6 mei 2025, 17:31:46

krop niet goed leeg

Gestart door DeniseRhody, 8 februari 2010, 11:00:57

« vorige - volgende »

DeniseRhody

Hoi hoi

Ik weeg hem voor elke voeding en na elke voeding en noteer idd zoals je zelf ook doet/deed;) vind niet alleen belangrijk maar ook erg leuk!
Ik heb hem idd wat pap gegeven om half 4 een beetje maar hoor dus dat heb ik al goed gedaan:D
harstikke bedankt! en rianne je heb gelijk dacht eerst dat je dat kon gebruiken zodat de krop sneller leegt, in vergist dat was als ze dus verzwakt zijn en dat is deze niet, hij slaapt wel veel met ze koppie in de veren!lijkt er ook op dat de krop nu leger is dus dat gaat goed!
Groetjesss hou jullie nog op de hoogte morgen

Caroline

Je kreeg al veel goeie tips!!!!

Doorgaan zo.

Alleen één waarschuwing .... bij kropproblemen (en beter nog tijdens het papgeven) NOOIT geen druivensuiker geven, schimmels leven op suikers, je geeft deze dus een kans terwijl ze al voor de deur staan bij handopfokvalkjes.

Succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

DeniseRhody

8 februari 2010, 21:51:23 #17 Last Edit: 8 februari 2010, 22:06:46 by DeniseCyril
thnxx caroline hij is nu al afgevallen tot 68gr dus de krop is leeg, en dat is fijn al is hij zo ligt maar dat heeft hij morgen weer erbij!
Bedankt allemaal!
Groetjessss

Rianne

De krop hoeft maar 1 keer per dag te legen, dit gebeurt 's nachts. Als hij nu de nacht in gaat met een lege krop is dat niet zo goed. Dan kun je beter nog wat geven.

DeniseRhody

Hoi Rianne

Ik had hem al gegeven zoveel als hij mocht, hij woog 67 en na het eten 75, kropje was leeg gelukkig! hij had wel een berehonger!
Allemaal bedankt gaat helemaal goed komen!

*Manon*

Hoi hoi

Ben benieuwd of hij nu aangekomen is!
Gaat helemaal goed komen.. is effe lastig soms in het begin met het pappen en het kan je ook veel zorgen opleveren, maar je weet waar je het voor doet hé!!

Groetjes Manon

DeniseRhody

hoi manon!

ja maakte me ook echt zorgen omdat ik weet dat het dodelijk is! maar het is goedgekomen en zal morgen nog even een berichtje doen of hij aangekomen is! nu woog hij vrij weinig had ik net in het vorige berichtje gezet.
groetjess

*Manon*

Het is altijd spannend zo als je papt, als je dan vanmiddag weer wilt wegen en ziet dat hij in ieder geval voor de pap zwaarder is dan 67 gram, dan geeft dat zon goed gevoel hé.... komt helemaal goed  ;)

Saar

Hoe gaat het met het kleintje?
En wat is zijn gewicht nu met een lege krop?

DeniseRhody

Hoi Hoi

Hij woog met lege krop 65 erg weinig, ik geef hem vandaag een extra voeding, verder zeur hij de hele tijd maar dat geeft niet als ik mijn hand over hem leg is hij stil, hij heeft ook al gevlogen dus duf is hij echt niet gelukkig!
Wou net berichtje neerzetten;) je was me voor haha

Saar

;D
Fijn om te lezen dat t goed gaat. Zet hem dan inderdaad maar eventjes terug op 3 voedingen per dag. Dat doe je goed! Ik heb ook een papvalkje gehad met dat gewicht. Ze heeft op haar mindere dagen 70 gram gewogen, en op haar goede dagen 74. Jammer genoeg leeft ze nu niet meer...

DeniseRhody

hij had die drie voedingen nog en blijft zelfde gewicht dus heb nu 4 voedingen en morgen doe ik weer 3 en thnxx:D
wat zielig dat ze overleden is:( .....
groetjesssss

Saar

Ze is vorig jaar overleden aan een slagaderlijke bloeding in haar vleugel. Ondanks dat ze zo klein van stuk was, heeft ze een goed leventje gehad. Maar 4 voedingen zou ik hem niet geven. Hij moet ook wel een beetje honger houden zodat hij zelf ook op zoek gaat naar voedsel :).

*Manon*

Als ie niet aankomt of juist afvalt met 3 voedingen zou ik hem wel even op 4 voedingen zetten....

Tuurlijk is het dan zo dat wat Saar zegt, dat hij dan minder voedsel zelf gaat zoeken.... omdat hij dan geen honger heeft, maar dit is geen goed gewicht.... en om achterstand te voorkomen, zou ik hem even weer op 4 zetten, zodat ie wat kan aankomen en dan weer een dagje proberen om 3 te doen...

Succes!!

DeniseRhody

Hoi hoi

ahh wat zielig zeg...arm diertje gelukkig heeft ze het toch nog goed gehad, vind dat zo zielig als die diertjes moeten  lijden je weet nooit wat je moet doen, ik hou hem vandaag alleen even op 4 voedingen, hij eet eigelijk heel weinig zaadjes zet hem er vaak bij maar dan loopt hij weer weg zal wel denken kom maar op met die pap hihi, allebij bedankt en hou jullie op de hoogte, tis wel een kleine zeurpiet hoor, blijft net zolang miepen tot hij goed ligt haha meestal hand over hem heen dan istie wel vaak stil maar soms helpt dat ook niet, vind niet erg hoor maar vraag me af wat hij dan toch wilt;)