2 augustus 2025, 17:08:34

Chico is er niet meer...

Gestart door Mandy, 26 november 2003, 22:38:04

« vorige - volgende »

Roosje

Mariska

Maar het lijkt me ook wel goed voor de gewenning ;)

Al is dat niet noodzakelijk natuurlijk.
Eenmaal thuis wennen ze ook.

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mandy

Ooo wat gaaf!!! ;D
Tja, ik ben al een poosje niet zo actief hier en heb weer heel wat gemist zie ik wel. ::)
Ik zal binnenkort hier en daar maar weer eens bij gaan lezen. ;)
Wanneer mag je hem/haar halen?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Hier vind je Roos haar nieuwe baby, zij is zo geweldig!!  ;)

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,20583.0.html

Succes met een keuze maken waar je jullie nieuwe grijsje gaat halen.

Groetjes!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Ik heb wel gevolgd waarom je er niet zoveel was maar heb daar verder niet gereageerd. Beetje schandalig maar ik kan dat gewoon niet. Net als nu bij Cobie :-\ :-[ :-[

Ben wel blij voor je dat het weer goed gaat, op deze grote tegenslag na. Maar voor al het slechte komt wat goeds terug, daar geloof ik in!

Karin

CitaatO, ja, de rekening van Chico was trouwens niet zo duur, ik had meer verwacht.
Het was 125 euro en dat houdt 4 dagen opname in, 3 keer röntgenfoto's, antibiotica injecties, infuus, dwangvoedingen en de sectie.

Dat is zeker niet duur. Ik was voor een valkje nog geen halve dag opname, 2 x stomen en sectie iets van 70 euro kwijt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Ik was voor 2 ontlastingkweekjes, een gevoeligheidstestje welk AB het best aan zou slaan en 50 ml. Baytrill al € 65,= kwijt, niks geen opname of foto's, dus ik kan me voorstellen dat € 125,= je reuze meevalt.   ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bello

Hoi Mandy,

Wel ff laten weten als je een lief klein roodstaartje gevonden hebt.

Het geluk mag nu wel eens jullie kant uitkomen hoor.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline

Hoi Mandy,

mooi zo je handtekening met Chico.  :'(

Mooie foto van haar.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

17 november 2006, 19:36:52 #294 Last Edit: 17 november 2006, 21:57:43 by Mandy
Morgen gaan we bij Dieca kijken. :)

Ik had nog gevraagd naar de kleine vogels die niet getest zouden zijn;
Er zaten 3 maanden geleden aga's onder de boom, ik had daarvoor papegaaienarts Bastiaansen laten langs komen in hoe verre het besmettings gevaar is, hij zij dat het nihil is. Maar er waren er een paar mensen die er wat van zeiden, toen hebben we besloten om ze achter glas te zetten. Maar onze Baby's zaten (zitten) ook al achter glas, wij doen er alles aan om geen zieke vogels in huis te krijgen o.a. door weinig kwekers te hebben en alles zo schoon mogelijk te houden. (en tot nu toe hebben wij geen enkele zieke vogel gehad)
En ik heb vanochtend Dr. Bastiaansen gesproken en die bevestigde het inderdaad en zei verder dat het een goed adres was. :)
Morgenmiddag gaan we dus kijken en dan houden ze voor ons het oudste grijsje apart, die is 8 weken, de andere zijn 7 weken. Die van 10 weken is gisteren helaas al verkocht.  :-\
Even geduld dus want die van 8 weken zit nog aan 2 keer per dag pap en mag over een paar weken weg als die zelfstandig is (of misschien met 1 keer per dag pap). Ik laat morgen wel weten hoe het gegaan is. ;)

Riny

Hoy Mandy
In America wordt er morgen voor jullie geduimd.
Ik ben heel erg benieuwd wat je ons morgen te vertellen hebt.
Neem je je camera mee?
Groetjes Riny :D

bobbie

Hoi Mandy,

Wat spannend. Ik hoop dat precies dat jonkie jullie raakt in het hart zodat jullie binnenkort weer zo'n lieverd in huis hebben.

Veel plezier. En ik sluit me aan bij Riny:

neem je je fotocamera mee?

groetjes, Nel

Caroline

Och, wat een leuk nieuws!!

Heel veel plezier morgen.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

17 november 2006, 22:17:32 #298 Last Edit: 17 november 2006, 22:37:58 by Mandy
Ja natuurlijk neem ik m'n camera mee. ;)

En dat had ik nog niet verteld maar vd week ben ik al voor een jonge roodstaart wezen kijken.
Via via had ik toch een kweker in de buurt gevonden, die had nog een jong van 10-11 weken met nog 1 keer per dag pap.
De papegaaien, ouderkoppels, zaten er goed bij, ook het jong zag er goed uit, lekker actief, heldere oogjes en schoon kontje.  :P
Alleen had hij wat verdwaalde rode veertjes op de buik. Nu had ik al eens gelezen dat dat op een ziekte kon duiden.
De koppels zijn allemaal getest maar de jongen niet.
En normaal gaan de meeste jongen met een vaste opkoper mee maar soms komen mensen als ik en gaan ze naar een huiskamer. Hij adverteert verder niet omdat hij niet van dat "gedoe" hou, dat kan, moet ieder voor zich weten.
Nu had ik die gereserveerd en zou morgen met Raymon gaan kijken. Maar ik had toch voor de zekerheid naar Dr. Bastiaansen gebeld om te checken over die rode veertjes, vaak is er niks aan de hand maar soms kan het toch een ziekte zijn en adviseerde hij dus toch te testen op PBFD en Polyoma.
Dat zouden we zelf kunnen doen, als hij eenmaal hier zat, maar zou niet slim zijn. Stel dat er iets uit de test zou komen dan zit je met een zieke papegaai en kan je het zelfs al doorgegeven hebben aan de andere vogels.
Dus hij zou getest moeten worden terwijl hij nog daar zat, maar dan heb je dus een hoop "gedoe" en zag hij niet zitten. Ik snap dat best, want hij weet voor zichzelf dat het in orde is en kan 'm zo aan de opkoper meegeven waarom dan voor mij moeilijk doen. Dus in goed overleg hebben we besloten de koop niet door te laten gaan.
Financieel maakt het nu ook weinig uit. Bij die kweker zou het 500 euro zijn maar zouden we zelf nog 100 euro kwijt zijn voor de test, samen 600 euro dus. En bij Dieca kosten ze 675 euro en dan zijn ze al getest en heb je een aankoop overeenkomst en hier zit dan ook die "opvoedcursus" bij.

Hier zijn trouwens voorbeelden van grijze roodstaarten met afwijkende veren;

Zo zag het grijsje bij die kweker er ongeveer uit.

En je hebt ook grijsjes met juist geen rood;

En dan schijnen er ook albino's te bestaan.

Caroline

Wow, wat een vreemd gezicht die rode veertjes overal waar ze niet horen.

Kan me wel voorstellen hoor dat je afgezegd, zeker nu je net Chico hebt verloren zit je niet weer te wachten op een zieke vogel, toch??

Misschien zit er morgen wel eentje voor jullie erbij.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.