3 mei 2025, 15:43:48

Re:wat zijn mijn valkjes

Gestart door sasken, 5 februari 2010, 15:08:53

« vorige - volgende »

sasken

5 februari 2010, 15:08:53 Last Edit: 5 februari 2010, 15:13:11 by sasken
hallo,
kan iemand mij helpen
ik ben lid sinds vandaag en het is nog wat zoeken hoe ik moet reageren of iets plaatsen
ik zou namelijk graag weten over welke mutaties van valkjes ik beschik maar ik probeer de foto's door te sturen maar het lukt mij niet,
kunnen jullie mij helpen
mvg saskia

patty_dordtse valkjes

hallo,

Als je helemaal links kijkt staan diverse linkjes ook de mutatie's van je valkjes...
daar zou je kunnen kijken welke mutatie's er zijn en die van jouw zou er ook wel op 1 van die valkjes lijken

http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutaties.htm

Mutatie omschrijvingen met foto's

als je een foto wilt uploaden dat staat altijd helemaal bovenin het forum bij
hallo sasken je hebt 11 persoonlijke berichten, 0 zijn nieuw. 5 Februari 2010, 15:10:47
daaronder staat index t/m log out en bij uploaden daar doe je valken foto's of andere uploaden

en dan kopieer je het linkje en die plaats je in je berichtje  ;D

duidelijker kan volgens mij niet  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

sasken

hey,
bedankt om zo snel te antwoorden, ik heb al geprobeerd om zo een foto t e uploaden maar ik denk dat ze te groot zullen zijn want het lukt maar niet en ik weet niet hoe ik foto's kan verkleinen en ook de link van de verschillende mutaties heb ik al eens bezocht.
ik denk dat ik een gepareld, cinnamon bont gepareld en latino valkjes heb maar mijn ene kan ik maar niet vinden felgeel met op de rug donkergrijs,

alvast bedankt
grt saskia

patty_dordtse valkjes

hoi,

ik heb standaard op de pc paint zitten en daarmee kan je ook foto's verkleinen of ff google en intikken en op zoeken drukken... ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sasken

eindelijk is het mij gelukt,

de 1ste foto is de handtamme rico een popje van mijn zoontje en de naam rico is wel voor een jongen maar hij moest percé zo noemen en ik denk dat deze een geparelde is

de  2de foto is ook een popje en ik denk dat dit de lutino is

de 3de foto is ook een popje en deze zal een geparelde of een cinnamon bont gepareld zijn denk ik

de 4de foto is een man en ik zou niet weten welke mutatie hij zou zijn vind hem nergens terug

kunnen jullie mij helpen

grt saskia

bobbie

Hallo Saskia,

VOlgens mij is:

foto 1 een bonte geparelde cinnamon

Foto 2 een lutino

Foto 3 een bonte geparelde cinnamon

Foto 4 een bonte.

Groetjes, Nel :)

chicolover

ik vroeg me ook af wanneer mannetjes een mooi dicht verenkleed krijgen en wanneer hun kuif zo mooi lang en gekruld word?
chico is nu 4/5 maanden oud maar hij ziet er nogal plukkerig uit. zijn verenkleed op zijn buik ligt niet mooi dicht en zijn kuif steekt alle kanten op. hij is wel in de rui.. zou dat na de rui mooier moeten worden? en krijgt hij dan ook meteen zo'n mooie kuif?
zo zag chico er vorige week uit.. en zijn kuif is nu deels al uitgevallen dus het ziet er nu nog plukkeriger uit met veel bloedpennen..

Kimm

hoi manouk,

als hij helemaal door de rui heen is, zit hij weer mooi strak in pak  :D ook de kuif is dan weer mooi. wel heeft het ene valkje een vollere kuif dan een ander valkje ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

chicolover

Citaat van: Kimm op 12 februari 2010, 13:09:52
hoi manouk,

als hij helemaal door de rui heen is, zit hij weer mooi strak in pak  :D ook de kuif is dan weer mooi. wel heeft het ene valkje een vollere kuif dan een ander valkje ;)

groetjes kim

kan het ook liggen aan de calcium opname van de valk? ik heb zo'n idee dat hij niet genoeg calcium binnen krijgt.. en aangezien dit essentieel is voor de aanmaak van nieuwe veren?
eivoer vind hij wel lekker, maar dat is niet persee voor de groei van de veren, toch?

*Manon*

Ik neem aan dat je een kalkblok, sepia e.d in de kooi hebt hangen?

Valkjes eten daarvan als ze het nodig hebben.... ik denk dat je valkje gewoon goed in de rui is... ze zien er dan inderdaad niet erg mooi uit....

Groetjes Manon

Landiej

Je zal zien dat je valkje na de rui gewoon prachtig wordt :) Heb je hem weleens laten douchen/badderen? Dat vinden ze vaak prettig en helpt ze wat met de rui :)

chicolover

Citaat van: Landiej op 16 februari 2010, 09:40:50
Je zal zien dat je valkje na de rui gewoon prachtig wordt :) Heb je hem weleens laten douchen/badderen? Dat vinden ze vaak prettig en helpt ze wat met de rui :)

ik had al een kalkbolkje in zijn kooi hangen alleen daar at hij bijna nooit van. nu heb ik een sepia gekocht en daar eet hij iedere dag wel van.

badderen vind hij ook niet echt geweldig.. ik sproei af en toe met de plantenspuit. hij vind dat niet erg maar hij loopt er in eerste instantie wel voor weg ::) ik ben een volhouder dus hij krijgt gewoon een lekkere douche van mij  :P

ik zie nu wel dat zijn veren op zijn buik al veel strakker liggen dan dat het eerst was. alleen zijn vleugels zien er nog niet geweldig mooi uit, maar dat komt vast nog wel dan. :)

bedankt in ieder geval voor het advies!

Landiej

Als je het een paar keer probeert gaan ze het douchen vaak wel waarderen. Wel warm water gebruiken (gewoon in een plantenspuit), koud water vinden ze inderdaad niet zo fijn en is ook wat link ivm kou vatten.

Ook is het het verstandigst om het douchen overdag te doen, zodat ze voldoende tijd hebben om te poetsen en drogen voordat ze slapen.

Manouk

Hier moesten ze er ook erg aan wennen,
na een paar keer gingen ze langzaam de veertjes open gooien en nu willen ze elke keer allemaal de meeste waterdruppeltjes vangen ;)

probeer het een paar keer en je zult zien dat ze het lekker gaan vinden..

groetjes
Manouk