16 april 2024, 12:34:08

~* Tailey and friends *~

Gestart door Zyra, 1 maart 2010, 03:30:14

« vorige - volgende »

Zyra

1 maart 2010, 03:30:14 Last Edit: 1 maart 2010, 05:42:21 by Gerda



Ik ben Desire en woon in Biddinghuizen een klein plaatsje in de flevopolder. Ik ben 23 jaar en woon samen met mijn vriendin Kim die ook 23 jaar is.

Mijn hobby's zijn mijn diertjes, gamen maar ook problemen met computers oplossen. Zo bouw ik complete computers en onderhoud de computers van beide families en van enkele dorpsgenootjes.


Wij hebben 2 hondjes een collie teefje van 10 jaar oud en een kruizing dwergkees/chihuahua van 2 jaar oud.

Quinta is een lieve hond, erg jalloers maar op haar leeftijd nog altijd speels. Ze wordt wel wat doof en heeft erg last van staar. Luisteren doet ze dan ook niet meer zo best en we moeten stampen op de grond of tegen onze been slaan wil ze komen. Jammer genoeg komt ouderdom met gebreken en veel te snel.


Zyra is een drukke maar ontzettend lieve hond die niet alleen thuis of in de auto kan blijven. Ze heeft tot nu toe al 3 keer hemeltjes gesloopt van auto's en als we haar thuis laten blaft en jankt ze de hele buurt bij elkaar. We moeten haar dus altijd mee nemen wat soms wel eens problemen geeft. Ondanks dat houden we zielsveel van haar.


Dan hebben wij ook nog een kat van plus minus 1 jaar oud.

Humpy is een echte wildebras. Spelen met Zyra doet ze nog het liefst als ze van ons niet naar buiten mag. S'avonds slaapt ze bij ons op bed en dan voelt ze zich helemaal koningin.




De valkjes
We beginnen met de popjes.



Tailey
Cinnamon opaline split bont witmasker



Snowy
Dominant-pastel lutino witmasker (albino)



Jenna
Cinnamon (geel overgoten)



Luna
Fallow opaline OF Lutino opaline



Mystic
Wildkleur (had als jong valkje gele wangen)



Stitch
Bont split bronze-fallow



Rox
Opaline



Angel
Lutino opaline



De mannen


Yara
Cinnamon bont split witmasker



Yenthe
Cinnamon bont split witmasker OF geelwang



Summer
Bleekmasker



Kenji
bont witmasker split lutino cinnamon



Mylo
Witmasker split bont lutino cinnamon



Dex
Wildkleur split opaline



Bandit
Wildkleur split bont witmasker {X1} lutino {X2} opaline



En dan nog 3 valkjes waarvan het geslacht nog niet duidelijk omdat ze hiervoor nog te jong zijn.


Shanty
Cinnamon witmasker split bont kanssplit {X2} opaline



Spirit
Cinnamon split pale-fallow kanssplit bronze-fallow (crossover, hierdoor zijn de splits en het geslacht niet geheel bekend.)



Star
Bont witmasker opaline




De koppels


Tailey x Yara


Moeder:cinnamon gepareld split voor bont witmasker
Vader:bont cinnamon split voor witmasker

man afkomst:
13% bont witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld}
13% bont cinnamon split voor {X2: gepareld}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X2: gepareld}
13% witmasker cinnamon split voor bont {X2: gepareld}
13% cinnamon split voor bont {X2: gepareld}
25% cinnamon split voor bont witmasker {X2: gepareld}

pop afkomst:
13% bont witmasker cinnamon
13% bont cinnamon
25% bont cinnamon split voor witmasker
13% witmasker cinnamon split voor bont
13% cinnamon split voor bont
25% cinnamon split voor bont witmasker





Snowy x Summer


Moeder:dominant zilver (enkele factor) witmasker lutino
Vader:wildkleur split voor witmasker pastelwant (*Bleekmasker*)

man afkomst:
25% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*Bleekmasker*) {X2: lutino}
25% dominant zilver (enkele factor) witmasker split voor {X2: lutino}
25% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*Bleekmasker*) {X2: lutino}
25% witmasker split voor {X2: lutino}

pop afkomst:
25% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*Bleekmasker*)
25% dominant zilver (enkele factor) witmasker
25% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*Bleekmasker*)
25% witmasker





