7 mei 2025, 04:11:26

aanschaf 2e valkparkiet.

Gestart door Snakevega, 11 februari 2010, 13:04:36

« vorige - volgende »

Snakevega

11 februari 2010, 13:04:36 Last Edit: 11 februari 2010, 13:11:01 by Snakevega
Hallo,

Hierbij post ik een berichtje voor mijn neefje.
Hij heeft al enkele maanden een tamme valkparkiet. Nu hij vaak op school zit, is hij bang dat zijn valkparkiet eenzaam zal zijn. Nu vroeg hij zich af of het kwaad kan om een twee aan te schaffen? een mannetje? Alleen is hij bang dat zijn eerste valkparkiet niet meer tam zal zijn. Ook vroeg hij zich af of ze nu meer lawaai zullen maken en vuiligheid? Moeten er speciale aanpassingen zijn in de kooi? nestje ofzo?

2e vraag:
Op volgende foto zie je mijn valkparkiet. is dit een mannetje of een vrouwtje? Ik denk dat het een vrouwtje is. Is er ook een manier om te zien of het een jonge of oude vogel is?
http://img44.imageshack.us/i/afbeelding002.jpg/
http://img19.imageshack.us/i/afbeelding001k.jpg/
alvast bedankt.

Kimm

hoi,

het is sowieso gezelliger voor het valkje als er een vriendje of vriendinnetje bij komt. zijn eigen valkje zal tam blijven als hij er net zoveel aandacht aan besteed als wat hij nu doet.
ik weet niet hoe groot de kooi is die hij nu heeft? als de kooi groot genoeg is, dan zal hij de kooi moeten veranderen als er een ander valkje bij in komt. een popje of mannetje maakt niet uit.
iets meer lawaai en rotzooi krijg je wel inderdaad.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Snakevega

Citaat van: Kimm op 11 februari 2010, 13:11:23
hoi,

het is sowieso gezelliger voor het valkje als er een vriendje of vriendinnetje bij komt. zijn eigen valkje zal tam blijven als hij er net zoveel aandacht aan besteed als wat hij nu doet.
ik weet niet hoe groot de kooi is die hij nu heeft? als de kooi groot genoeg is, dan zal hij de kooi moeten veranderen als er een ander valkje bij in komt. een popje of mannetje maakt niet uit.
iets meer lawaai en rotzooi krijg je wel inderdaad.

groetjes kim

Wat bedoel je met: als de kooi groot genoeg is, zal hij moeten veranderen? Moet hij dan een kleinere kooi hebben?

Kimm

nee geen kleinere kooi. ik bedoel: weet jij of de kooi groot genoeg is voor 2 valkjes? en als de kooi groot genoeg is, dan moet hij de inrichting gaan veranderen van zijn kooi voor als het nieuwe valkje erin komt. dan moet nl zijn eigen valkje ook weer zijn plekje gaan zoeken in zijn kooi.

Snakevega

11 februari 2010, 13:42:49 #4 Last Edit: 11 februari 2010, 14:03:12 by Snakevega
Het is een kleine kooi. Maar zijn valkje mag altijd vrij rondvliegen, ook als hie niet thuis is, staat de kooi altijd open. Is dit een probleem dat de kooi neit zo groot is? En het valkje op de foto, is dat een mannetje of vrouwtje?
En hebben valkparkieten een nestje nodig om in te slapen of slapen ze op de stok?

bedankt

Landiej

Valkparkieten slapen gewoon op stok. Genoeg eten, drinken, maagkiezel, grit, sepia en dergelijken zijn het belangrijkst. Op zich hoeft de kooi niet heel groot te zijn als de valkjes altijd naar buiten kunnen, maar het is wel prettig voor de valkjes als er ruimte is om de vleugels te strekken.

Wat het tamhouden of tammaken van de valkjes betreft: als de valkjes genoeg aandacht van mensen krijgen zal het valkje dat er nu al is heus niet minder tam worden.

Het valkje op de foto kan ik niet duidelijk genoeg zien om te zeggen of het een mannetje of vrouwtje is. Daarvoor moet je de kleuren goed kunnen zien namelijk :)

bobbie

11 februari 2010, 20:54:04 #6 Last Edit: 11 februari 2010, 20:57:46 by bobbie
Citaat van: Snakevega op 11 februari 2010, 13:42:49
Het is een kleine kooi. Maar zijn valkje mag altijd vrij rondvliegen, ook als hie niet thuis is, staat de kooi altijd open. Is dit een probleem dat de kooi neit zo groot is? En het valkje op de foto, is dat een mannetje of vrouwtje?
En hebben valkparkieten een nestje nodig om in te slapen of slapen ze op de stok?

bedankt

Uhhmm ............. je hebt toch zelf een valkparkiet?  Hihi, ik moest even lachen om deze vraag.

Ik zocht trouwens bij herplaatsing, daar had je toch ook een topic geopend?

Snakevega

Ik heb al verschillende reacties gehoord van mensen uit mijn omgeving, dat het niet verstandig is om een twee valkje erbij te nemen. Omdat ze zouden durven vechten uit jaloezie en dergelijke. KLopt dit???

Kimm

nee dit klopt niet altijd.
wel kunnen ze gaan vechten als je bv 2 mannen hebt met 1 popje. dan krijg je strijd.

maar jij hebt zelf toch ook meerdere valkjes? hebben die strijd?