27 juni 2025, 23:14:51

boom ficus heel giftig??

Gestart door ruben08, 4 februari 2010, 17:08:54

« vorige - volgende »

ruben08

Hallo,

Ik heb 2 valkjes een man en een pop(later ook jonkies :P)

Ik heb in de woonkamer een boom staan: een ficus , weet niet precies welke soort meer naar benjamin toe denk ik.

Ik heb het vandaag naar buiten gedaan, er aan geschud, water er op gespoten(er zat stof op).

Nu is hij helemaal proper.

Maar op de lijst stond er dat hij giftig is.

Maar hoe giftig?
-Amper giftig
-beetje
-Ze kunnen ziek worden
-ze kunnen Erg ziek worden
-DODELIJK??!!??!!??

Hopelijk kunnen mij raad geven :D

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^

Kimm

hoi ruben,

als er staat dat de ficus giftig is, dan zou ik de plant niet eens meer in huis willen hebben.
je weet nooit hoe je valkje erop reageert, als hij er een hapje uit heeft genomen. als hij dan erg ziek wordt, dan is het te laat. ik zou het niet willen weten hoe ze erop reageren als ze ervan eten.

dus ja, een beetje ziek, ziek, dodelijk, is voor mij allemaal hetzelfde en niet de moeite waard om de valkjes daar aan bloot te stellen  ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ruben08

Citaat van: Kimm op  4 februari 2010, 17:44:51
hoi ruben,

als er staat dat de ficus giftig is, dan zou ik de plant niet eens meer in huis willen hebben.
je weet nooit hoe je valkje erop reageert, als hij er een hapje uit heeft genomen. als hij dan erg ziek wordt, dan is het te laat. ik zou het niet willen weten hoe ze erop reageren als ze ervan eten.

dus ja, een beetje ziek, ziek, dodelijk, is voor mij allemaal hetzelfde en niet de moeite waard om de valkjes daar aan bloot te stellen  ;)

groetjes kim

Bedankt voor de raad :D

Ik ga hem er meteen wegdoen.
Maar ik zou graag een boom willen hebben.
Zodat ze er aan kunnen knabbelen,spelen gewoon plezier maken!
Een huiskamerboom (een kleine boom)

Weten jullie bekende bomen voor in de huiskamer?
En wat populair is in de winkels/boom handelaars....

Grtz Ruben

Kimm

hoi ruben,

ik zou het niet weten, maar als je anders deze vraag stelt bij: huisvesting, dan denk ik dat je wel reactie;s zal krijgen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ruben08

Citaat van: Kimm op  4 februari 2010, 18:17:23
hoi ruben,

ik zou het niet weten, maar als je anders deze vraag stelt bij: huisvesting, dan denk ik dat je wel reactie;s zal krijgen.

groetjes kim

OK, zal ik doen :D

Peggel