjes. Wegen wordt dus niet gedaan dit weekend, maar is natuurlijk ook niet iets wat echt moet. Zometeen weeg ikz e nog een keer en maandag ochtend weer :)

Hopelijk heb je gelijk en kan ik ze maandag nog ringen, vindt dat ringen altijd heel erg eng en wil niet zo trekken aan die kleine teentjes :-[ we zullen het maandag wel zien :)

Anke

Hoi,
Leuk hoor de foto's van de pluizenbolletjes :-* :-*
Veel plezier bij de beeksebergen!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Welcome back en gefeliciteerd met de donsjes .  :D
Wat leuk als er gele en witte donsjes in 1 blok liggen.
Wij hebben dat nog van geen 1 koppel gehad.
Ik wil dat ook zo graaaag !!  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Zyra

Goeie avond!

We zijn Zondag al terug gekomen van de Beekse bergen, het was leuk en gezellig, maar we wilden ook graag weer naar huis.

Zondag avond natuurlijk als eerste gekeken bij de valkjes, de jongen waren mooi gevoerd al blijven ze toch eventjes hangen in het gewicht.

Zo zijn ze vandaag maar 20 , 19 en 17 gram met een half gevulde krop gewogen.

Verder gaat het wel prima met ze, Tailey en Yara verzorgen ze goed.

Met de andere valkjes gaat het ook goed, Rox en Dex zijn een beetje raar aan het doen, ze zitten continue bij de voer en water bakken en laten geen andere valkjes toe, ik moet hun echt weg jagen zodat de andere valkjes ook kunnen eten. Dit is echt weer een rare tik van de laatste tijd, de gekke kippies.

Verder is eigenlijk geen nieuws, alles gaat zijn eigen gangetje en ondanks dat er nu 3 jongen zijn heb ik vandaag even lekker lopen schrobben en boenen want dat hoort er ook nog allemaal bij, nog een paar wasjes draaien en ook dat is weer weg :)

Hier nog een paar foto'tjes van TY3, 4 en 5 vandaag. Gister en eergister is het er niet van gekomen om foto's te maken helaas.







Fijna avond allemaal

Anke

Hoi Dees,
Aaaaah liefffff.
Waarom weeg jij de kleintjes eigenlijk elke dag?
Ik weeg ze hier alleen rond de tijd dat ze geringd moeten worden ( dat gaat het beste tussen de 30 en 35 gram)
En dan weer als ze op zichzelf gaan wonen om te zien of ze op gewicht blijven. :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Zyra

Ik wilde eigenlijk eens weten wat het gewicht van een kleintje doet voordat ze aan hun volwassen gewicht zitten. Vorige nesten heb ik ook niet zoveel gewogen, maar ik ben stiekum wel blij dat ik het nu bij deze 3 doe.

Normaal gesproken ring je rond deze leeftijd, Omdat ik ze eigenlijk nooit weeg rond deze leeftijd, weet ik nu door jouw berichtje dat ze tussen de 30 en de 35 gram horen te wegen op deze leeftijd. Dit is dus niet het geval.. Het ringetje blijft dus ook nog niet zitten om de oudste zijn pootje en vondt het al zo lang duren.. Nu zijn de oudste 2 natuurlijk 9 dagen oud en zou het morgen heel misschien lukken, maar nu blijkt dus wel dat ze te mager/klein zijn ???

Begin me nu toch wel wat zorgen te maken. Elke keer als ik bij de kleintjes ga kijken zijn de kropjes mooi gevuld, zou het helpen om elke dag ietswat pap bij te voeren, of maak ik me nu te snel zorgen en moet ik gewoon even afwachten? Op welke leeftijd worden de meeste jongen geringd? Eerlijk gezegt weet ik dat niet meer van voorgaande nestjes. Vorig jaar was mijn eerste jaar dat ik jongen heb geringd en dit was maar 1 nestje a 6 jongen in een tijd dat ik zelf niet zo heel goed erbij was..

Ben blij dat je verteld dat jij altijd ringt tussen de 30 en 35 gram, dan kan ik nu kijken wat ik kan gaan doen aan de achterstand :'(

Anke

Hoi Dees,
Wanneer je een jong kan ringen hangt natuurlijk af hoe snel ze groeien.
Bij Chico en James doe ik het vaak al als ze 8 dagen zijn.
Andere jongen is het ook wel eens wat later met een dag of 10.