Jenna x Yenthe



Moeder:cinnamon
Vader:bont cinnamon split voor witmasker OF {X2: geelwang}

man afkomst:
25% cinnamon split voor bont (witmasker)
25% cinnamon split voor bont (witmasker) ({X1:  geelwang})
25% cinnamon split voor bont
25% cinnamon split voor bont ({X1:  geelwang})

pop afkomst:
25% cinnamon split voor bont (witmasker)
25% cinnamon (geelwang) split voor bont (witmasker)
25% cinnamon split voor bont
25% cinnamon (geelwang) split voor bont





Luna x Kenji


Moeder:fallow gepareld
Vader:bont witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

man afkomst:
50% wildkleur split voor fallow bont witmasker {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}
50% wildkleur split voor fallow bont witmasker {X1:  lutino} {X2: gepareld}

pop afkomst:
50% cinnamon split voor fallow bont witmasker
50% lutino split voor fallow bont witmasker

OF

Moeder:lutino gepareld
Vader:bont witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  cinnamon} {X2: lutino gepareld}
50% lutino split voor bont witmasker {X2: gepareld}

pop afkomst:
50% cinnamon split voor bont witmasker
50% lutino split voor bont witmasker





Stitch x Mylo


Moeder:bont split voor fallow
Vader:witmasker split voor bont {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

man afkomst:
13% wildkleur split voor fallow bont witmasker {X1:  cinnamon}
13% wildkleur split voor fallow bont witmasker {X1:  lutino}
13% bont split voor fallow witmasker {X1:  cinnamon}
13% bont split voor fallow witmasker {X1:  lutino}
13% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  cinnamon}
13% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  lutino}
13% bont split voor witmasker {X1:  cinnamon}
13% bont split voor witmasker {X1:  lutino}

pop afkomst:
13% cinnamon split voor fallow bont witmasker
13% lutino split voor fallow bont witmasker
13% bont cinnamon split voor fallow witmasker
13% bont lutino split voor fallow witmasker
13% cinnamon split voor bont witmasker
13% lutino split voor bont witmasker
13% bont cinnamon split voor witmasker
13% bont lutino split voor witmasker





Rox x Dex



Moeder:gepareld
Vader:wildkleur split voor {X1:  gepareld}

man afkomst:
50% gepareld
50% wildkleur split voor {X2: gepareld}

pop afkomst:
50% gepareld
50% wildkleur





Angel x Bandit



Moeder:lutino gepareld
Vader:wildkleur split voor bont witmasker {X1:  lutino} {X2: gepareld}

man afkomst:
13% lutino split voor bont witmasker {X2: gepareld}
13% gepareld split voor bont witmasker {X2: lutino}
13% lutino split voor bont {X2: gepareld}
13% gepareld split voor bont {X2: lutino}
13% lutino split voor witmasker {X2: gepareld}
13% gepareld split voor witmasker {X2: lutino}
13% lutino split voor {X2: gepareld}
13% gepareld split voor {X2: lutino}

pop afkomst:
13% lutino split voor bont witmasker
13% gepareld split voor bont witmasker
13% lutino split voor bont
13% gepareld split voor bont
13% lutino split voor witmasker
13% gepareld split voor witmasker
13% lutino
13% gepareld


Onze kooien bestaan uit 1 voliere van 2 x 1 x 2 meter, 4 broedkooien van 130x40x50, 1 ferplast aria huiskamervoliere en 1 ferplast sonia (foto's volgen)
De bedoeling is om zo snel mogelijk weer een buiten voliere te bouwen en de binnen voliere te gebruiken als nachthok.

In dit boekje wil ik de kweek en de gebeurtenissen van mijn gevleugelde vriendjes bij houden van 2010. Ik zal zo vaak als mogenlijk updates met of zonder foto's plaatsen.

Groetjes Desire

Even wat foto's onder elkaar geplaatst in plaats van naast elkaar. Anders was de bladspiegel te groot. Ik moest al schuiven met res 1024.

Gerda - global moderator

Zyra

Laat ik dan maar gelijk mijn eerste update plaatsen.

Tailey en Yara zijn op 23 januari verhuisd naar de broedkooi. Zij hebben op 5-2  7-2  9-2  10-2 en 12-2 eitjes gelegd waarvan de eerste 2 onbevrucht waren.

