2 mei 2025, 17:22:18

Ontlasting

Gestart door lotous, 26 februari 2010, 15:54:28

« vorige - volgende »

lotous

Hallo allemaal,

ik heb 2 vragen. mijn valkparkiet heeft een eitje gelegd en daarna zie ik elke keer grote hoeveelheid ontlasting bij haar ! zoals een ei en soms nog meer. hoe komt dit?

andere vraag is erg belangrijk voor mij ! een andere valkparkiet van mij heeft laatste tijd ergggg zwarte ontlasting dat is echt gewoon zwart... ik weet niet hoe dit komt. Ik moet ook zeggen dat ik hun een lange tijd geen steen heb gegeven en pas vorige week ben ik weer daarmee begonnen. sinds die tijd zie ik ook die zwarte ontlasting maar ik weet niet zeker of dat het daardoor komt. iemand een idee/hulp. ik maak met als altijd zeer zorgen.

gr,
Lotous

Rianne

Hoi,

de ontlasting na het ei is wel normaal, valkparkieten bevuilen hun nest namelijk niet dus houden ze het op tot ze uit het blok zijn.

De zwarte onlasting is NIET goed, dit is een teken van voedselgebrek. Dit is niet te wijten aan de steen. Eet je valkje wel genoeg?

Kimm

hoi lotous,

een popje wat een eitje heeft gelegt en broeds is, houdt alijd haar ontlasting op om het nest niet te bevuilen. als ze dan eenmaal los zijn etc dan laten ze de opgehouden ontlasting vallen en dan heb je heel veel inderdaad. dus dat is normaal.

de zwarte ontlasting is niet normaal. dit zou ik na laten kijken. zwarte ontlasting duidt erop dat ze niet eten. kijk dus even of je valkje wel eet. als deze niet eet is hij ziek en kan het darmbloedingen gaan krijgen. eet het valkje wel dan zou ik de ontlasting na laten kijken hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Bedoel je met steen soms maagkiezel? En sinds je dit weer geeft zie je deze donkere ontlasting? Volgens mij is dit normaal. Mijn valkjes eten geregeld maagkiezel en hebben dan ook héél donkere en stevige ontlasting. Het lijkt zwart, maar is in feite diep, diep donkergroen. Héél diep dus.... ;D

Valk1969

Zit er op de steen of in het kiezel houtskool?