28 maart 2024, 14:04:19

bloed uit neus en oog dicht

Gestart door ..Neline.., 4 februari 2010, 19:10:56

« vorige - volgende »

..Neline..

hoi,

kwam net thuis van mn werk en zag dat mn popje een dik rood oog had. ook komt er wat bloed uit haar neusje. verder zag ik nog wat bloed op haar veertjes op haar buik. Ik denk dat dit is gekomen tijdens het poetsen van haar veren, want ze heeft daar geen wond zitten ofzo.
Ze zat op eitjes (onbevrucht). Eén van de eitjes was kapot gegaan en die lag nu ineens op de bodem van de kooi. kan het misschien zijn dat ze het heeft opgelopen doordat ze dat eitje uit het broedblok wilde krijgen? haar mannetje zit er ook bij in de kooi. ik kan het me niet voorstellen dat hij haar heeft aangevallen ofzo. ze zijn wel eens aan het bekvechten, maar dat gaat er nooit hard aan toe. ook liggen er geen veertjes op de grond, dus ik denk niet dat ze gevochten kan hebben. maar wat zou het dan kunnen zijn?

ze zit er verder nog wel vrolijk bij (gelukkig). ik zag haar net gewoon eten en drinken en loopt gewoon rond in de kooi.

haar neusje is verder ook niet gehavend ofzo.. ik vraag me echt af hoe dit nou kan..

maar ik laat morgen even de dierenarts ernaar kijken. ze is tam, dus ik hoop dat het niet al te veel stress zal geven.

is er iets wat ik nu vanavond nog kan doen? Oog wat schoon deppen met lauw water ofzo?? of maak ik het dan alleen maar erger, want ze heeft er een hekel aan om vast gehouden te worden.

nou, ik hoop op een snelle reactie!

groetjes neline


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Kimm

hoi neline,

er kan ook iets heel anders aan de hand zijn in het kopje van het popje.
als er nog steeds bloed uit het neusje komt dan moet je nu nog naar een vogelarts toe.
het feit dat het oogje dik is en er bloed uit het neusje is gekomen, vind ik niet vertrouwd.

misschien valt het allemaal wel mee, dat hoop ik natuurlijk.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

..Neline..

nou zo te zien komt er nu geen bloed meer uit het neusje, maar haar oog ziet er in iedergeval niet lekker uit  :-\
ze zit er ook steeds aan met haar poot of met haar vleugel.

de dierenarts is nu dicht en er is geen vogelarts bij mij in de buurt, dus er zit niets anders op dan tot morgen te wachten..

pff.. kvind t echt zielig  :'(


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Kimm

je kan even water gaan koken, dat af laten koelen en dan het oogje schoon deppen met het water en een watje.
als je kamille thee in huis hebt, doe je het hiermee.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

..Neline..

Oke bedankt.. dat ga ik even doen..


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Kaatje

Hoi,

Hoe is het vandaag met je valkje !? Ziet het oogje er al beter uit !?

Groetjes, Karin


..Neline..

kom net bij de dierenarts vandaan.. echt zielig om haar zo ondersteboven in de handen van de dierenarts te zien. krijsen en heel erg hijgen, echt zielig. :'( toen de dierenarts haar neer zette kwam ze gelijk naar me toe gerent!

ik heb een antibiotica meegekregen en een oogzalf dit moet ik 2 x per dag toedienen voor 2 weken.
De dierenarts denkt dat het waarschijnlijk door een verkoudheid komt, aangezien er ook een hoop slijm uit haar neusje kwam toen de dierenarts met haar bezig was.

ik schrok trouwens wel van haar gewicht. ze was 66 gram. dit is toch veelste licht? Of komt dat omdat ze aan het broeden was op haar eitjes. zij broed dag en nacht, dus dat vreet natuurlijk ook energie.

maargoed, ze komt er wel weer bovenop  :) Ze zit nu lekker van haar trosgierst te smullen!  :D


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Kimm

hoi,

goed dat je heen geweest bent.
ja het gewicht is veel te licht. dit kan komen door het broeden, maar ook omdat ze iets onder de leden heeft.

biedt maar genoeg voedsel aan en hou haar gewicht goed in de gaten.

heel veel beterschap!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Ach, .... kan me voorstellen dat het een heel zielig gezicht is als je dat dan zo ziet :(

66 gram is echt heel erg te licht, misschien dat je wat spaghetti kunt koken of wat notenrijst, en anders zou ik wat bij pappen, dan kan je daar ook gelijk de antibiotica mee naar binnen krijgen.

Ik weet niet of je verstand van handopfok hebt, maar mocht je besluiten bij te voeden, kijk uit dat je valkje zich niet verslikt en lees eerst het topic handopfok goed door.

Heel veel sterkte en succes met je valkje, fijn dat je met haar naar de VA bent geweest.

Groetjes, Karin

..Neline..

nou, ik heb geen verstand van handopfok. maar ik kijk het nog wel ff een paar dagen aan, want ze eet wel goed. maar mocht ze over een paar dagen nog niet zijn aangekomen dan zal ik dat wel even gaan proberen.


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Kaatje

Heb je een digitale keuken weegschaal in huis om je valkje te wegen !? Anders zou ik er zeker één aanschaffen, bij blokker zijn ze echt niet duur. Fijn dat je valkje goed lijkt te eten, maar alleen door regelmatig wegen kan je het gewicht goed in de gaten houden.

Ik weeg mijn valkjes elke 3 weken ongeveer, dan zeg ik: even kijken of het keurig is  ;D Bij het woord keurig weten ze eigenlijk al dat ze gewogen gaan worden  ;)

Groetjes, Karin

..Neline..

ik ga vanmiddag even een digitale keuken weegschaal halen.
inderdaad wel handig om ze om de zoveel weken even te wegen.
ga ik voortaan ook doen  ;D


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

*Manon*

Hoe gaat het met je valkje Neline?
Hopelijk gaat het de goede kant weer op  ;)

Groetjes manon

..Neline..

het gaat een stuk beter met haar!  ;D leuk dat je het vraagt  :)

het oogje is nog een beetje dik en rood, maar veel minder erg dan vorige week. de antibiotica en oogzalf doen het goed  ;)

ook is ze al wat aangekomen. ze was gister 70 gram. dus dat gaat ook de goeie kant op  :D

ze is wel erg verkouden, soms zit haar neusje helemaal dicht. maar ik neem haar af en toe mee onder de douche (vind ze heerlijk!) en daardoor gaat haar neusje ook weer open.

dus het gaat helemaal goed komen met haar gelukkig  ;D


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

*Manon*

Goede berichten Neline!
Kun je weer wat geruster slapen hé....  :D met wat minder zorgen over je valkje :D :D

Groetjes Manon