18 mei 2025, 12:15:18

wat zijn mijn valkjes

Gestart door corina, 17 januari 2010, 23:45:52

« vorige - volgende »

Larissa

;D oke dan kimm

Chika was hier met 6 maand pas in rui dus ging ik er een beetje van uit dat het zo rond die tijd was

groetjes Larissa

Kimm

ja dat kan hoor, maar ook veel valkjes zijn al met 4 maanden in hun jeugdrui. en sommigen pas met 6 maanden, klopt hoor.  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

corina

bedankt voor de antwoorden
ik wacht wel gewoon af
mijn gevoel zegt dat kuifje een pop is en valkje een man  dat komt door wat ik allemaal heb gelezen en dan naar hun gedrag kijk :)
corina
ben wie ik ben

chicolover

Ik zit ook te twijfelen of mijn Chico wel echt een ventje is..
hij zit wel af en toe te fluiten in de spiegel met de vleugeltjes wat van het lichaam af en dan loopt hij fluitend heen en weer voor de spiegel. maar verder zingt hij niet erg veel.. hij had eerst zijn dolle half uurtje elke dag maar afgelopen week is dat bijna niet voorgekomen. (zou dat evt komen dat ik de week ervoor weg was en een oppas voor hem had geregeld?)
hij is nog wel erg jong 4 maandjes.. en er zijn pasgeleden 3 nieuwe staartveren doorgekomen en die zijn zwart gestippeld met een beetje geel erdoor.
het is een bont valkje volgens mij met erg veel geel tussen het grijs door op de rug/nek/staart

Kimm

hoi ,

ik zag een foto van jouw chico en als de parels die hij heeft verdwijnen na de rui is het een mannetje. hij is nu 4 maanden dus hij zal binnenkort wel in de rui komen.

groetjes kim

corina

volgens mij begint kuifje al met de rui,
zo her en der vind ik wat veeren
dus ik wacht nog even af
ben wie ik ben

chicolover

Citaat van: Kimm op 28 januari 2010, 21:58:54
hoi ,

ik zag een foto van jouw chico en als de parels die hij heeft verdwijnen na de rui is het een mannetje. hij is nu 4 maanden dus hij zal binnenkort wel in de rui komen.

groetjes kim

hij is al een tijdje aan het ruien maar wat bedoel je met parels? zijn dat de gele vlekjes op zijn rug? die zijn niet aan het verdwijnen in ieder geval.. ik zie wel dat zijn staartpennen die van zijn nieuwe rui zijn, dat die bijna zwart zijn met weinig geel ertussen.. ik herken alleen geen visgraat tekening op zijn staartpennen?(en dan kan het een popje zijn toch?)
maar doen alleen mannetjes rondlopen voor een spiegeltje,zingend en met vleugeltjes een beetje van t lichaam af of doen popjes dat ook?
het liefst zit chico de hele dag voor de spiegel, hij vliegt ook vaak naar de grote spiegel toe in de woonkamer... hij is echt een beetje geobsedeerd..

Kimm

die parels zijn die mooie gele vlekjes op de vleugels.
mannetjes lopen met de vleugels wijd, popjes niet.

groetjes kim

chicolover

Citaat van: Kimm op  1 februari 2010, 10:50:38
die parels zijn die mooie gele vlekjes op de vleugels.
mannetjes lopen met de vleugels wijd, popjes niet.

groetjes kim

ik denk dan wel dat Chico een echt mannetje is.. hij loopt altijd met zn vleugeltjes wat van zijn lichaam af te paraderen voor zijn spiegeltje en ook voor de grote spiegel..  ::)

Kimm

ik denk het dan ook hoor  ;)

corina

hoi
ondertussen ben ik er ook zeker van dat kuifje een pop is en valkje een man omdat valkje nu steeds boven op kuifje zit en echt mannetjes gedrag vertoont kuifje is wat rustiger en die hoor je bijna niet terwijl valkje de heledag fluit/schreeuwt

groetjes corina
ben wie ik ben