17 mei 2025, 11:16:22

infrarood lamp

Gestart door Creatura, 27 januari 2010, 06:15:04

« vorige - volgende »

Creatura

Hallo,

Ik vroeg me eens wat af;

Is een gewone infrarood-lamp (die ook gebruikt wordt bij mensen) ook geschikt om een zieke valk  onder te leggen? Of is die straling te intens? Of het licht te rood wellicht?
Ik dacht altijd dat infrarood wel goed was, maar toen las ik hier op de site iets over een ander soort lamp waarvan je het licht niet ziet.
Bedankt alvast
groetjes, Renske

*Manon*

Hoi Renske,

Qua warmte van de lamp maakt het niet zo heel veel uit, maar je moet m natuurlijk wel op de juiste hoogte hangen zodat het een bepaalde hoeveelheid graden afgeeft, zodat de jongen bij de juiste warmte zitten...

Maar het mooie van een bv einsteinlamp is, dat ie wel warmte afgeeft, maar geen licht.
Zo blijft de natuurlijke portie dag en nachtlicht in evenwicht.

Onder een rode lamp die ook licht afgeeft, zit het jong altijd in het licht, wat met een einstein lamp niet is, als het dan buiten donker wordt, wordt het binnen waar het jong ook zit ook donker en als het weer licht wordt, idem dito...  ;)

Groetjes!!

Kimm

hoi renske,

wat manon zegt is waar. wel heb ik miki onder de infra rode lamp. ik had dit met de vogelarts overlegt en dit was geen probleem. het geeft een lekkere warmte af. dus als je niets anders hebt , zoals ik, is dit een prima oplossing.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bobbie

Hoi hoi,

Als je toch besluit een warmtelamp aan te schaffen die geen licht geeft, heb je hier de gegevens die op de lamp staan:

Elstein iot/75 60
230V 60W 350*C MAX

Ik vind het ideaal. Eigenlijk hoort zo'n lamp bij de standaarduitrusting voor de vogels vind ik.;) :)

Groetjes, Nel :)

Creatura

Bedankt allemaal voor de reacties :D

Denk dat ik inderdaad  maar zo'n elstein aan ga schaffen binnenkort. Lijkt me wat handiger voor de nacht :)
Nel, bedankt voor de gegevens :)

groetjes, Renske

Kaatje

Ik heb er ook nog geen één. Toch hoor je het denk ik  inderdaad tot de standaard uitrusting voor vogels te houden zoals Nel al schrijft, ik zal eens op zoek gaan.

Landiej

Je kan hem gewoon via de webwinkel hier bestellen volgens mij.
(Zie link rechtsboven in je scherm "'t Valkje, alles voor je valkparkiet")
Ik kon hem ook niet direct vinden, maar als je de zoekfunctie daar gebruikt en "lamp" intikt vind je hem wel :)

Kaatje

Citaat van: Landiej op 28 januari 2010, 15:32:18
Je kan hem gewoon via de webwinkel hier bestellen volgens mij.
(Zie link rechtsboven in je scherm "'t Valkje, alles voor je valkparkiet")
Ik kon hem ook niet direct vinden, maar als je de zoekfunctie daar gebruikt en "lamp" intikt vind je hem wel :)

Dank je wel  :D