6 mei 2025, 12:01:25

bodembedekking

Gestart door sophie, 1 maart 2010, 16:51:00

« vorige - volgende »

sophie

Hoi!

Ik heb in mijn kooi krantenpapier liggen met daarop een laag schelpenzand.
De laatste tijd knabbelen mijn valkjes regelmatig aan het papier, ze hebben dit voordien nooit gedaan.
Kan dit kwaad? Ik verdenk ze er van stukjes papier op te eten trouwens...

greetz!

sophie

Safrena

Hey Sophie

Ik heb altijd al geleerd dat krantenpapier niet goed is voor vogels
De inkt is namelijk giftig voor hen

Persoonlijk zou ik dus nooit krantenpapier gebruiken. Gebruik dan liever natuurlijk wit papier  ;)

Vele groetjes

Anke

Hoi,
Ook schelpenzand is niet zo goed als bodembedekking.
Omdat dit in de oogjes van de valkjes kan komen.
En krantenpapier kan inderdaad schadelijk zijn.

Veel mensen gebruiken beukensnippers als bodembedekking,
Ik doe daar dan een laagje keukenpapier onder.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Ramona

Hoi,

Je kunt ook Corbo gebruiken als bodembedekking.
Dit zijn kleine korrels gemaakt van mais en dit kunnen ze dus ook eten.
En het geeft een stuk minder stof dan het schelpenzand.

Groetjes Ramona  :D

Landiej

Ik gebruik gewoon beukensnippers zonder papier. Misschien dat de bodem dan soms een beetje vies wordt omdat er een poepje tussen de beukensippers door valt, maar dat is met een doekje zo weer weg!

Nynke

Ik heb ook gehoord dat krantenpapier giftig kan zijn en dat schelpenzand zelfs brandwonden kan veroorzaken. (Hoe dat zit weet ik niet)

Vandaar gebruiken wij ook alleen beukensnippers.

Sorella

Ik gebruik ook beukensnippers als bodembedekking en als onderlaag wel krantenpapier.
De dames hier vinden het leuker om aan takken, speelgoed en mijn kast  :'( te knagen dus het papier laten ze met rust

Zyra

Ook hier gebruiken wij alleen beukensnippers.. schelpenzand kan in de oogjes komen en papier gebruiken wij ook niet, als de laag beukesnippers dik genoeg is komt er ook niks op de bodem van de kooi terecht, nou maakt mij dat niet heel veel uit want eens in de zoveel tijd schrob ik alle kooi uit en die eventuele poepjes zijn dan zo weg :)