2 augustus 2025, 23:19:58

Chico is er niet meer...

Gestart door Mandy, 26 november 2003, 22:38:04

« vorige - volgende »

Mandy

We hebben Chico nog niet opgehaald. :(

We willen toch eerst met Dr. Bastiaansen spreken.
Als het kan willen we toch een sectie laten doen. Om zeker te weten dat het geen virus was.
Niet dat ik over bv een maand een ander grijsje heb en dat die dan ook ziek word.
Ze vertelden me gisteren al wel dat ze koel word bewaard en dat hij zelf de sectie kan doen.
Nu ben ik al van vanochtend aan het bellen maar ik krijg 'm niet te pakken. Eerst was er een spoedgeval, toen zou ik gebeld worden en mijn nummer hebben ze al 3 keer opgeschreven. Ik wacht dus maar weer...

Hopelijk duurt het niet te lang meer want we willen afscheid nemen en haar een laatste rustplaats geven...

Ondertussen heb ik haar laatste dagen op mijn site beschreven. Ook staan haar laatste foto's erbij, samen met de gedichten die Nel hier eerder heeft gezet. De laatste filmpjes komen nog, dat kan ik nu nog niet aan... :'(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

bobbie

Caroline

Ik had net je site al bekeken, mooi geschreven en lieve foto's.

Wel een dubbel gevoel om haar te zien met de berkenstokken, nu je nog niet weet of ze daar misschien ziek van is geworden.  :'(

Maar ook heel leuk om alle foto's weer eens te zien van haar, wat was ze toch een geweldig beest.

Ik kan me zo voorstellen dat jullie haar intens missen.

Sterkte met het afscheid  nemen, maar ook heel veel plezier natuurlijk met jullie zoektocht en eerste bezoekjes van het nieuwe grijsje.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Wat vervelend dat je niemand aan de lijn krijgt... :-\ Voor je gevoel duurt het allemaal veel te lang.

Hier in een dierenwinkel in de buurt zit een klein baby grijsje, echt aandoenlijk om te zien. Maar ja, ik zou daar zelf nooit een vogel vandaan halen dus dat zegt alweer genoeg. :-\

Mandy

Ik ben eindelijk terug gebeld.
Hij gaat er vandaag nog sectie op doen.
Morgen kunnen we ze ophalen... :'(

Saar

Citaat van: Mandy op  7 november 2006, 16:40:27
Ik ben eindelijk terug gebeld.
Hij gaat er vandaag nog sectie op doen.
Morgen kunnen we ze ophalen... :'(

Oow meis heel veel sterkte :(
Ik vind t zo sneu :(
Ik hoop dat er geen besmettelijke ziekte uit komt.
Je hebt genoeg meegemaakt.
Alvast heel erg veel sterkte voor morgen!
Liefs Saar :-*

Bello

Dan hoop ik met mijn hele hart dat ze er achter komen waaraan ze is gestorven.

En dat je ze mag ophalen om een mooi afscheid van haar te nemen.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Andrea

Hoi Mandy,

De laatste dagen ben ik druk geweest en heb hier nog niet gekeken. Wat rot dat Chico is overleden. Ze was een mooie en lieve vogel met een grappige woordenschat en kan me voorstellen dat jij en Raymon haar erg zullen missen. Je hebt inderdaad genoeg meegemaakt  :'( Ik hoop dat uit de sectie geen besmettelijke ziekte uitkomt. Veel sterkte vandaag met ophalen en afscheid nemen.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

bobbie

Hallo Mandy,

Ik hoop dat je deze dag goed doorkomt. Afscheid nemen en het begraven van Chico, dat is niet makkelijk maar heel zwaar.

Sterkte.

Ik hoop ook dat je snel een uitslag krijgt van de sectie.

Nel

Mandy

We hebben Chico vanmiddag opgehaald en zojuist begraven...  :'(
Het was heel moeilijk, pijnlijk en verdrietig.  :'(
Maar we hebben afscheid genomen en haar een plaatsje hier in de tuin gegeven, ze blijft dicht bij ons.
En zeker in onze gedachten. Ze was veel te jong maar we zijn blij dat ze die paar jaar bij ons was.

De uitslag van de sectie had Dr. Bastiaansen al.
Het was niks besmettelijks, geen infectie en geen virus.
Dus geen pdfb, polyoma, KDS, reo-virus en ook geen chlamydia (papegaaienziekte).
Ze heeft een nierontsteking gekregen ws door de voeding, teveel eiwitten. Ze at ook graag eivoer.
Dat konden haar nieren niet aan dus die afvalstoffen, ureum, hoopte zich op in haar lichaam.
Dat veroorzaakte jicht rondom haar hart.
Daardoor kreeg ze een zwakke weerstand en ws daardoor heeft ze een schimmelinfectie in de longen erbij gekregen.
Dat kan ook weer door de voeding gekomen zijn.

We zijn blij te weten wat het nu geweest is.
Dan kunnen we binnenkort op zoek naar een nieuw maatje.
En die willen we dan van jongs af aan op pellets zetten.
Bij Chico hebben we dat ook een paar keer geprobeerd maar dat lukte niet.
Ze had wel een uitgebalanceerde zaadvoeding, met weinig vette zaden en geen volle bak zodat ze wel van alles binnen zou krijgen.
Ook kreeg ze vitaminen in het water, dan met appelazijn en dan gewoon, zo wisselde ik dat telkens af.
Fruit en groente probeerden we wel maar dat sloopte ze meer dan ze er van at.
We hebben haar zo goed mogelijk geprobeerd te verzorgen.
En bij een volgende zullen we dat ook weer doen, maar dan proberen we het nog beter te doen, oa door pellets.

Bedankt allemaal weer voor de reacties.

bobbie

Hoi Mandy,

Wat een zware dag voor jullie. Mooi dat ze bij jullie in de tuin ligt, dat zal altijd een speciaal plekje blijven.

Gelukkig is het niets besmettelijks geweest. Ook goed voor de verwerking is dat je weet waar aan ze is overleden.

Dit gebeuren sterkt mij erin Dinky op de pellets te houden. Af en toe krijgt ze een schepje zaadvoer, elke avond een stukje appel, dat moet goed gaan denk ik dan. Maar ik kan zoveel denken. Het blijkt maar weer eens: de dood zit in een klein hoekje.

Veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je een schat van een grijsje in je armen kan sluiten.

Nel

carco

Hoi

Fijn om te weten dat het niets besmettelijks geweest is. Je weet nu in ieder geval wel hoe het komt waarom ze zo vroeg is overleden.
Ik hoop voor jullie dat jullie snel een nieuw grijsje mogen verwelkomen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

eefje nieuwenburg

ik ben een paar dagen niet geweest en lees dit nu pas,ik vind het echt heel erg voor jullie!

sterkte met jullie verlies en hou je haaks

groetjes eefje

Caroline

Hoi Mandy,

fijn te lezen dat het niks besmettelijks is geweest, nu kunnen jullie op zoek naar een nieuw maatje.

Kweek de kweker van van Chico er nog mee??

Hopelijk brengt dit grijsje net zo veel plezier als Chico heeft gedaan,

Sterkte!!

Groetjes.

Rust zacht, lieve Chico.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Gelukkig nog een klein beetje positief nieuws. Hopelijk vinden jullie gauw een nieuw grijsje. :)