27 april 2024, 23:43:20

Mijn valkje wil niet kroelen??

Gestart door Coby ..en.. Binky & Rocky, 27 januari 2010, 21:54:07

« vorige - volgende »

Coby ..en.. Binky & Rocky

hoe het komt weet ik echt niet..
kroelen met neus kin enzz ben ik mee begonnen en wil hij ook niet echt maar ik hou het vol..
dank je voor de tips ;D

ik heb een paar actie foto's gemaakt waarneer hij probeert te bijten..

Groetjes


Valk1969

Leuk valkje wat mooi kan fluiten  ;)
Als ik naar de foto's kijk zou ik rustig aan doen met pogingen om te gaan kroelen met deze valkparkiet. Je kan duidelijk een defensieve houding zien op de foto's waar die niet echt van gediend is hoe pijnlijk ook om te horen. Je hebt dit valkje nog maar net in huis als ik zo lees en al op oudere leeftijd gekregen (niet uit het broedblok vandaan dus).
Niet iedere valkparkiet wil gekroeld worden en ook iedere valkparkiet heeft een eigen karakter en met deze zal je heel veel geduld moeten hebben en minder tijd stoppen in het kroelen. Hij komt vanzelf wel als die het toe wilt laten en je kan ook al zien dat die niet bang is voor handen of vingers dus dat is het probleem niet.
Wacht eerst even rustig af tot je de andere valkparkiet erbij heb die al een stuk tammer is en misschien dat die het af kan kijken hoe lekker het kan zijn om gekroeld te worden.
Binky heeft wel een lekker pittig karakter en respecteer dat  :)
Net dat sommige mannen valkparkieten niet willen fluiten heb je ook valkparkieten die niet gekroeld willen worden.

Gr,

Patrick

krasny

Het gedrag kan inderdaad sterk veranderen hoor in de loop der tijd. Mijn vogel wilde eerst ook niet met mijn vingers worden gekroeld en moet je nu eens kijken:
 
http://www.youtube.com/watch?v=KcSylz6g5eY

Loura

Coby ..en.. Binky & Rocky

hoi allemaal is even geleden dat ik wat had geschreven maar ben de afgelopen dagen druk bezig geweest ook met Binky..
Wat zie ik hem veranderen zeg pfff.
Ineens slaapt hij niet meer hoog op stok maar laag in het hoekje op zijn drinkbak???
Nu tikt hij ook met zijn snavel tegen de kooi enzo..
en af en toe doet hij zijn vleugels open echt macho gedrag..
ziet er echt grappig uit..

krasny & patrick : ik weet het binky zat geen kroelkip worden helaas maar wat kan uw valkje kroelen zeg  ;) maar het is niet erg binky is en blijft schatje..
ik heb hem nu bijna 4 weken en idd ik heb hem niet jong genoeg gekocht hij is bijna 6 maanden nu. maar ik werd verlieft toen ik hem zag en ze zei dat hij goed tam was enzz dus wou hem graag hebben.....
Hij is idd lekker pittig ja en hij heeft mij gewoon door in dat ene filmpje zie je dat hij op mij afkomt als ik wat lekker in mijn hand heb en dat doet hij nu niet meer ja heel heel af en toe nog hihihhi.. hij weet dat hij hem niet helemaal op mag eten denk ik..
ik zat misschien aan het click dingetje te denken misschien kan dat ook werken ik had het op een paar sites gelezen... zal dat wat zijn ??? ik wil hem wel gewoon een valkje laten zijn en niet africhten met zo'n click ding krijg ik een beetje dat gevoel..

ow en de laatste week wil hij ook naar mij uithalen als ik wat in zijn kooi doe dat deed hij in het begin helemaal niet.. ik snap niet waar dat uithalen proberen te bijten vandaan komt ik laat hem lekker zijn gang gaan als hij eruit is laat ik hem lekker af en toe loop ik naar hem toe en praat ik met hem..

