20 april 2024, 04:51:56

Is Cookie nu een man of een pop??

Gestart door Karolientje, 16 februari 2010, 23:13:34

« vorige - volgende »

Karolientje

Onze Cookie is een vrolijk bont valkje van eigen kweek. In juni 2009 is hij/zij uit het ei gekropen, de pappa is een lutino en mams is cinnamon gepareld.

Wij hoopten dat Cookie een popje zou worden, maar al snel begon de vogel mannetjesgedrag te vertonen. Hij versiert alle vogels die in de buurt komen, maakt zich daarbij ook echt groot en hij fluit alle deuntjes die hij van de anderen kon overnemen. Echt een mannetje dus!

Onze Cookie is heel hecht met Biza, een 100% zeker weten man. Dat is op zich niet zo gek, maar....
Toen beide on de voliere bij andere valkjes kwamen, ging Cookie net als de vrouwtjes een beetje nestelen in een etensbakje, inclusief dezelfde piepgeluidjes.
En dat was niet het enige, Biza ging erbovenop!! Niet echt rijen, maar hij liep gewoon over zijn rug te dartelen en Cookie vond het allemaal wel prima.

Tsja, nu weten we het dus niet meer helemaal zeker.. Is cookie nu een man die een pop imiteert of andersom??
Als bijlage heb ik 2 foto's. De wangen lijken flink oranje en hij/zij heeft een grote gele vlek in de nek zitten.

Graag hulp!

Groetjes,
Marianne
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

*Manon*

Hoi hoi,

Als Cookie er net zo uit ziet als Tommie is het een man!
Ik kan het op de foto een beetje lastig zien ivm de lichtinval op de foto.
En is ie zoals je schreef bont, is het niet aan het uiterlijk te zien of hij een man is of een pop...

Timmert hij ook tegen de tralies? zit hij met zijn vleugels wijd een beetje te showen? dat zijn mannelijke trekjes..  ;)

Mannen kunnen broeds zijn en ook dat gedrag vertonen... maar waarom er een ander valkje op zijn rug sprong??

Misschien dominant gedrag van de andere?
Kan ik je niet zeggen.

Groetjes Manon

Karolientje

Hoi,

Cookie ziet er niet hetzelfde uit als Tommy, dan was er inderdaad geen twijfel mogelijk!
Ik zal proberen een nieuwe foto te maken van de week, alleen moet 'ie dan wel even 2 tellen stil zitten....

Je ziet het bonte eigenlijk alleen aan de gele vlek in de nek, verder lijkt het erg op een wildkleur mannetje.
Hij gedraagt zich inderdaad heel macho, vooral bij andere vogels. Die wil hij domineren en versieren met breed maken en springen enzo. Dat heeft hij goed geleerd van de andere mannen en dat deed hij al na 3 maanden ofzo!!

Hij lijkt wel uit te lokken dat Biza op de rug springt en lijkt het erg fijn te vinden... Viezerik..  ;)
Dat maakte ons juist zo aan het twijfelen. Dat hebben we nog nooit meegemaakt met onze mannen!
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

carco

Cookie is zo te zien een wildkleur mannetje split bont.
Die paar vlekken in de nek geven niet aan dat het een bontje is, dit geeft aan dat het splitvlekken zijn.

Ga er dus maar van uit dat je met een man te doen hebt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Karolientje

Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

Qwerty de Heer

22 februari 2010, 17:03:27 #5 Last Edit: 8 maart 2010, 15:54:56 by Qwerty de Heer
Ik weet het niet hoor, maar poppen hebben toch een gele staart met strepen? Op de foto zie ik dat niet, dus een mannetje die zelf niet echt weet wat hij is?