mannetje super agressief en verwond andere parkieten!

Gestart door Havic2006, 20 februari 2010, 13:01:50

« vorige - volgende »

Havic2006

Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen geleden is een van men koppeltjes eitjes beginnen leggen. Tot de eerste 2 eitjes ging alles goed, maar vanaf het 3e eitje (vandaag dus), zijn ze echt beginnen broeden. Het mannetje is nu super agressief en heeft al een van men andere parkieten verwond.

Wat moet ik hier aan doen?

Ze hebben hun nestje in het binnenhok gemaakt (dit is 50 X150cm en 100cm hoog). Nu heb ik het koppeltje in het binnenhok "opgesloten" om verdere verwonding van de parkieten te vermijden.

Wat vinden jullie van deze oplossing?
(Ik vind het eigenlijk een beetje zielig om ze nog zo lang vast te zetten...)

Groetjes

Saar

Je hebt geen andere keus. Zo zit het koppeltje veilig, en je andere parkieten ook. Zelf heb ik dit probleem ook gehad, en daarom heb ik besloten om de hele voliere te beschermen met zeil, en het binnenhok te sluiten.

Het is nog wel veels te koud om nu buiten te broeden. Hoe warm is het in het binnenhok?

Havic2006

Oke, dan heb ik het toch goed gedaan :d

Geen idee hoeveel graden het daar is. Het binnenhok is in de garage, dus een paar grade warmer als buiten normaal :s

Zal straks eens kijken of ik een thermometer vind, dan zal ik het nog laten weten.

(moest het te koud zijn, ik kan er eventueel nog wel een warmtelamp ophangen hoor...)

groetjes

Havic2006

Ahja, ik had nog een vraagje.

Kan het kwaad dat de ouders enkel overdag broeden? 's nachts hebben ze er nog niet op gezeten, en morgen verwacht ik al het 4e eitje...

(Mijn vriend heeft ook een nestje, en daar zijn er zelfs al 2 eitjes uitgekomen... :p)

Groetjes

Rianne

Er zal 's nachts ook gebroed moeten worden, anders sterven de jongen af. Is er verlichting bij het blok?

Havic2006

Neen, geen verlichting.

Gisteren avond zag ik dat ze wel op haar nest zat, dus hopeleijk vanaf nu altijd e :p

groetjes