16 mei 2025, 00:01:09

Vraagje over gewezen mensenvalkje

Gestart door Bello, 29 januari 2010, 16:37:43

« vorige - volgende »

Bello

hoi hoi,

Heb even een vraagje,

Onze Bello was dus een mensenvalkje en nu heeft ze een relatie met Yeentje ;D. Hij zorgt ervoor dat hij haar geen seconde uit het oog verliest... gebeurd dit wel dan moet en zal ze gehoorzaam terugkomen (wat ze ook doet ::)).

Onze Yeentje is superbroeds en we hebben ze apart gezet met een broedblok......

Het blok word druk bezocht door beide ;) nu heb ik er een kunsteitje ingelegd vanwege Yeentje, hij is een pitbull momenteel.

Heb ik er goed aangedaan om een kunsteitje in de kooi te leggen? Yeentje broed nl. overdag..... Bello draait het eitje zo nu en dan en ligt maar eventjes in het blok.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anke

Hoi,
Heb je een eitje verruild voor een nep eitje of heb je in een leeg blok een eitje gelegd?

Een eitje dat alleen overdag of 's nachts bebroed wordt zal zich niet kunnen ontwikkelen en dus niet uitkomen.
Het maakt wat dat betreft dus niet uit of je er een nep eitje voor in de plaats legt.

Een nepeitje in een nog leeg blok zou ervoor kunnen zorgen dat het popje geen eitjes meer gaat leggen, want ze heeft tenslotte al een eitje om op te broeden.

Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

bobbie

30 januari 2010, 16:36:14 #2 Last Edit: 30 januari 2010, 17:03:40 by bobbie
Hoi hoi,

Ik sluit me aan bij Anke.

Daarbij komt dat ze normaal gesproken pas na het 2e of 3e eitje gaan broeden. Als dit eitje dus niet verruild is, maar "zomaar" neergelegd, dan (ik kan het niet laten ;D) zijn ze van de leg ;D ;) :P.

Groetjes, Nel :)

Bello

Dank jullie wel dames!!

ja het eitje haal ik dus vanavond weg, dan is Yeentje uit het blok, Pittbull Yeentje ;D

Er was geen echt eitje gelegd, maar ik had er een nepperd in gelegd.

Dan weet ik dit en leg geen nepperd meer in een leeg blok.

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anke

Hoi,
Hopelijk gaat Yeentje snel haar eigen eitjes leggen.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Bello

Dan kom Yeentje in de krant ;D( hij is het mannetje ;D ;D)

Bello is het popje :o

Dorothé

Anke

Charlotta

*wacht gespannen op het krantenbericht over Yeentje*

;D ;D