Op 28 februari zijn de eitjes TY3 en TY4 uitgekomen. TY3 is een wit donsje en TY4 is een geel donsje.

TY3 en TY4 werden gelijk goed gevoerd, hun donsje was nog niet droog of het kropje was al mooi gevuld. TY3 is zelfs al iets gegroeid en dat zie je ook met het blote oog.

Ik ben erg trots op Tailey die de hele dag en nacht in het broedblok zit maar natuurlijk ook op Yara die overdag ook in het blok zit om te broeden en te voeren.

Aanschouw TY3 en TY4!

TY3


TY4


TY3 en TY4 samen


Jullie zullen wel denken waarom TY3 en TY4? Ik heb hiervoor gekozen omdat ik merkte dat ik erg veel moeite had met als er jongen gingen verhuizen. Ik ging me veel te veel hechten aan de kleintjes waardoor ik een paar dagen nadat ze verhuisd waren pas weer een beetje bij trok. Ik hoop op deze manier iets minder te gaan hechten aan de kleintjes en daarmee mezelf een beetje te besparen wanneer ze gaan verhuizen. Natuurlijk blijven ze evenveel liefde krijgen.

Ik ben helaas bang dat ik dit nest niet zal kunnen ringen doordat ik hele verkeerde ringen had ontvangen en ze opnieuw gemaakt moesten worden.. Ik verwacht ze pas over ongeveer 2 weken thuis dus dit zal 1 week te laat wezen om ze te kunnen ringen, maar ik hoop natuurlijk dat ze optijd binnen zullen zijn.

Groetjes Dees

Saar

Leuk je hier weer te zien :D
En gefeliciteerd met de eerste 2 donsjes!
Groetjes Saar :-*

*Esther*


anika_en_spirit

Hoi Desire,

Leuk dat je een boekje bent begonnen. Je hebt een stel mooie valkjes.

Gefeliciteerd ook met de donsjes :)
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Zyra

Toen ik vanacht thuis kwam moest ik natuurlijk gelijk kijken bij de kleintjes. Ze hadden immers ruim 10 uur zonder controlle gezeten en ondanks dat het snachts was wilde ik toch weten of het goed met ze ging.

Mijn vermoedens klopte en TY5 is uit zijn eitje gekropen, wat lag ie er lief bij , bij zijn broertjes/zusjes.

Alle drie de kropjes waren mooi gevuld met half eivoer en half zaadjes. Brood voert tailey niet helaas en de kiemzaadjes heb ik nu in de kiemautomaat zitten in de hoop dat ze die wel eet en voert. Dit is nog even een paar daagjes wachtend us voor de zaadjes goed zijn en ik ze kan geven :)

Vanavond voor het eerst gewogen, eergister en gister is het me niet gelukt om dit te doen omdat mijn auto koelvloeistof lekt.. de nieuwe radiateur die er een maand of 3 geleden in is gezet is gaan lekken en moest de bon opzoeken in de verhuisdozen die nog 1 slaapkamer en de zolder in beslag nemen.. Het hele huis lag dus op zijn kop en helaas niet kunnen wegen.

TY3 woog een mooie 11 gram, TY4 9 gram en TY5 5 gram wat toch een mooi gewicht is als ik het zo bekijk :)
Trots ben ik op hun goede ouders die geen seconde hun kleintjes alleen laten. Controle wordt wel wat moeilijker hierdoor maar savonds gaat dit wat beter doordat tailey er dan alleen in zit en als ik dan zachtjes tik op het blok en hem daarna open schuif dan gaat ze in het invlieggat zitten en mag ik mooi even naar de jongen kijken en ze eventjes vastpakken. Smorgens kijk ik alleen even of alles nog leeft en probeer ik te zien of de kropjes gevuld zijn, zie ik dit niet bij allemaal dan ga ik er vanuit dat het goed zit..

Hier de foto'tjes van vandaag:

TY3


TY4


TY5 (een mooi wit donsje)


en nog een paar foto's van de drieling bij elkaar






Tot morgen ;)

Zyra

Dank jullie wel voor de leuke berichtjes en felicitaties :)

Ik ben dit nieuwe boekje begonnen omdat het een nieuw jaar is en ik het heel anders wil gaan doen als vorig jaar. Zo zal ik proberen elke dag foto's te plaatsen van de kleintjes, probeer ik ze elke dag te wegen en gebruik ik sinds dit jaar het zooeasy programma om al mn jongen bij te houden.

