25 april 2024, 15:41:30

tweede erbij

Gestart door bailey09, 6 februari 2010, 14:04:14

« vorige - volgende »

bailey09

Hallo allemaal,

Ik post niet zoveel hier, ben meer een lezer. Maar heb nu toch even een vraagje. Wij hebben vandaag een valkje bijgekocht. Het is nu een aantal weken uit t blok en eet zelfstandig dus. Omdat ik hier gelezen heb dat ik ze niet direct bij elkaar kan zetten heb ik een andere kooi meegekregen. Daar zit onze nieuwe aanwinst Dazzle nu in. Ik heb hem wel naast onze Bailey staan, mijn vraag is dus ook of dit oke is. We gaan morgen beginnen met het benaderen van Dazzle, we willen hem eerst een beetje laten wennen. En kan ik Bailey nu wel gewoon los laten vliegen zoals hij gewend is, hij zal misschien bij Dazzle gaan zitten...? En wanneer kan ik ze bij elkaar gaan zetten? Alvast bedankt!

Anke

Hoi,
Over het algemeen wordt aangeraden om een nieuw valkje in een aparte kamer te houden voor een paar weken.
Dit in verband met eventuele ziektes die een nieuw valkje bij zich kan hebben.

Kan dit niet of wil je dat niet dan kan je de twee kooien bij elkaar zetten.

Als het nieuwe valkje voldoende aan jouw (handen) gewend is kan je het valkje gezellig met je andere valkje loslaten
Zo kunnen ze rustig aan elkaar wennen.
Gaat het goed tijdens het losvliegen dan kan je ze na een poosje samen in een kooi zetten.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes