28 maart 2024, 11:25:10

iemand voliere tips?

Gestart door ..Neline.., 5 februari 2010, 15:36:10

« vorige - volgende »

..Neline..

hallo,

Ik ben van plan om een (buiten)voliere aan te gaan schaffen.
Ik ben op zoek naar een voliere met binnenhok. Weet iemand misschien wat goeie sites waar ik een voliere kan bestellen?

en heeft iemand verder nog wat tips? bijvoorbeeld over:

- wat als bodembedekking in een voliere? houtsnippers? aarde?
- hoeveel valkaprkieten kun je houden in een voliere, hoeveel bij een m2?

oja, en kan een valkparkiet die al 6 jaar binnen heeft geleefd, het overleven in een buitenvoliere (i.v.m. kou, vorst, temperatuurschommelingen, enz.)

alle info en tips zijn welkom ;)


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

..Neline..

wat vinden jullie van deze voliere:

http://www.dierverblijven-methorst.nl/MH%20dubbel.htm

is dat wat?
en moet ik nog letten op het gaas wat erop zit? of het wel stevig genoeg is ofzo?


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

jeroenn

zelf vind ik deze voliere niet echt geschikt.
wat je ook kan doen wat wij ook hebben gedaan is.
wij hebben ons oude tuinhuisje weggedaan en een grote gekocht.
die hebben wij verbouwd en daar het binnen hok van gemaakt.
toen hebben we het buiten verblijf gemaakt.
die volière is meer bedoeld voor kippen denk ik

Geo

Nee, ik vind deze ook niet zo geschikt. wat moet je met 2 nachthokken?en er zit maar enkel gaas op, dubbel gaas is wat veiliger ivm katten.
Ik weet niet of je handig bent? anders maak je het toch zelf.
kun je net zo bouwen als je het wilt.

in de voliere zou ik eerst tegels leggen ivm ongedierte en daar op  zou ik beukensnippers of witzand doen.

wat betreft die valk, ik zou het niet wagen om hem/haar naar buiten te doen met vorst.

Mvg, Geo

Saar

Deze voliere is niet geschikt voor valkparkieten.
Zelf heb ik een voliere met een deur met de hoogte van 80 cm. Het beste is om een sluis te bouwen bij de voliere.

Valkparkieten zijn ook echte knagers. Dus ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een aluminium voliere of iets in die richting. Is misschien wat duurder in de aanschaf, maar hij zal niet zo snel kapot gaan.

Zorg er ook voor dat er een dak op de voliere zit. Dit i.v.m. de ontlasting van de wilde vogels.

Zelf heb ik als bodem tegels. Vind ik zelf het prettigste met het schoonmaken. Je kan daar eventueel houtsnippers overheen strooien.

De valkparkiet kan het buiten overleven, maar dan zou ik hem naar buiten doen eind lente/ begin zomer, dan kan hij langzaam 'harden'.  Dan zou het geen probleem voor het valkje moeten zijn.

..Neline..

7 februari 2010, 13:14:39 #5 Last Edit: 7 februari 2010, 13:16:41 by whiskey + woepert
oke, bedankt voor de reacties!!

nou zelf een voliere bouwen gaat mij niet lukken.. ben nou niet echt handig daarin  ::)

alluminium voliere gaat hem ook niet worden, moet mn ouders nog een beetje tevreden houden en die vinden alluminium volieres niet mooi. :-X

en deze dan? is dit wat:
http://www.sierhokkenbouw.nl/index.php?cat=3 (de tweede voliere van boven)

daar zit een sluis in  :P
er staat dat hij in vele afmetingen leverbaar is, dus zelf zou ik hem dan nog een metertje langer willen. is deze wel geschikt voor valkjes?  :)

graag jullie mening!  ;D


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

jeroenn

dit is een kippenvoliere wat is je budget?
en ja vader niet handig? misschien kunnen jullie samen iets bouwen.
dan kost het ook veel minder en je kunt het zo maken wat jullie mooi vinden

Edit: hij kan wel geschikt zijn maar ik zou een andere nemen.