Ik volg niet heel veel boekjes, dit komt omdat mijn geheugen erg slecht is door alle medicijnen die ik gebruik en ik dus vaak alles door elkaar haal. Soms zit ik urent erug te lezen ine en boekje en als ik een berichtje wil tikken weet ik alleen nog maar de laatste berichtjes en komen er hele kleine l*ullige zinnetjes te staan waarbij ik dan weer denk, daar zit niemand op te wachten dus plaats ik maar niet ;)
Ik lees dus wel aardig wat maar reageren lukt me dan niet goed. Mijn excusses dus vast als je mijn boekje wel volgt maar ik niet die van jou. Ik ben begonnen met 2 boekjes en zal proberen dit later uit te breiden.

Ik vindt het in ieder geval erg leuk dat jullie wel in mijn boekje willen kijken en plaatsen :D

Groetjes Dees

Anke

Hoi Desiree,
Ik had nog helemaal niet gezien dat je een nieuw boekje bent begonnen.
Leuk om al je valkjes en de koppeltjes weer eens voorbij te zien komen :)

Gefeliciteerd met de donsjes!!!
Wat mij helpt om mij niet te veel te hechten aan de kleintjes is het volgende:
Ik weet al vanaf het moment dat er eitjes zijn, dat ik voor de valkjes van iemand anders zorg.
Eigenlijk logeren ze alleen maar bij mij ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Zyra

Hahaha ja dat hou ik me ook voor, maar tegen de tijd dat ze uit het blok vliegen vindt ik ze allemaal zo lief dat ik dat vergeten ben ;D Als de jongen nu een naam krijgen zijn het namen die ik niet zelf heb verzonnen en hou ik het gevoel dat ze logeren misschien een beetje, het is het proberen waard toch? :D

Leuk dat jij ook weer in mn boekje komt koekeloeren ;D

*Esther*

gewoon je eigen ding doen he!
ik reageer ook niet overal maar lees wel veel.

hier hangen nog geen blokken, te koud. ;D

gr Esther

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Leuke update en succes met het kweeksezoen  ;D


groetjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

☺ Pita ☺

Leuk een nieuw boekje sucses !!
Mooie valkjes heb je.

Kimm

hoi desire,

succes met je nieuwe boekje en gefeliciteerd met de donsjes  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Hey, je bent weer een boekje begonnen ....

Gefeliciteerd met je donsjes.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Zyra

Dank jullie wel voor de leuke reacties :D

Even een kort update'tje voor we een weekend weg gaan.

Helaas zijn de ringen vandaag niet binnen gekomen en Parkieten sociteit zei dat als ze vandaag niet binnen warenz e maandag pas binnen zouden komen. Helaas dus 3 ongeringde eerste jongen van 2010  >:(

De kleintjes maken het erg goed, ze zijn weer mooi gegroeid en worden nog steeds goed verzorgt door Tailey en Yara.

Omdat we vandaag moesten inpakken zijn er geen foto's gemaakt gisteren en vandaag :-[

Na het weekend krijgen we weer ietsje meer rust en hopelijk vanaf 2 april helemaal gezien dan Walibi zijn deuren opent en Kim zaterdag 13 maart daar een ochtend mee moet lopen, hierna krijgt ze te horen of ze is aangenomen of niet. Ik ga dus heel hard duimen en tel de dagen al af ;)

Ik ga nu even slapen want na ruim 1000 kilometer gereden te hebben ben ik helemaal kapot en moet vanavond nog terug naar mijn ouders om morgen vroeg te vertrekken naar Safaripark beeksebergen waar we heen gaan naar aanleiding van de verjaardag van mijn broertje.

Esther, ik kon hier de blokken al geven omdat de vogels allemaal in de bijkeuken verblijven en het daar rond het huiskamer temperatuur is. Alleen Tailey en Yara wilde al beginnen aan een nestje, de rest kijkt niet om naar de blokken, maar Tailey en Yara wilde al 2 maanden geleden ;)

Fijne avond allemaal en tot na het weekend!