Nog even dan komt zijn vriendje bij hem Rocky:D:D
Dan hopen dat het veranderd .

dank je voor de info en het advies ;)
ben ik blij mee :)

Groetjes Coby

Kimm

hoi coby,

ze willen nog wel eens bazig worden als je met je hand in de kooi komt. vaak gebeurt dit ook als ze broeds gaan worden. moet je maar even in de gaten houden.
verder gaat het super goed he!
ze zoeken ook de gekste zitplekken uit hoor. is geen raar gedrag van jouw binky. hou het water wel schoon  ;)

voor zover ik weet is er niemand hier op het forum die clickertraining doet bij haar valkje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Coby ..en.. Binky & Rocky

Hoi kim..

ja als hij in of om de kooi zit dan wil hij zeker de baas zijn maar daar trek ik niet zoveel van aan hij heeft mij nog nooit dorgebeten dus ik laat hem maar uithalen dan..
want als hij op zijn kooi zit dan doet hij het ook vaak maar als zit hij op het schilderij of ergens anders dan is het een stuk minder...

alleen als hij gaat slapen gaat hij op zijn drinkbak dus het eerst wat ik doe als ik wakker word dan verschoon ik zijn water want die zit dan helemaal vol met poepjes..

Het gaat zeker goed hij maakt de gekste geluiden..
ik heb ook het idee dat hij een Cavia na doet maar dan heel had maar ik heb helemaal geen andere dieren dus hoe hij daaraan komt ik snap het niet.. volgens mij doet hij het ook in het ene filmpje..

een lief gek valkje is het ;D :-*

Groetjes Coby

Kimm

waar ze de geluiden soms vandaan halen is mij ook een raadsel  ;D het is wel lachen!

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Coby ..en.. Binky & Rocky

ja idd kim..
maar dat geluid na doen van wat op een cavia lijkt doet pijn aan me oren hahahaha is zo hard en schel maar wel heel grappig..
het lijkt soms zelfs of hij zit te dansen als hij zit te fluiten dan doet hij af en toe zijn kopje naar beneden ;D ;D ;D

Groetjes Coby

Valk1969

Lekker dominant valkje is het geworden of gaat het worden  ;)
Dat die wilt uithalen als  je zijn kooi of in de buurt van zijn kooi komt is begrijpelijk. Valkparkieten met dominant gedrag willen hun eigen plek ook sterker verdedigen als andere valkparkieten en hou alsjeblieft goed alles in de gaten als je er 1 bij doet. Kan ruzie geven of het verdedigen van zijn teratorium (zal wel fout getypt zijn) bij een indringer. Zorg in ieder geval dat je een reserve kooi bij de hand hebt en doe daar eerst de nieuwe valkparkiet in en laat ze aan elkaar wennen.

Succes,

Patrick

Coby ..en.. Binky & Rocky

hoi allemaal!!

even een updeetje ;D

ondertussen heb ik al eeb paar weekjes een vriendje voor binky en hij heet rocky :)

het gedrag van binky is helemaal veranderd hij haalt niet meer uit en kan af en toe zelfs met hem kroelen. het zijn de dikke vrienden geworden echt zo leuk.

groetjes coby

Kimm

gefeliciteerd coby  :D  dat vind ik nou eens leuk nieuws en ook goed van je dat je het hier even meldt ;)

heel veel plezier met ze en ga lekker genieten.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Wat fijn voor je! Geniet er maar van.

pipapeter

dat "bijten" maar je gezicht is niet uit wraak of angst maar meer om te kijken hoe jij er op reageer. Wij mensen voelen met de handen en een valkje doet alles met zijn snavel.
Als hij egt bijt doet dat best veel pijn maar wat een valkje doet kietelt meer.
Schrik er niet van en laat em maar "kauwen".
Het doet egt geen zeer.
Trek je hand ook niet weg want dan schrikt hij er alleen maar van.

Gr, Peter