18 mei 2025, 00:10:05

vragen:Broedhok,paren...

Gestart door ruben08, 15 februari 2010, 13:20:40

« vorige - volgende »

ruben08

15 februari 2010, 13:20:40 Last Edit: 15 februari 2010, 17:41:45 by ruben08
Hallo,

Soms zit pinky(pop) voor het broedhok en zit er in te kijken, maar ze gaan er niet echt in. Als je hem open doet gaan ze er wel in. Mijn vogels paren ongeveer elke week 1-2 keer.
En nog geen eitjes...:(

Pinky:pop 1,2 jaar

Bertje:man 1,4jaar

Ze hebben altijd voldoende:

sepia,zon roze kalksteen,basisvoeding,beetje eivoer,fruitvoer(ziet er uit zoals eivoer maar dan fruit), Vers water,knabbelstokjes(3 verschillende soorten) af en toe trosgiert...

Vragen:

1.Waarom nog geen nestje?(is pinky niet vruchtbaar?)

2.Waarom gaan ze niet in de broedhok als hij dicht is en zitten ze er voor in te staren.

3.Waarom gaan ze er dan in als het open is?

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^

hilde

het kan toch even duren hoor eer ze aan een nestje beginnen

heb hier ook moete wachten ze beginnen nu pas te wipwappen en ze zitten bijna 2 maandjes bijeen .sommige zijn er rap bij en andere niet .

ze zullen het eng vinden de blok .als ze wat licht erin hebben zullen ze wel erin gaan .ik zou een tijdje licht binnen laten in de blok totdat ze deze gewent zijn.

verder zullen er nog wel reacties komen

groetjesssss

ruben08

15 februari 2010, 13:57:32 #2 Last Edit: 15 februari 2010, 14:03:15 by ruben08
Bedankt, Ik heb hem open gedaan en bertje kwam meteen op de rand van de broedhok zitten en als pinky dichter kwam waarschuwde bertje met zijn bek tegen de broedhok dat hij niet dichter mag kome :S
BV Wat ik nu net zie: Bertje zit er in en zit aan de ingang(het gat)
En pinky zit er voor op een stok en bertje bijtte pinky weg.
15 seconden daarna deden ze het zelfde en bertje ging er dan uit en volgde hem dan op het stok(pinky is dan net weg aan het klimmen)

Hopelijk komt het beter tussen die 2
Want ik heb nog nooit gekweekt met vogels :P

jeroenn

mijn eerste valkjes hadden er ruim 2 maanden voor nodig om in het broedblok te komen.
maar nu zijn ze 1 van de beste koppels die wij hebben.
je moet gewoon geduld hebben.
jij doet niks fout laat de vogels hun gang maar gaan.

*Manon*

Inderdaad even geduld hebben!

Wat ik doe als ik mijn valkjes het broedblok in wil hebben.... ik hang trosgierst voor de ingang van het blok... en ik zorg dat ik het zo vastmaak dat het makkelijk naar binnen valt.. zo wek je hun nieuwsgierigheid en heb je kans dat ze ook in het blok gaan.

Een tweede mogelijkheid is, om twee wasknijpers aan het deksel van het broedblok te knijpen, zodat er wat licht in het blok komt...

Dat gekibbel als ze met z'n tweetjes voor het blok zitten, herken ik ook.... komt wel goed.

Bij mijn koppeltje wat vorig jaar hun eerste nestje heeft gehad, heb ik begin mei een blok opgehangen.... eind juli waren er eitjes... komt vast goed  ;)

Groetjes Manon

ruben08

19 februari 2010, 14:56:04 #5 Last Edit: 19 februari 2010, 15:53:07 by ruben08
Hallo,

Deze middag zaten ze samen in het broedhok(hij is open)
Ze hebben er een paar uur ingezeten.

Dus ik denk dat het wel goed gaat :P

Maar soms dwingt bertje dat pinky in de broedhok moet.
Is dat normaal?

Groetjes Ruben