4 mei 2025, 19:25:45

help, een eitje , kapot

Gestart door nick, 18 februari 2010, 09:48:56

« vorige - volgende »

nick

hallo , ik had eerder berichten geplaatst met de vraag over mijn popje die de laatste 2 weken alleen maar kippetje zit , nu zijn de vermoedens dus uitgekomen , ik word net wakker en zie een eitje liggen in het hoekje op de bodem van de kooi , echter het ei is kapot , er zit een deuk in het topje van het eitje en een stukje schaal is gebroken, mijn vraag , moet ik het ei gewoon weghalen ? en kan het zijn dat het ei kapot is omdat het het 1e eitje is ? want ik kan me niet voorstellen dat het ei van een hoogte is gevallen omdat ze altijd in het hoekje op de bodem zit waar het ei ligt ???? help

nick

klinkt het stom als ik zeg dat het erop lijkt dat het popje van het eitje eet????????  dat doet ze volgens mij namelijk zojuist

Kimm

hoi nick,

je moet het eitje even weghalen en weggooien. want dat gaat ook stinken.
het eitje is waarschijnlijk inderdaad van een hoogte gevallen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick

kimm bedankt voor je reaktie , maar kan het ook zijn dat het popje hem kapot heeft gepikt? omdat ze hem nu ook kapot maakt? heb hem er nu uitgehaald , ik weet me er geen raad mee , want ze is nog vrij jong , 1 jaar ongeveer , krijgt ze nu geen legnood????

Kimm

nee hoor, hier krijgt zij geen legnood van.
het kan zijn dat zij zaterdag weer een eitje gaat leggen.
mijn popje liet haar eerste eitje ook vallen op mijn laminaat. niks aan de hand. ;)
ik denk niet dat jouw popje het eitje kapot heeft gemaakt hoor. ik denk eerder dat zij op stok zat en dat zij het eitje heeft laten vallen.
dus hou haar zaterdag in de gaten, ik denk dat je dan weer een eitje kan verwachten.

groetjes kim

nick

o god , moet dan werken maar me vriend is dan denk ik wel thuis , maar vind zo vreemd dat ze van het eitje eet , want nu was het eitje nog verder kapot , en snap het zowieso niet , want ik heb niks in de kooi , een broedkhok of wattan ook , er liggen wat houtsnippers en hooi op de bodem waar ze probeert een nestje van te maken ,  en nu zit ze weer kippetje in dat zelfde hoekje alleen het mannetje jaaft haar elke keer weer weg , ik begrijp echt weinig van deze 2 ,  ik heb dezelfde 2 mutaties trouwens als bij jou op die grote foto :)

Kimm

maak je maar niet druk.
als je de valkjes in de kooi hebt, heb je kans dat ze deze keer het eitje wel in het hoekje legt.

nick

ja maar kimm het eitje lag exact in dat hoekje ????

Kimm

ja, maar wat ik zei, het kan zijn dat zij het heeft laten vallen en dat het eitje een hoekje heeft geraakt van de kooi.
gewoon even afwachten op het volgende eitje.  ;)
en als je vriend dan wel thuis is, dan kan hij haar in de gaten houden en kijken of zij een eitje gaat leggen.

nick

20 februari 2010, 21:24:28 #9 Last Edit: 20 februari 2010, 21:44:32 by nick
hallo kim en anderen , je hebt gelijk er is vandaag inderdaad weer een eitje gelegd , de 2e dus , en deze keer heel , ze heeft hem vanmiddag zo gewoon op tafel gelegd , ik heb het eitje nu in de kooi gelegd ,maar het mannetje en popje kijken er niet naar om , wat nu ??????????????????????? en kunnen er nu nog meer eitjes komen ????

Kimm

ja er kunnen meer eitjes komen. ik denk maandag weer een eitje.
meestal gaat het popje pas op de eitjes zitten broeden als ze er meerdere heeft gelegt, dus maak je daar maar geen zorgen om. laat het popje maar haar gang gaan. ze gaat vanzelf naar het eitje toe.

groetjes kim

nick

hallo kim , vraagje , er is maandag geen eitje gekomen en vandaag ook niet , du s ze heeft 2 eitjes gelegd waarvan dus 1 kapot , ze broed nog steeds niet , hoe en wat nu ?????

Kimm

hoi,

dan komen er waarschijnlijk geen eitjes meer.
laat het eitje wat er wel is nog deze week liggen. als zij er helemaal niet meer naar omkijkt kan je hem weg gaan halen.
waarschijnlijk zijn dit haar eerste eitjes en weet zij niet goed wat zij hiermee aanmoet. is niks mis mee hoor.
mocht zij de volgende keer wel weer eitjes gaan leggen, dan heb je kans dat ze wel gaat broeden.
hoe oud is het popje?

groetjes kim

nick

allereerst bedankt voor al je snelle reacties !!!!  , het popje is 1 jaar oud , en het waren inderdaad haar 1e eitjes

Kimm

op zich is het niet zo erg hoor dat zij niet broedt of nog meer eitjes legt, want ze is nog erg jong. wacht het deze week nog even af en anders haal je dit weekend dit eitje weer weg.

groetjes kim