Jouw kleintjes lijken inderdaad wel achter te lopen.
Hebben de ouders wel lang genoeg licht om te voeren?
Je zou kunnen proberen om 's morgens en 's avonds wat pap bij te geven.
Kijken of dat helpt om hen wat bij te spijkeren.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Zyra

Dank je wel Anke,

Ik deed inderdaad savonds het licht niet aan en het wordt dus donker wanneer het buiten ook donker word :-[

Ik heb hier nooit aan gedacht dat dit de oorzaak zou kunnen zijn, maar heb nu gelijk het licht aangedaan en ga gelijk even elk valkje 1 ml pap geven, gelukkig heb ik dat altijd in huis.

Dank je wel voor de hulp, ga nu snel wat water koken en pap maken.

:-* :-* :-*

Zyra

Vandaag geen nieuwe foto's helaas, maar wel erg goed nieuws!

Vanmorgen werden de kleintjes niet gevoerd en heb ze allemaal 1,5 ml pap gegeven. Ze wogen op dat moment 23 , 16 en 18 gram.

In de middag heb ik ze met rust gelaten en steeds geluisterd of ze aan het voeren waren. Gelukkig hoorde ik na een poos voeder geluidjes en mijn gevoel zei me dat ik vanavond gerust weg kon blijven. Kim moest weer werken dus zou van 4 tot 2 weg zijn.

Toen wij net thuis kwamen gelijk gekeken bij de kleintjes en ja hoor 2 donsjes hadden een mooie volle krop, alleen TY5 had niet zoveel in zijn kropje als de rest, misschien kwamen wij op het verkeerde moment binnen en zijn ze gestoort bij het voeren? Hier zullen we nooit achter komen.

Toch maar even de weegschaal erbij gepakt en even gewogen en was toch wel erg blij met wat de weegschaal aangaf :D

TY3 woog 27 gram
TY4 woog 18 gram
TY5 woog 19 gram

Alle drie waren ze dus aangekomen waar ik erg blij om ben. Vanavond hebben ze geen pap gehad, dit omdat de kropjes van de oudste 2 al propvol zaten en de jongste het met het kropje wat het had wel zou redden tot morgen ochtend vroeg. Morgen ochtend sta ik extra vroeg op om een luisterend oor aan de vogelkamer te plakken zodat ik kan horen of ze gevoerd worden. Morgen ben ik weer van 11 tot 8 uur weg dus wil zorgen dat mochten ze niet gevoerd worden voor die tijd ik ze pap kan geven.
Maar ik denk niet dat dit hoeft :)

Baal wel dat ze nu een achterstand hebben, maar hopelijk halen ze dit nog een beetje in.

Groetjes Dees

carco

Ik heb hier een koppel waarbij ik inderdaad de jongen rond de 7 dagen moet ringen.Maar ik heb ook een koppel waarbij ik dat pas rond de 2 weken hoef te doen en deze hebben geen achterstand. De moeder is heel erg klein en legt ook hele kleine eitjes. Bij de geboorte van de donsjes scheelt dit echt wel een paar gram. Voordat ze dan op het ''gewicht'' zijn ben je toch wel even verder. Ik pap ze ook eigenlijk niet bij omdat ik weet dat het goed gaat en de kroppen altijd goed gevuld zijn.

Maak jezelf dus niet te erg ongerust.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Zyra

Vanmorgen met de nest controlle zat ik even met mijn handen in het haar. Ik had me verslapen en kwam pas rond half 11 uit bed, snel bij de kleintjes kijken want we moesten eigenlijk al over een kwartier weg. Een beetje geschrokken keek ik naar de half lege kropjes van de kleintjes, zou ik moeten pappen of niet? Het zou kwestie van tijd wezen dat Tailey en Yara ze zou gaan voeren, want overdag waren de kropjes altijd mooi vol. Na een sigaretje en een slok sinas heb ik besloten ze niet te gaan pappen. Ik maakte me veel te druk over de jongen, het zou wel goedkomen hield ik mezelf voor. De dag verstreek langzaam denken aan de jongen die misschien wel enorme honger hadden omdat de ouders misschien toch niet hadden gevoert.

Nadat ik Kim had opgehaald van haar werk ben ik naar huis geraced, mijn Volvo'tje vloog over het asvalt van de A6 met 140/150 kilometer per uur. Ik wilde naar huis, kijken hoe het met de kleintjes ging en ik was het ook een beetje zat.

