23 april 2024, 16:58:56

Mijn valkje wil niet kroelen??

Gestart door Coby ..en.. Binky & Rocky, 27 januari 2010, 21:54:07

« vorige - volgende »

Coby ..en.. Binky & Rocky

27 januari 2010, 21:54:07 Last Edit: 28 januari 2010, 07:53:56 by Coby & Binky
Hoi allemaal!!

Ik heb sinds een klein weekje een valkje van 5 maanden ;D..
Ik kan op zich al veel met hem doen als ik mijn hand in de kooi doet stap hij netjes op of hij komt zelf zijn kooi uit en vliegt wat rond.. of zit lekker op zijn kooi.

Maar als hij op mijn vinger zit zou ik graag eens met hem willen kroelen maar als ik met mijn vinger zijn nekje wil aanraken dan probeert hij mij te bijten het lijk wel of hij dan mijn vinger aanvalt maar gelukkig hij bijt niet door maar..
Hij is niet bang snap niet waarom hij het kroelen niet toe laat..

Wie heeft er advies voor mij of wie weet hoe het komt?

Alvast heel erg bedankt..

Groetjes Coby en Binky

Kimm

hoi coby,

gefeliciteerd met je valkje  :D

heel veel valkjes vinden vingers niet leuk. dat vinden ze bedreigend.
wat je kan proberen is met je gezicht of wang een kusje aan hem te geven. probeer dan eens als hij het kusje toelaat, hem eens te kroelen met je wang of neus. dit vinden ze minder eng.
deze stap zou ik eerst eens gaan proberen, dat is wat minder bedreigend.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Coby ..en.. Binky & Rocky

Hoi Kim

Dank je ben er ook heel blij mee;D
Dat probeer ik ook wel eens heel voorzichtig soms dan haalt hij ook wel eens uit naar mijn lippen als ik een kusje probeer te geven maar niet altijd soms reageert hij niet maar ik ben blij dat hij nooit doorbijt..

Maar zal dat eerst eens paar keer nog proberen en kijken wat hij doet..

Dank je voor je hulp alvast

Groetjes Coby

Kimm

je kan ook eerst beginnen met een kusje op zijn borstje :)
en dan zeg je : lekker kusje..
probeer dat ook maar eens.

succes,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Coby ..en.. Binky & Rocky

ik heb van alles geprobeerd maar hij vind het echt niet leuk..hij blijft proberen te bijten ook naar mijn gezicht helaas. misschien veranderd het nog als zijn nieuwe vriendje erbij zit.. I hope so.

bedankt voor het advies

Groetjes Coby

Landiej

Het is een kwestie van wennen. Misschien kan je wat meer met je handen in de buurt komen als je hem wat trosgierst laat eten? Vaak zijn ze dan zo druk met het lekkers dat een hand in de buurt van de kop opeens wel getolereerd wordt.

Wij probeerden ook wel eens de borst eerst te aaien, maar het enige wat dan gebeurde was dat het valkje wilde opstappen :P

rabaman

Hoi

Allereerst van harte proficiat met je valkje.
Het valkje bij mijn moeder is reeds 19jaar oud, en hij moet nog altijd niets van handen en vingers weten. :-D
Met mijn neus en lippen mag ik hem aaien en strelen zoveel als ik wil. Dat kan soms een half uur als hij echt het leuk vind. Maar vingers, daar heeft hij al zijn hele leven schrik van.
Bij ons thuis hebben we 2 vrouwtjes. eentje van een half jaar en eentje van 1.5 jaar, en dat zijn echte kroelkippen daar mag je overal met je vingers aaien. (alhoewel men zegt dat dat bij vrouwtjes het broedgedrag stimuleert en dat dat niet zo goed is.)

Wat ik gewoon wil zeggen is dat sommige valkjes niet van vingers houden, maar daarom niet minder lief zijn hoor.

