6 mei 2025, 10:06:30

Kan het goed komen ??

Gestart door Ingrid en Mart, 23 januari 2010, 21:53:56

« vorige - volgende »

Ingrid en Mart

Hoi Allemaal,
Ik was vanmiddag in een winkel en daar zat een Prachtrosella (wij denken dat het een prachtrosella is, wij hebben zelf valkparkieten en grasparkieten).
Deze vogel kan niet vliegen, zit heel slecht in zijn veren en heeft geen staart meer.
Volgens zeggen is de vogel niet ziek, zit nu in een volière bij andere vogels.
We hebben een medewerker gesproken, van het één kwam het ander......
Wanneer wij een ruime kooi zouden hebben zouden wij deze vogel een goed plekje mogen bieden.
Ik heb de vogel niet gelijk meegenomen, wilde eerst thuis overleggen en alles eens even op een rijtje zetten.
Wat zou goed zijn voor deze vogel??
Gewoon daar in die volière laten?
Zou het nog wel weer goed kunnen komen, qua veren en staart?
Heb eigenlijk niet gevraagd hoe oud de vogel is.
Zou de vogel wel gelukkig kunnen worden in een grote kooi?
Aan de ene kant denk ik;  lekker in die volière laten, maar aan de andere kant met goede voeding kan hij/zij misschien wel weer helemaal opknappen.
Wat zouden jullie doen ??
Groetjes Ingrid   ???

Kimm

hoi,

ik weet niet wat ik zou doen. als je het wel gaat doen, dan zou ik hem toch eerst laten onderzoeken door een vogelarts. dat vind ik wel belangrijk hierbij. Het kan zijn dat hij daar heel erg ongelukkig is en daardoor zijn veren kwijt is. Het probleem kan ook al heel lang bestaan waardoor het chronisch is geworden bij hem.

ik ben benieuwd!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Ingrid en Mart

Hoi Kim,

Bedankt voor je reactie.
Ik vind het echt moeilijk en heb ook nog geen besluit genomen.
Herkent iemand dit eerder genoemde probleem bij rosella's ??

Groetjes Ingrid

bobbie

Hoi hoi,

Ik snap je hoor, ik wil ook altijd alles redden. ;)

Maar een vogel zonder staart KAN (hoeft dus niet persè) op een besmettelijke vogelziekte wijzen. ALS je het echt wilt doen zou ik de vogel op de bekende vogelziekten laten testen VOOR je hem/haar in huis neemt. Dit in het belang van je vogels die je al hebt.

Succes ermee, Nel :)