Thuis gekomen moest ik eerst uit de auto springen om onze kat van de weg te halen. Ze zat midden op de weg met 3 katers om haar heen, ze kon geen kant op maar er stond wel een auto die ervoorbij wilde. Humpy komt altijd naar huis wanneer zij de auto hoort, dit is zelfs een dagelijks ritueel geworden om bij het uitstappen te roepen "hey humpy, lekker buiten gespeeld vandaag?", natuurlijk is zij met die extreme kou niet buiten geweest, maar de drang om naar buiten te gaan was zo groot dat we haar niet meer tegen konden houden toen het weer wat zachter werd en sindsdien is zij moeilijk binnen te roepen wanneer we weg gaan.

Toen we allemaal binnen waren gelijk naar de vogelkamer gelopen en het blok open gemaakt. Tailey sprong met een handig sprongetje het blok uit maar zoals altijd bleef Yara zitten, hem moet ik altijd even eruit jagen om bij de jongen te kunnen kijken.
3 schattige baby valken koppies keken mij aan, blazend en wel. De gedachtes die de hele dag in mijn hoofd hadden gespookt waren spontaan verdwenen en nam de 3 lieve koppies bij me. Opweg naar de keuken al wat gekroeld. Daar even foto's geschoten, op de weegschaal gezet om vervolgens na nog een beetje gekroeld te hebben te verdwijnen in het blok die morgen ochtend pas weer open zou gaan.

De weegschaal vertelde mij dat ze mooi in gewicht waren toegenomen, 32, 25 en 23 gram wogen ze TY1 heeft gelijk een ringetje om gekregen, de eerste van dit jaar en hopelijk zit deze er morgen ochtend nog om heen.

Morgen de laatste dag van deze week weer een aantal uren van huis, van 11 tot 9 dit keer. Zaterdag heeft Kim een sollicitatie gesprek bij Walibi waar ze gelijk een halve ochtend activiteiten moet ondernemen. Hopelijk wordt ze aangenomen, dit scheelt mij een hoop stress en zorgen en natuurlijk ook aardig wat geld, want nu gaat er enkel aan brandstof al zo'n 600 tot 700 euro per maand doorheen, en dat voor een auto op LPG.

Morgen weer een nieuwe update van de kleintjes die hopelijk weer aangekomen zijn op dat moment.

Fijne avond verder!

TY3 woog vanavond 32 gram! en er was al wat grijs te zien door zijn/haar huidje heen.


TY4 woog vanavond 25 gram, helaas lijkt hij/zij toch de grootste achterstand te hebben opgelopen al is ze nog wel de middelste kwa gewicht.


TY5 woog vanavond 23 gram, ook bij hem/haar kon je al iets grijs zien onder het huidje in de vleugel.


En natuurlijk samen in de kom met een handdoekje en wat zaagsel erop.








@Caroline, Ik ben nogal erg ongerust over alles en iedereen. Achteraf denk ik, ik heb me te veel ongerust gemaakt, maar liever te ongerust als helemaal niet ongerust toch? Wel goed om te weten dat er zoveel verschil kan zitten tussen nestjes. Van Tailey weet ik dat zij altijd haar jongen goed heeft gevoerd, voor Yara is dit een eerste nestje en is alles nog nieuw, misschien dat het daarom een beetje verkeerd liep. Helaas zie ik aan de oudste twee, en dan voornamelijk de 2de, dat ze toch wel een achterstandje hebben opgelopen, maar heb er nu alle vertrouwen in dat dit weer goed gaat komen!

Caroline

FIjn dat ze nu goed gevoerd lijken te worden.  :D

Ze hebben inderdaad een flinke achterstand voor jonkies van 12 dagen, het zijn nog echt donsjes in plaatst dat het al stekeltjes worden.  :-\

Hopelijk halen ze nog dit goed in, even in de gaten houden.

Succes met je mooie triootjes, zat het ringetje nog om trouwens??

FIjn weekend, groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Dees,
Fijn dat pa en ma toch voeren.
Wat kan je je zorgen maken he om de kleintjes....
Hopelijk halen ze hun achterstand snel in.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Ik ben ook weer in je boekje gedoken.  :D
Al een paar keer eerder alleen kwam er niks van het reageren.  :-[
Gefeliciteerd met je 3 lieve kleine donsjes !!  :D
Ze hebben mooie volle kropjes hoor.
Ik heb hier ook een koppel die vaak wat later op de dag begonnen te voeren.  ;)
Van het achterstandje zie je dalijk als ze een weekje of 3 zijn niks meer.  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >