28 maart 2024, 15:58:27

ouders zitten niet bij de jongen

Gestart door *Manon*, 1 februari 2010, 10:27:24

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi hoi,

Ik heb een nestje van 1 week oud.
Ze worden goed gevoerd door de ouders, maar daar zijn ze de hele dag mee bezig, overdag komen de ouders dus regelmatig het blok in om de jongen te voeren, maar ze zitten er niet bij om ze warm te houden.

Ook snachts zijn de jongen alleen en zitten de jongen alleen met z'n viertjes.

Dit lijkt mij niet goed, de jongen moeten toch nog verwarmd worden en blijven?
Kan dit kwaad voor ze en wat moet ik hieraan doen?

Groetjes Manon

Saar

Ik zou zelf iets van een kruik erbij leggen... Dat ze nu al zo lang alleen zitten op deze leeftijd hoort niet :-\

Caroline

Nee, dit is niet goed .... de jongen koelen teveel af en moeten alle energie in zichzelf warm houden stoppen en kunnen hierdoor een achterstand krijgen, in gewicht of ontwikkeling, denk bij het laatste aan kromme teentjes, spreidpootjes en/of centenbakkie.  :-\

Omdat de ouders optimaal voeren is het zonde om ze onder een lamp te leggen, op deze leeftijd is voeren door de ouders zo veel beter dan handopfok.

Ga eens op zoek, er zijn wel blok verwarmers. Hiermee kun je het blok op een constante temperatuur verwarmen. Een kruik is wel even leuk als je het blok moet verschonen of zo maar het koelt te snel af om ze lekker warm te houden, zeker als je over de nacht praat is het geen doen om ze om het uur een nieuwe warme kruik te geven want een hete kruik gaat ook weer niet.

Sterkte.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

hoi hoi,

Ik heb een verticaal blok, dus niet erg groot... daar past geen kruik in  :-[
Daar naast ben in ook bang, dat de tibeau en tara dan helemaal niks meer doen... nu voeren ze nog, ik heb er een teddybeertje bij gelegd....

jemig wat een gedoe!
Vanavond krijg ik de warmtelamp van Kim te leen....  :D

Kaatje

Hoi Manon,

Jeetje dat het zo erg is dat wist ik niet  :-\ Fijn dat je de lamp van Kim te leen krijgt, en de ouders dan ook wel door blijven voeren. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om dit alles.

Heel erg veel succes meid, ik ga ontzettend hard voor jullie duimen dat het in combinatie met de lamp nu helemaal goed gaat komen  :-*

Dikke knuffel,

Liefs, Karin

*Yvon

Hoi hoi

Wij hebben dit probleem ook een keer gehad met Tino&Beauty.
Wij kregen als tip :
De gemakkelijkste van het koppel voor de nacht erin zetten en zorgen dat die er niet meer uit kan,het gat blokkeren.
's Morgens vroeg de blokkade weer weghalen.
Het was dan heel even paniek maar al snel werd het rustig in het blok.
Wij hadden toen gedwongen erin gedaan.

En anders zou je de jongen voor de nacht uit het blok kunnen halen en dan warm houden met de lamp.
's Morgensvroeg de jongen weer terug in het blok doen.
Vaak nemen de ouders weer hun taak netjes op.

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ja Yvon, zat ik ook nog aan te denken .... overdag bij de ouders laten en ze lekker laten voeren, voor de nacht als ze niet meer het blok in gaan onder een warmtelamp leggen.

Balen hoor.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

1 februari 2010, 14:07:37 #7 Last Edit: 1 februari 2010, 14:15:32 by *Manon*
Bedankt voor de reacties  :-*

Ik zat er inderdaad ook aan te denken om het gat te blokkeren,maar vind het ook een beetje eng... straks maken me ze een stampij en vertrappen ze de jongen.... overdag ging tibeau altijd bij de jongen zitten, snachts samen... maar tara is een beetje een miepje... en die lijkt zelf geen beslissingen te kunnen nemen, want zij volgt tibeau overal.

En Tibeau vind het nu wel welletjes geweest... dus zit niet meer in het blok en daarom tara ook nie meer...

Dat zou ik inderdaad vannavond kunnen gaan proberen... maar dan zitten ze overdag nog wel alleen.

En mocht dit niet lukken en ik zou de lamp erboven moeten zetten... waar moet ik de jongen dan inzetten?
Kunnen ze niet in het blok blijven met de lamp erboven, dan het gat blokkeren zodat de ouders er niet bij kunnen?
Of moet ik ze apart in een mandje zetten met de lamp erboven of in een bak van een kleine kooi met zaagsel??

Eén ding weet ik wel..... dit koppel gaat nooit meer zelf de jongen groot brengen  >:(

*Yvon


Als je het gat goed kan blokkeren dan kan je de jongen in het blok laten.
Dan blijven ze zeker in het zicht van pa en ma.
Ik hoop zo voor je dat pa en ma overdags wel hun best blijven doen.
Succes !!  :-*

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Citaat van: *Yvon op  1 februari 2010, 14:25:04

Als je het gat goed kan blokkeren dan kan je de jongen in het blok laten.
Dan blijven ze zeker in het zicht van pa en ma.
Ik hoop zo voor je dat pa en ma overdags wel hun best blijven doen.
Succes !!  :-*

Groetjesssss Yvon



Dank je wel Yvon.
Dat hoop ik ook dat ze overdag blijven voeren, nu laten ze de jongen ook gewoon alleen zitten...  :-\ en komen alleen het blok binnen als ze gaan voeren.
Ik doe mijn best  :-*

Saar

Echt balen joh :-\

Sterkte hiermee :-* :-* :-*

Anke

Hoi,
Had jij verleden keer niet ook een popje dat het blok uitging als de lamp uitging?
Ik herken namelijk het gedrag van de valkjes hier.
Zodra pa het blok 's avonds verlaat ( dus als het donker wordt...) ging ma mee.
Je zou kunnen proberen wat er gebeurd als je het licht aanlaat.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi Anke,

Ja inderdaad dat was ik... ook met Tara.. dat was vorig jaar zomer.
Hun eerste nestje, later ging het goed, maar dit heb ik nog niet eerder met hun meegemaakt... wel dat ze minder bij de jongen zaten dan zazcha en zaura, maar ze hadden maar twee jongen, want hun andere jongen had ik bij zazcha en zaura ondergebracht en toen ging het goed...

Je zou denken... nieuwe ronde nieuwe kansen, maar dit blijkt hun gedrag te zijn denk ik, dus voor hun is dit helaas het laatste feestje... ze zitten nu samen op de stok te kroelen, terwijl wij aan het proberen zijn hoe hoog de lamp moet hangen boven het blok..  ::) ::) wat een stelletje druiven zijn het toch ook...   :-\

Kaatje

Hoi Manon,

Ik hoop dat de donsjes het lekker warm hebben gehad vannacht  :-*

Liefs, Karin