17 mei 2025, 08:30:31

Flagalaten (zweepdiertjes)

Gestart door Sjakoo, 13 januari 2010, 22:00:34

« vorige - volgende »

behandeling,en welke medicijnen

antwoord
0 (0%)
vraag
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

Sjakoo

Ik heb een valkje,waarbij we van alles hebben geprobeerd,maar hij komt niet van zijn klachten zoals veren pikken ,mager ed af, nu is ons vermoeden ,we weten het vrijwel zeker ,dat ie last heeft van inwendige parasieten waarbij een normale wormen kuur niet helpt,wie kan me raden ,en het valkje natuurlijk.

Sanna

Hallo Sjakoo,

Je zegt dat jullie alles al geprobeerd hebben. Hebben jullie ook al een vogelarts geprobeerd? Want die is de enige die kan zeggen of jullie valkje last van parasieten of iets anders heeft. Adressen en telefoonnummers van dierenartsen van wie bekend is dat ze verstand van vogels hebben vind je hier:

http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

Groetjes, Sanna

Landiej

Ik zou inderdaad ook even een dieren- of vogelarts opzoeken. Die kan het beestje bekijken en beoordelen welke behandeling nodig is, in tegenstelling tot ons hier op het forum :)

Dierenfreackske

Vogelarts raadplegen hoor! Ik heb 2 jaar geleden ook eens flagellaten gehad, en gelukkig was ik op tijd er bij,  er waren 3 valkjes ziek van, en gaan gewoon sterven als je niks doet, dus gauw naar va of DA.

Ik gaf antibiotica, in druppelvorm, maar weet niet meer hoe dat noemt, en vitaminekuur erna....

Is heel gevaarlijk hoor! Valkje appart zetten, en poepjes naar va brengen, en dan starten met een antibioticum....dat zou ik doen, grtjs. Ann

Kaatje

Hoi,

Hoe is het inmiddels met de valkjes !? Ben je nog naar een dierenarts geweest? Ik hoop dat je alles hebt kunnen verhelpen en je valkjes aangekomen zijn en hun veren niet meer plukken.

Groetjes, Karin

Dierenfreackske

Hoi, hoe is het nu?? Ben ook wel nieuwsgierig hoe het nu is...hopelijk ben je geholpen?? Grtjs. Ann