18 april 2024, 22:45:18

krop niet goed leeg

Gestart door DeniseRhody, 8 februari 2010, 11:00:57

« vorige - volgende »

Caroline

Persoonlijk zou ik hem gewoon 3 voedingen geven maar dan per voeding wat meer.  ;)

Je mag namelijk 10-13 % van het lichaamsgewicht geven.  :)

Nu weegt ze omdat ze zo is afgevallen nog maar 65 gram maar ik las dat ze op betere dagen leeg bijna 80 gram woog.

Dit is haar eigenlijke lichaamsgewicht, was het mijn valkje zou ik zeker 10-12 ml. pap per maaltijd geven en dan mocht het nodig zijn 3 x per dag. Nu geef je 6, tuurlijk heeft ze dan nog honger, dit is een half kropje. Persoonlijk ben ik niet zo bang voor kropverlammingen .... als ik zie wat hier de ouders aan de jongen geven, die kroppen zijn voller dan wanneer is pap geef. En dit is de natuur. Ik geef hier mijn jongen vlot 12-16 ml. pap per maaltijd en heb nog nooit kropproblemen gehad.  ;)

Maar .... wat voorol belangrijk is nu, je moet achterhalen waarom ze zo afvalt want dat is niet normaal, dan kun je er toch vanuit gaan dat je of te weinig voert of dat ze wat onder de leden heeft.

SUCCES met de kleine.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

DeniseRhody

Hoi hoi

Ik gaf alleen gisteren 8.5 ml maximaal, sochtens even niets gegeven omdat sochtens geen lege krop had, smiddags wel een klein beetje en savonds iets dunner dus toen is hij zo afgevallen, nu geef ik weer meer zoals je zegt, dus nu moet het gewoon weer goedkomen! verder doet hij het gewoon goed hij vliegt hij slaapt met ze koppie in de veren en hijmaakt ook normaal geluid alleen het is een echte zeurpiet haha maar wel bedankt voor je reactie! ik hou het gewoon heel goed in de gaten en anders ff bezoekje aan de v.a
Groetjesss

*Manon*

Hoi hoi,

Eet ie wel trosgierst of ook niet?
Dat is lekker een een makkelijker opstap naar zaadjes.

Of een beetje brood en eivoer aanbieden... en misschien doe je dit al en is het toch gewoon een lekker zeurpietje  ;)

DeniseRhody

Hoi hoi

Hij eet al trosgierst een paar hapjes en een paar hapjes eivoer ook,net  woog hij 69! hij is dus aangekomen! Geef gewoon vandaag weer hetzelfde dan moet het gewoon goedkomen! de krop beweegt is dat normaal? ziet er wel heel apart uit Het is een echte zeurpiet ja haha vind wel grappig hoor soms denk ik hoe hou je eht vol?

*Manon*

dat is mooi nieuws  ;D ;D
Daar doe je het voor hé.... ach zo'n lekker zeurpietje heeft toch ook wel wat he..
;) ;)

DeniseRhody

ja idd! en dit word een echte knuffelkont weet ik zeker haha, zo heb ik snoepie ook nog die krijgt minder pap die wil ook haast niet meer, maar hij knuffelt ook veel, maar is soms sago niet normaal haha en dan geeft hij een kusje en wanneer hij geen zin heb bijt hij gewoon(niet hard)
Denk dat het topic wel gesloten kan worden?
groetjes en bedankt allemaal