Groetjes Raoul

Coby ..en.. Binky & Rocky

1 februari 2010, 13:57:45 #7 Last Edit: 1 februari 2010, 13:59:54 by Coby & Binky
als ik met mijn vinger over zijn borst aai dan stapt hij bij mij ook op.. en met torsgierst laat hij het idd een beetje toe daarmee ga ik ook zeker verder trainen ;D dank je voor de tip Landiej!!
ook kwam hij een paar keer naar mij toe..
als je hyves heb kan je dat hier zien ;D ;D

http://coobietje.hyves.nl/album/47561029/0/6GP0K65T/video/857083088/0/tThZ/

klopt wat je zegt rabaman sommige houden er niet van idd jammer maar misschien komt het nog heb hem nu pas 2 weken dus van alles kan er nog gebeuren ;D

zoals ik al zei heb binky nu 2 weken en we fluiten regelmatig wat naar hem.. en hoorde vorige week al dat hij wat na probeerde te toen..
en nu op dit moment is hij uit zijn kooi en doet hij van alles wat wij fluiten gewoon na ;D ;D ;D echt zo grappig ik schrok er gewoon van.. ik dacht wat doe jij nou hihihi hij pakt het echt snel op zo leuk ;D ;D..
denk dat hij meer een fluit kampioen word in plaats van een kroel kip..

groetjes en dank u alleen voor de tips enzo ;D

Hermien

1 februari 2010, 22:01:13 #8 Last Edit: 2 februari 2010, 15:44:21 by Hermien
Ik heb ook een Binky en die is supertam. Zelfs met kroelen grootgebracht. Hij is nu anderhalf jaar, pubertijd heeft-ie overgeslagen, maar met kroelen gaat-ie altijd kermen als een mager speenvarken. Mijn andere drie valkjes daarintegen kroelen wèl : Silvo het liefst vanaf mijn schouder, Goofy en Gabber Beau volop in de hand. Het ene valkje is nu eenmaal het andere niet. Ik geniet evengoed van alle vier, zoals je in mijn boekje "Nieuwe vluchten van mijn 'Vliegtuig' kunt lezen.

Geniet er maar van en wel blijven oefenen, hoor.

                              ;D  ;D  ;D  ;D

Coby ..en.. Binky & Rocky

Ik blijf zeker oefenen en trainen..
zie hier mijn binky!!
http://www.youtube.com/watch?v=HVVcsv2J1Xc&feature=youtube_gdata

en hier zijn fluitconcert hij is nu net iets langer dan 2 weken bij ons en doet ons nou al na ;D echt zo lief :-*
http://www.youtube.com/watch?v=99WdOmy219g

over een tijdje dan krijg ik nog een valkje en die is zeker een stuk tammer. zou hij dan misschien meer toe laten als hij het bij de ander ook ziet??

Groetjes Coby

Kimm

hoi coby,

ik heb genoten van jouw filmpjes. jij boekt echt vooruit gang hoor! ik denk dat hij binnen een korte tijd nog veel tammer gaat worden hoor. echt waar!

met een nieuw valkje heb je de kans dat hij ook gewoon bij je komt hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Zijn erg leuke filmpjes. Gaat inderdaad helemaal goed komen, wat Kimm ook al schreef.

                              ;D  ;D  ;D  ;D

Coby ..en.. Binky & Rocky

dank je ;) :-*
ik ben ook heel trots!!
maar moet zeker nog goed trainen want hij blijft mij wel proberen te bijten maar bijt gelukkig nooit door.
ik hoop dat dat nog weg gaat.
en dat hij meer vertrouwen krijgt.

want als ik mijn andere valkje heb ik die kan ik wel kroelen en hij ziet dat dan veranderd het bij binky wel toch??

wie heeft daar al ervaring mee?

Groetjes Coby

Landiej

Ik heb nog niet echt ervaring met een tam valkje bij een minder tam valkje. Misschien kan ik je wel iets vertellen over het bijten: dat happen is een vorm van waarschuwen als hij zich bedreigd voelt. Wat óók nog kan is dat hij gewoon op 'onderzoek' uit is. Een valkje 'proeft' namelijk zijn omgeving. De één heeft dat wat sterker dan de ander. Mijn popje doet dat heel erg! Die zit over in te happen/aan te likken.

Nemi

Ik heb hetzelfde gehad met mijn forpusje Coco, die wilde er eerst ook niks van weten.
Ik ben begonnen met kroelen tegen mijn wang aan, dan ging hij lekker met zijn koppie tussen mijn haar kroelen. Toen dat goed ging ben ik voorzichtig gaan proberen met mijn kin te kroelen en later met mijn neus. Toen hij dat steeds lekkerder begon te vinden mocht ik ineens steeds vaker met mijn vinger in zijn nekje kriebelen. Toen ik dat voor het eerst ging doen kriebelde ik eert met mijn neus of kin en dan heel sneaky mijn vinger ertussen. Al met al heeft het best lang geduurd voor ik dat voor elkaar kreeg. Op deze manier zou ik het proberen als ik jou was. Vingers vinden ze toch vaak een beetje eng.