29 maart 2024, 07:49:58

iemand voliere tips?

Gestart door ..Neline.., 5 februari 2010, 15:36:10

« vorige - volgende »

Rianne

Dat moet volgens mij wel kunnen. :) Ik zie dat er geen bodem aan vast zit? Als er veel ongedierte in je omgeving woont (ratten en marters bijv) zorg er dan voor dat je je voliere op tegels zet, anders kunnen ze zich naar binnen graven.

Agnes

Als je een voliere van hout neemt, is hardhout ook een optie.

Is in aanschaf wel iets duurder, maar je hebt er geen onderhoud aan, en is niet stuk te knagen ;)

Kant en klare houten volieres moet je trouwens wel aflakken of beitsen, anders verrot het hout  best snel.

Zorg er dan voor dat je  spul gebruikt dat niet giftig is voor de volgels :)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

..Neline..

bedankt voor de reacties!

Citaat van: Rianne op  9 februari 2010, 11:49:05
Dat moet volgens mij wel kunnen. :) Ik zie dat er geen bodem aan vast zit? Als er veel ongedierte in je omgeving woont (ratten en marters bijv) zorg er dan voor dat je je voliere op tegels zet, anders kunnen ze zich naar binnen graven.


nou, er staat bij dat er een houten onderstel (kader) ook bij verkrijgbaar is. neem aan dat dat een bodem is  ??? dus dan doe ik die er gewoon bij  ;D

Citaat van: Agnes op  9 februari 2010, 15:29:31
Als je een voliere van hout neemt, is hardhout ook een optie.

Is in aanschaf wel iets duurder, maar je hebt er geen onderhoud aan, en is niet stuk te knagen ;)

Kant en klare houten volieres moet je trouwens wel aflakken of beitsen, anders verrot het hout  best snel.

Zorg er dan voor dat je  spul gebruikt dat niet giftig is voor de volgels :)


ja, maar hardhouten volieres zijn er niet veel zeker? ben er namelijk nog geen één tegengekomen. Maar ik ga er nog even naar zoeken :) Het hout van deze voliere is RND hout. weet iemand wat dat in houd?
en weet je misschien ook waarmee ik het kan aflakken, wat is niet giftig voor ze?


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Landiej

Misschien is het een idee om aluminium panelen te gebruiken in combinatie met een houten frame? Het oogt dan wat natuurlijker (voor je ouders ;) ) en is toch duurzaam en onderhoudsvriendelijk


Deze volierebouwer bouwt volieres van aluminium elementen in een houten frame. Dat vind ik persoonlijk erg mooi! (Ok, hier zit geen sluis in, maar ik neem aan dat je kan bestellen wat je wil)

..Neline..

bedankt voor de tip!

dit vinden mn ouders ook wel mooi. dus ik ga even contact op nemen met die voliere bouwers en vragen of ze aan mijn wensen kunnen voldoen! ;)


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Geo

Citaat van: ..Neline.. op  9 februari 2010, 15:49:02
bedankt voor de reacties!

]

nou, er staat bij dat er een houten onderstel (kader) ook bij verkrijgbaar is. neem aan dat dat een bodem is  ??? dus dan doe ik die er gewoon bij  ;D

]
een kader is een houten rand waar het geheel op komt te staan,maar is zeker geen bodem.
het beste kun je er gewoon tegels onder leggen, die staan genoeg op MP gratis af tehalen. je kunt de voliere daardan gelijk aan verankeren met spijkerpluggen.

succes met de aanschaf

____Arno____

ik ben wat laat maar heb die voliere ook gekocht maar wel een grotere die kader is zeker geen bodem!
ik raad tegels af .graaf eerst je oppervlakte uit leg er  een draad in mag kippendraad zyn maak die vast aan je kader omdat valkjes en andere vogels wel eens in de grond willen scharrelen en de draad houd de muizen enzo tegen .
maar let op je moet die voliere behandelen en ik en myn vriend hebben al lang zo een voliere en die gaat lang mee. oke eens knagen doen ze maar dat komt meestal omdat ze geen eten krygen dus die voliere is echt een aanrader.