16 april 2024, 18:32:12

Een Valkje (Popje) Erbij?

Gestart door ConkerSquirel, 5 februari 2010, 22:12:56

« vorige - volgende »

ConkerSquirel

graag gedaan :) trouwens ik hoorde van esther dat u uw valkjes pallets geeft watvoor winkel verkopen die pallets? want de dieren winkel waar wij altijd komen heeft ze niet en ik wil graag bijde zaadjes en pallets in de kooi gaan houden

valkchico

Hoi Kevin,

wat een leuke fotos heb je geplaatst. En ik hoop dat je vannacht toch een beetje hebt kunnen slapen ondanks de grot snavel van Coco.
Chila trekt zich gelukkig niet veel van hem aan. Ik geef de pellets van NUtrbird ( als ze klein zijn die voor grasparkieten) omdat mijn volwassen vogels allemaal gewoon zaad eten geef ik ze geen pellets alleen eigenlijk als ze zelfstandig warden eten ze ze. Maar alles zit erin dus wel heel gezond je kan ze er ook gewoon naast geven eet ze wat ze wil?
Gaat vast goed komen ze is geen zwaar gewicht maar eet goed.

gr esther

ConkerSquirel

dat was ik ook van plan wat chila vind die pallets lekker nou heb ik een zakje gehad van esther maarja daar kan ik ook niet eeuwig mee doen dus ik wou graag nieuwe kopen maar bedankt voor de tip! zal wel even kijken

bobbie

Hoi Kevin,

Fijn dat het zo goed gaat met Chila.

Ik geef mijn vogels pellets van Harrison's, de zakken met de oranje etiketten. Met de groene etiketten vinden ze hier niet lekker.

Ook heb ik pellets van Zupreem in huis.
Je mag gerust wat bij me komen halen hoor, kan je het proberen voordat je het moet kopen.

Groetjes, Nel :)

ConkerSquirel

Bedankt maar nee dank je het was wel even rijden naar u toe en moet zowiezo nog e3en nieuwe bakje want dat groene bakje valt telkens en coc blijft nogsteeds sago reageren op chila maar al een stuk minder gelukig (alleen als chila in de buurt komt van coco) ook is me opgevallen dat chila niet echt klimt maar springt is dat normaal of is dat omdat ze niet weet hoe ze moet klimmen (in deze kooi dan natuurlijk)

Groetjes Kevin

ConkerSquirel

We hebben die nutribird gevonden bij de dierenwinkel heb ook wat nieuwe bakjes mee genomen (1tje met pallets 1tje met water 1tje met zaad) coco dronk altijd uit zijn badje (was meer een drink bak voor hem want hij zit er nooit echt in) chila wil nu wel drinken uit dat bakje (dat deed die bij het vorige bakje niet) en sins die nieuwe bakjes erin hangen doet coco niet meer gemeen? en wat grapigs he we hadden nog een nieuw pak valk parkieten zaad staan maakte we net open zitten daar pallets doorheen :P was wel grapig maar ik laat het allebij erin hangen en mischien nog een extra zaadbakje bijhalen zodat ze allebij kunnen eten een geen ruzie maken over het eten

Groetjes Kevin

ConkerSquirel

het gaat goed! :) coco doet al niet meer krijzen alleen nog een beetje pikken als chila te dicht bij komt maar das logish (en niet vervelend) chila eet super veel (soms denk ik waar laat ze het) ze eet in iedergeval meer dan coco valt me op dus das mooi ze woog dan ook vanochtend rond de 90 gram en ze heeft ook al zitten baden alleen niet in het badje maar in de water drink bak :P

Groetjes Kevin

valkchico

hey Kevin,

ik lees alleen maar goed nieuws  ;D. En komt Coco al wat vaker per ongeluk op je hand zitten? Chila is niet bij je weg te slaan dus ik hoop dat hij op dat gedrag mee lift. En ga zo door met de vogels je doet het super.

gr Esther

jfvhl

Hoi allemaal (van de oude garde) en iederen die ik niet ken. Ons valkjes forum ligt er gewoon uit. Kirsten was ook al op zoek en Bep is ook dwalende. Snap er niks van, kan dat zomaar? Verdraaid, ben ik mijn hele verhaal en alles over al die tijd kwijt. groeten, Jantina