24 april 2024, 19:38:13

Sallandse Valkparkieten 2010

Gestart door Rob S, 28 februari 2010, 16:26:11

« vorige - volgende »

Rob S

28 februari 2010, 16:26:11 Last Edit: 1 augustus 2010, 20:49:13 by Rob S
Hallo allemaal, hier ben ik weer. Klaar voor een nieuw kweekseizoen ;D

Dit zijn de koppels waar ik het aanstaande seizoen mee wil gaan kweken:


Een koppel dat ik al vanaf het begin heb, zorgt elk jaar voor hele mooie lutino opaline poppen!


Dit is een nieuw koppel, de pop heb ik overgenomen van mijn oma gezien zij wou stoppen met de vogels en de man heb ik zelf gekweekt.


Dit is een koppel waar ik nu 2 jaar mee kweek en tot nu toe enkele zeer fraaie getekende en clear pied's geleverd heeft.


Een koppel waar ik voor het 2e jaar probeer mee te kweken, vorig jaar heeft het geen jongen opgeleverd, misschien dit jaar beter.


Een nieuw koppel voor het aanstaande kweekseizoen. De pop is eigen kweek, de man gekocht van Marie. Hopelijk gaan ze dit jaar voor mooie bronze fallows zorgen!

Daarnaast kweek ik nog met 2 koppels Splendid parkieten. Een koppel wildkleur x wildkleur en een koppel wildkleur x roodbuik.

Groeten Rob

*Manon*

28 februari 2010, 16:55:41 #1 Last Edit: 28 februari 2010, 21:06:37 by *Manon*
Hoi Rob,

leuk dat je er weer bent  :D

Leuke plannen heb je voor dit kweekseizoen zeg!!

Sari zit op 3 nepeitjes te broeden, maar ze doet het uitstekend...!!

Ze was even buiten de deur gaan hoppen  :-\ en was zo broeds dat ze eitjes is gaan leggen...

Ben nog steeds op zoek naar een bonte man voor haar met geelwang, gepareld en cinnamon, maar hij is nog nie geboren  ;)
Sjimmie en Sari zijn geen vriendjes geworden....  :-\ helaas pindakaas.....

Veel succes met het nieuwe kweekseizoen hoor  ;)

Groetjes Manon

Kaatje

Hoi Rob,

Prachtige koppels heb je hoor  :o  :o

Van mijn kant wens ik je een heel goed en gezond kweekseizoen toe, ook zal ik regelmatig kijken of er updates zijn  ;)

Groetjes, Karin

*Esther*


Jacoba

Hoi Rob,

Veel succes komend seizoen. Mooie koppels heb je. Spannend of ze nu allemaal wat gaan doen.

Groetjes Jacoba

Anke

Hoi Rob,
Leuk dat je er weer bent.
Veel succes dit kweekseizoen!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Hey, je bent er weer!!!  ;D

Leuk, ga ik je weer volgen.  ;)

Een heel goed kweekjaar.  :D

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rob S

Bedankt voor alle leuke reacties!

Vandaag heb ik de voliere eens flink schoongemaakt zodat er met een week of 3 a 4 de broedblokken opgehangen kunnen worden.
Het eerste splendid koppel heeft vanmiddag al een broedblok gekregen, zij zitten binnen in een kweekkooi. Vanavond zag ik dat de man al in het broedblok zat ;D

Ook nog even wat fotootjes:















Groetjes Rob

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Landiej

Mooie foto's inderdaad :) Heel veel succes en plezier met het nieuwe kweekseizoen!

Rob S

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik de broedblokken in de voliere opgehangen, misschien wat vroeg maar er liggen toch niet eerder donsjes dan eind april/begin mei ;)

Wel heb ik vandaag de eerste paring gezien van de clear pied man en de bonte cinnamon opaline geelwang ;D

Ook de splendids hebben een blok gekregen, één koppel in de kweekkooi en één koppel in de voliere. Ik ben benieuwd wat het gaat worden, het koppel in de kweekkooi is in ieder geval al fanatiek aan de gang :D

Groetjes

Anke

Hoi Rob,
Dan gaat het nu echt beginnen he ;D
Veel succes en plezier!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Rob, veel succes met het kweekseizoen hoor! Grtjs. Ann



Rob S

Citaat van: Anke op 16 maart 2010, 19:31:11
Hoi Rob,
Dan gaat het nu echt beginnen he ;D
Veel succes en plezier!!
Groetjes Anke


Sterker nog, het is al begonnen :o! Ik kwam vanmiddag thuis van afstuderen en ging voor de gein maar eens kijken of er heel misschien al wat in één van de broedblokken lag. En ja hoor, er lag al een ei :o! Dat is wel in recordtempo, afgelopen zaterdag de blokken opgehangen en 4,5 dag later ligt er al één! En nog wel bij mijn mooiste koppel ook, de clear pied x bonte cinnamon opaline geelwang ;D
Ik ben benieuwd hoe snel de volgende eitjes komen ;)

Groetjes

Kaatje

Hehehehe een spoedbevalling dus, gaaf dat je clear pied x bonte cinnamon opaline geelwang een ei hebben  :D

Spannend allemaal hoor, enuhhh prachtige foto's weer!