..Neline..

ja die eerste is idd een kippenvoliere, maar die wordt het dus niet.

mijn vader is ook niet handig. we hebben allemaal alleen maar linkerhanden  ::)

maar wat is er dan verkeerd aan die voliere die ik het laatst genoemd hebb ???
lijkt mij wel een goeie voliere.. vrij groot nachthok/sluis, een dak erop, een ondergrond erin..


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Landiej

7 februari 2010, 21:31:11 #8 Last Edit: 7 februari 2010, 21:33:10 by Landiej
Dat het naampje kippenvolière erbij staat betekent natuurlijk niet dat er geen valkparkieten in gehouden kunnen worden ::)

Ik ben ook eens aan het googlen geslagen en vond deze wel erg mooi. (van deze site)


Vinden je ouders groen aluminium ook niets? Het is namelijk qua onderhoud wel ideaal, dat aluminium :)

jeroenn

als je de voliere bekijkt vind ik het niet handig voor vogels.
er zit geen sluis in en het binnen verblijf vind ik niet handig.

die voliere die Landiej laat zien is heel mooi en een goede voliere voor valkjes.
aluminium is niet alleen beter voor de schoonmaak maar ook kan je langer je voliere gebruiken bij hout moet je het hout om de zoveel jaar vervangen.

andre28

Hallo, kijk eens op mijn site, daar staan meer dan 30 kooi en voliere bouwers op bij rubriek links.
mijn site www.deglosters.nl

..Neline..

Citaat van: jeroenn op  8 februari 2010, 16:53:59
als je de voliere bekijkt vind ik het niet handig voor vogels.
er zit geen sluis in en het binnen verblijf vind ik niet handig.


de voliere die ik het laatst noemde zit wel een sluis/binnen verblijf in. deze:
http://www.sierhokkenbouw.nl/index.php?cat=3 (de tweede voliere van boven)

Nou ik heb nog geen alluminium voliere gezien waarmee ik mijn ouders kan overhalen. Zij willen dat het er mooi uit ziet. en ik ben nog niet echt een alluminium voliere tegen gekomen die zij mooi vinden.

ik wil er ook een sluis/binnenverblijf in hebben en dan kom je op deze soort volieres uit:
http://lowbudgetvoliere.come2me.nl/309035/Vogel-Volieres-1
en die witte achtergronden/boardingen zien er nogal onnatuurlijk uit. en daar houden mn ouders niet van.

die houten voliere die jij noemt Landiej, die is prachtig! alleen.... te groot.. Langer dan 3 meter mag niet en het liefst niet veel meer dan een meter breed.

daarom zou deze: http://www.sierhokkenbouw.nl/index.php?cat=3 (de tweede voliere van boven) super zijn. tenminste.. als hij geschikt is voor valkjes. (dit is niet dat kippenhok wat ik in mn eerste bericht noemde..)

andre, bedankt voor de link, ik ga het ff bekijken!


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

..Neline..

8 februari 2010, 23:01:57 #12 Last Edit: 8 februari 2010, 23:09:22 by whiskey + woepert
nog 1 gevonden die ook wel in de smaak valt bij mn ouders:

http://shop.abide.be/volieres/18-voliere-amazon-4.html

persoonlijk vind ik deze wel erg mooi. is deze wel geschikt?


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Rianne

Ik kan je wel vertellen dat een aluminium voliere van dit formaat al goedkoper is als deze voliere. Hout is duur, en zoals gezegd, niet duurzaam.
Hoeveel vogels moeten er in?

..Neline..

ja, ik weet het, maar het is of een houten voliere of geen voliere. dus dan ben ik al blij met een houten voliere. De prijs maakt mij niet zoveel uit.

ik wil twee of drie koppeltjes in de voliere houden. Dat kan wel toch in deze voliere?



Diepte : 0,90 m Breedte : 2,70 m Hoogte : 1,90 m Nokhoogte: 2,10 m


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER