28 maart 2024, 13:36:28

Lastig gedrag, andere valk erbij nemen?

Gestart door 7iNd2@Y, 7 februari 2010, 13:48:08

« vorige - volgende »

7iNd2@Y

Hallo,
Ik heb een valkje gekocht in juli. Heb haar zelf opgekweekt en groot gebracht met pap. Had haar gekocht als man maar in november en januari heeft ze al iedere keer 5 eitjes gelegt dus toch een pop.
In het begin was ze heel braaf. Ze zat bij ons en hield ze zichzelf bezig. Als ik moest werken was ze stil in haar kooi. Maar sinds ze eieren legt is ze veranderd. Als ze eieren heeft zit ze twee weken braaf in haar kooi maar dan stopt ze met broeden en kijkt ze er niet meer naar om, dan haal ik de eieren weg.
Maar dan zit ze heel tijd in haar kooi te roepen, heel de dag door. En als ik haar uit haar kooi haal en bij me zet begint ze na een tijdje weer te roepen en vliegt ze naar haar kooi, denk dan dat ze weer in haar kooi wilt maar ze begint dan in haar kooi opnieuw. En na iedere legbeurt komt het erger.
Weet niet meer wat te doen. Is ze eenzaam? Zou ik er beter een man bij steken. Maar ik wil wel geen jonkies.
Wou al eens een andere valk erbij doen. Ging met haar naar de winkel eens de andere vogels gaan bekijken maar ze had er niet zo interesse voor, het was net of ze bang was. Misschien teveel vogels bij elkaar dat ze zag in de winkel?
Dus wat denken jullie wat ik met mijn valkje moet doen of zou ik er toch een ander erbij nemen?
Alvast bedankt.

Kimm

hoi,

als je de eitjes weghaalt, moet je ze niet tegelijk weghalen, maar om de dag 1 eitje.
ik denk toch dat zij wat mist.
je kan er een ander popje bijzetten, maar ook wel een mannetje. als je dan geen nestje wilt hebben, leg je er nep eitjes neer voor de echte eitjes.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

7iNd2@Y

Oké dank je wel.
Zal eens kijken om een andere valk erbij te nemen. Denk dan wel om een man erbij te nemen omdat ik bang ben met twee poppen dat ze ruzie zouden maken. Want heb ook twee kanaries en die maken heel de tijd ruzie. En ook als ze mijn papa ziet dat ze meer zit te roepen dus misschien hangt ze ook meer aan een man, weet niet.
Dus heb daardoor heb ik wel een beetje schrik als ik een andere valk erbij neem dat ze niet overeen gaan komen. Omdat ik haar zelf heb groot gebracht en daardoor alleen gewend is om alleen mensen te zien en dat ze dan misschien jaloers gaat zijn omdat de andere ook aandacht gaat krijgen en het niet meer alleen om haar gaat.
Groetjes Lindsay

Kimm

het is altijd afwachten of het gaat klikken tussen 2 valkjes, maar over het algemeen gaat het goed. je moet ze wel de tijd geven om aan elkaar te wennen. het maakt niet uit hoor of je een popje of mannetje neemt.

succes,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010