7 mei 2025, 06:29:28

Mijn lieve Loki

Gestart door Anne., 10 februari 2010, 19:13:16

« vorige - volgende »

Anne.

Hoi allemaal!

Ik vond het zo leuk, al die dagboekjes dat ik maar besloten heb er zelf eentje bij te gaan houden voor mijn schat van een Loki.

Zoals sommige van jullie al weten, heb ik Loki vorige week vrijdag bij Yvon als Uk opgehaald. Tot nu toe is het nog onbekend of Loki een man op een popje is. Zijn uiterlijk zegt popje, maar zijn gedrag absoluut een mannetje. Hij is nu ongeveer 12 weekjes oud.

Loki is vorige week vrijdag dus hier heen verhuisd. Tijdens de reis, die toch wel wat lang (een uurtje?) duurde door files heeft Loki zich voorbeeldig gedragen, hij vond het wel spannend.
Loki heeft bij thuiskomst eerst rustig kennisgemaakt met zijn nieuwe kooi. Die avond is hij er meteen uit geweest om ook een beetje kennis te maken met ons en zijn nieuwe vlieg-parcours :P
Zo is het de volgende paar dagen ook gegaan. Lekker in zijn kooitje en zodra ik weer thuis was, kwam hij er meteen uit.
Die dagen is hij erg gewend aan het huis, zijn kooitje en natuurlijk mij. Hij zit nu het liefst te hele tijd bij me. Vliegt overal naartoe waar ik ook ben. Echt heerlijk! Loki is echt mijn droom-valkje :D

Anne.

Loki vandaag, lekker mijn laptop slopen

Zodra ik 'm op de bank zet met zijn stokkie, brengt ie 'm altijd weer bij me terug om 'm weer te kunnen 'apporteren' heel lief :D

Kimm

hoi anne,

gefeliciteerd met Loki :D
nou als ik dat zo lees gaat dat helemaal goedkomen, want het gaat al super zeg! ik vind het heel erg leuk voor je en ook een leuke foto!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Wat leuk dat je ook een boekje bent begonnen.  ;D
Als ik Loki goed heb ingeschat,ga je nog leuke dingen met hem/haar meemaken.  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Gefeliciteerd met Loki....veel plezier op het forum, ga ook proberen je boekie bij te houden..
grtjs. Ann

Anne.

Jeeej! De kleine accepteerd het eindelijk lekker gekroeld te worden! Ik stak m'n vinger in de kooi en hij ging er helemaal voor zitten, heel relaxed :D Echt superleuk.. iedere dag een stapje dichterbij über-tamheid :P

Hermien

Gaat snel bij jou. Ik wens je heel veel valkjesplezier toe en ben benieuwd wanneer nummer 2 gaat komen, en dan nummer 3, nummer 4......enz......

:P   :P   :P   ;D

Anne.

Haha, ik denk niet dat mijn ouders blij zijn met nog zo'n beestje. 1 is best.. maar 2.. :P
Over een paar jaartjes woon ik op mezelf en dan komen sowieso het lutinotje van mijn vriend en Loki samen.. en wie weet komt er dan nog wel eentje bij :D

Vergeten te draaien, maar dat is Puk, het lutientje van mijn vriend. Is ook zo'n schatje. Hij is iets jonger dan Loki ;)

Dierenfreackske

Hoi , haha ...wat fijn dat je hem gekroeld hebt ....tof he !!super is dat ...Zo wordt ie heel tam he ...elke dag iets meer.
.... aaaaaaaach , eentje of 2 , maakt toch niet uit, is zelf veel leuker met z'n tweetjes....nog zo lang .... :P ;D ;D ;Dgrtjs. Ann

*Manon*

Hoi hoi Anne,

Leuk dat je een dagboekje bent begonnen  :D

Gefeliciteerd met Loki, wat een schatje en een knapzakje is het zeg  :)
En dat je 'm al mag kroelen.... gaat helemaal goed komen hoor!

Ik wens je veel plezier op het forum en natuurlijk in je dagboekje  :D

Groetjes Manon

Anne.

Niets nieuws of bijzonders hier thuis! Loki is lekker aan het spelen en aan het kwetteren. Soms schrikt ie ergens van en vliegt dan weg, maar dan komt hij even snel weer terug, geen probleem dus. Ik zal binnenkort weer eens wat foto'tjes maken!

Hermien

Ach Anne, je ouders denken nu nog dat zij thuis wat in de melk te brokkelen hebben, of met andere woorden: het voor het zeggen hebben. Dat gaat snel genoeg over want valkparkieten zijn gewoon de baas in huis. Kijk maar in mijn 'Vliegtuig'boekje........

Fijne zondag verder.

;D   ;D   ;D   ;D

*Yvon

Hoi hoi

Kroelen vond Loki hier ook lekker.  :D
Soms moest ik het wel een beetje opdringen maar zodra mijn vinger in zijn/haar nekkie voelde zat Loki gelijk stil en te genieten.  :D
Heb je Loki al een beetje horen fluiten ?
Puk die hier nog is,is een man.  :)
Hij fluit het bouwvakkersfluitje en doet meerdere fluitjes en geluidjes.  :)
We zoeken nog een goed adresje voor hem.  :)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anne.

hoi Yvon,

Zodra we uit zijn.. of haar.. zicht zijn begint Loki onwijs te fluiten. Hij begint nu ook al een fluitje van ons na te doen en ik ga hard aan de slag 'm ook andere dingetjes te leren.

Leuk om te horen dat het met Puk ook goed gaat! Ik denk wel dat je een leuk adresje voor hem kan vinden hoor! Als ik toch eens plek genoeg had gehad voor 2 valkjes.. In die kooi die ik gekocht heb kúnnen twee valkjes, maar dat doe ik echt niet graag.. ik heb liever voor 1 valkje veel ruimte dan voor twee valkjes beperkte ruimte.. en ik kan ook niet zo 1,2,3 een grote nieuwe kooi of voiliere aanschaffen.. anders had ik het echt zo gedaan :D

Ik ben dit weekend bij Puk (lutino van mijn vriend) geweest. Wat een enorm verschil is dat zeg! Puk is een stuk zwaarder en gebruikt z'n nagels veel meer! Als Loki bijvoorbeeld over je arm loopt, loopt hij echt op zijn pootjes en zet zich pas schrap wanneer dat echt nodig is, maar Puk klautert zo met nagels en al je arm op en in :P

Anne.

Oe, Loki zat net op mijn schouder en zag dat er nog kuif-pennetjes bij komen.. en hij heeft al zo'n grote kuif! Echt superleuk :D