28 maart 2024, 18:07:11

Een Valkje (Popje) Erbij?

Gestart door ConkerSquirel, 5 februari 2010, 22:12:56

« vorige - volgende »

ConkerSquirel

Hey,

Ik wil graag nog een valkje erbij (babytje) (popje) maar ik heb een paar vraagjes, Coco heeft pas een nieuwe kooi nou is die aardig gewent is het dan slim om er een vogeltje bij te zetten of coco wat langer te laten wennen? (paar maanden ofzo) ook heb ik het liefst een popje omdat het me nog wel leuk lijkt om eitjes te zien (als dat nog mogelijk is want coco is al 6-8 jaar ongeveer) een andere vraag is weet iemand dan een goeie fokker? ik denk dat coco het wel leuk vind een vogeltje erbij toen coco 4-6 was had mijn zusje een valkje gekocht maar ze was er allergies voor (het is laat dus ken ff niet bedenken hoe je allergies schrijft :P) dus hebben we koekie (dat was zijn naam) bij coco gezet en dat ging altijd erg goed ze lieten wel zien wat hun gebied was maar ze konden wel met elkaar goed omgaan dus denk als ik er nu in een grotere kooi er een nieuw valkje bij zit dat dat wel goed komt.

Graag advies :)

Groetjes Kevin

bobbie

Hoi Kevin,

Een heel goed plan! :D En liefst zo snel mogelijk wat betreft de kooi. Zeker niet enkele maanden wachten, al hebben ze alle ruimte om elkaar uit de weg te gaan. Nu is het nog vreemd voor Coco dus zal hij niet zo snel zijn kooi verdedigen.

Een goede kweker, niet te ver van je vandaan, is Kirsten. Ik zal zo even een link plaatsen van haar. Zij weet ook door de mutaties van de jonkies of het poppen of mannen zijn. Zij maakt de jongen tam. Volgens mij heeft ze een koppel binnen wat op eitjes zit. Dit koppel geeft hele lieve relaxte jonkies.

Caroline (carco) woont geloof ik ook niet zo ver bij je vandaan.

ben zo terug met de link voor Kirsten.

Doei, Nel

bobbie

6 februari 2010, 09:20:14 #2 Last Edit: 6 februari 2010, 09:26:03 by bobbie
http://www.valkcity.nl/

Zelf loop ik steeds vast met de comp als ik haar site op wil, dus even gecheckt op het andere forum of mijn verhaal klopt, ja dus.

http://valkparkietforum.ffxs.nl/index.php?topic=1577.0#lastPost

Ze woont in Alblasserdam.

Groetjes, Nel :)

ConkerSquirel

hey Nel,

bedankt voor de tips zal eens even kijken maar moet het er dan ook nog wel over hebben met me ouders natuurlijk (zij zeiden zelf ook dat het nou ik een grotere kooi heb wel leuk zijn om er weer eentje bij te nemen)

Groetjes Kevin

ConkerSquirel

Hey Nel,

ik snap de website niet zo... kan niet zoveel vinden maar ik weet nou wel hoe die heet die ik zo mooi vind: lutino dus het liefst heb ik een lutino popje maar ik vind andere kleuren ook mooi dus das ook goed maar wel een popje.

Groetjes Kevin

bobbie

6 februari 2010, 11:52:12 #5 Last Edit: 6 februari 2010, 11:54:09 by bobbie
Kevin, je kan Kirsten ook even vanaf deze site een bericht sturen, net zoals je naar mij deed.

Ze heet hier ook gewoon Kirsten.


http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,30984.0.html

Het koppel binnen (het eerste koppel wat genoemd wordt) heeft momenteel eitjes. ;)

ConkerSquirel

Ik heb kirsten even een berichtje gestuurt nu maar even afwachten :)

carco

Hoi

Ik lees hier dat Nel mij ook aangekaart heeft.

Esther en ik hebben in totaal op het moment 3 koppels met eitjes en ook daar zijn de geslachten van bekend  ;)

Mijn handtekening is de link van onze site.

Groetjes; Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bobbie

Kijk Kevin, het zit je allemaal mee. Ook Caroline (carco) is een goede kweker. ;)

Je klikt op de foto in haar bericht en je zit op haar site. 8)

Groetjes, Nel :)

ConkerSquirel

had haar al een bericht gestuurt met de vraag over wat meer info :)

ConkerSquirel

ik heb een vraagje over wat Nel zij:

CitaatEen heel goed plan!  En liefst zo snel mogelijk wat betreft de kooi. Zeker niet enkele maanden wachten, al hebben ze alle ruimte om elkaar uit de weg te gaan. Nu is het nog vreemd voor Coco dus zal hij niet zo snel zijn kooi verdedigen.


Nou hebben Kirsten en Caroline eitjes maar die moeten eerst nog uitkomen en daarna nog 6-8 weken zelfstandig worden dan zijn we dus al weer 2-3 maanden verder en dan is coco vast al gewent dus is het wel een slim idee om te wachten op de eitjes?

Groetjes Kevin

bobbie

Hoi Kevin,

Ja hoor, ik zou wachten op de eitjes. Het zijn 2 hele goede kwekers waar sterke mooie valkjes vandaan komen.

Ik antwoordde je toen wat te zwart-wit om aan te geven dat het eigenlijk juist andersom is.
In dit geval maakt het niet zoveel uit want je hebt heel veel ruimte in de kooi dus een eventuele schermutseling zal het niet worden.

Verder zou ik de tips van de kwekers opvolgen aan laten wennen aan elkaar en zo.

Groetjes, Nel :)

ConkerSquirel

Ah,

Dan had ik het verkeerd begrepen en je hebt gelijk coco zal vast wel leuk vinden er eentje bij te hebben aangezien die al samen gezeten heeft (en ik zit natuurlijk op school dus ben er ook best vaak niet dus zou die vast leuk vinden er een vriendin bij)

Groetjes Kevin

Charlotta

Ik heb ook contact met Kirsten over haar verwachte donsjes, ze is hartstikke aardig en neemt echt de tijd om je alles goed uit te leggen.
Maar omdat het inderdaad dan nog wel een flink tijdje duurt, loop ik daar ook een beetje tegenaan.


ConkerSquirel

Ok ik heb overlegt met Caroline en heb wat mutaties doorgegeven die ik erg mooi vind ze zou me op de hoogte houden

bij kirstens huidige koppeltje die eitjes heeft vind ik de volgende mooi:
Opaline Lutino
Opaline Bont Witmasker
Opaline-lutino bont witmasker  (Albino)
das 3/4 kans dat een van deze ertussen zitten bij kirsten (als ik het goed heb gelezen/begrepen

maar nogsteeds heb ik het liefst een Cinnamon Opaline
of lutino, maar heb hier het lijstje dat ik naar Caroline heb gestuurt:

Caroline:
Lutino
Cinnamon Opaline
Gepareld Split Voor Bont
Lutino Gepareld
Gepareld
Cinnamon opaline witmasker

Bij Esther:
niet echt eentje de lutino witmasker (albino) zou wel mooi zijn maar ik ben niet zo van de witmaskers.

Kirsten (kan jij niks mee maar toch):
Opaline Lutino
Opaline Bont Witmasker
Albino