6 mei 2025, 19:12:21

Hoe valkjes bezig houden?

Gestart door Havic2006, 24 februari 2010, 20:35:14

« vorige - volgende »

Havic2006

Hallo allemaal,

Ik zou graag men valkjes een beetje bezigheid geven. Daarom mijn vraag:
"Zijn er onder jullie die leuke ideetjes hebben om je valkparkiet bezig te houden?" (speeltjes, iets met spiegeltjes, iets met voedsel,...)

Groetjes

Landiej

Een snoepstaaf kan je valkjes best een poosje bezighouden, maar dat kan je niet te vaak geven. Gewoon speeltjes in de kooi kunnen al voor veel vertier zorgen. Veel touwtjes en houtjes zijn hier een succes. Ook enkele belletjes blijken leuk om mee te spelen.
Spiegeltjes zijn geen aanrader, omdat het gedrag daardoor nogal negatief beinvloed kan worden. Ik heb hier twee valkjes, en had ook een spiegeltje hangen. Loekie zat de hele dag tegen zijn spiegel te kletsen en negeerde Lola helemaal. Vandaar dat ik zijn spiegelvriend weggehaald heb, zodat Lola ook weer wat gezelschap had ;)

Ben je echt op zoek naar vertier binnen of ook buiten de kooi?

Sanna

In principe geeft alles wat ze kunnen slopen over het algemeen veel lol ;D.

Havic2006

Heb een buitenvoliere waar 8 valkjes in zitten.
Laatste tijd zijn ze minder actief dan vroeger, dus wil ze om de paar dagen iets nieuws geven om te ontdekken. Maakt niet uit welk, mag iets zijn dat ik nog in elkaar moet knutselen, gewoon takjes, wc-rolletjes, balletjes,...
Als ze maar even bezig zijn :d

Groetjes

Sorella

Ik heb een stuk of 12 buigrietjes bij elkaar gebonden met een tyrep ? en toen de uiteinden iets omgebogen zodat beide kanten uitsteken.