23 april 2024, 14:49:49

dierenpolitie

Gestart door druppel, 26 januari 2010, 11:03:21

« vorige - volgende »

druppel

nou hoorde ik toch vanmorgen op het journaal dat er een jaar op proef dierenpolitie in ons eigen landje een jaar op proef komt.
ook hoorde ik dat er wetswijzigingen op komts zijn met betrekking tot dieren, ik hoop dat ze ding af worden en er harder wordt opgetreden tegen degene die niet goed voor hun beestjes zorgen, we wachten weer af

Kaatje

26 januari 2010, 19:13:28 #1 Last Edit: 29 januari 2010, 10:09:50 by Kaatje
Dit stond vandaag in de krant.

Capelle krijgt dierenpolitie

Dierenmishandelaars komen er in Capelle aan den IJssel niet meer ongestraft vanaf. De zuid-Hollandse gemeente krijgt als eerste een dieren-politie. Daarmee volgt Nederland het voorbeeld na van de Animal Cops uit de Verenigde staten.

En dan een foto in de krant van een lief klein blond hondje. Dit hondje heeft een dag moederziel alleen op een balkon gezeten in de kou .... echt niet te geloven!!

Nee, het is goed dat ze dit aanpakken!

druppel

het is verschrikkelijk idd wat er hier in nl allemaal maar kan met dieren en dat ze er niets aan doen, het is verschrikkelijk.
ik kan er zo niet tegen :'( in mijn werk zie ik ook wel is dingen dat ik denk pffff :censuur ik probeer mensen dan zo goed mogenlijk voor te lichten hoe het ook kan en moet, soms zie ik dan verbetering als ze weer komen soms komen ze niet meer, dan denk ik of ze hebben het hondje weg gedaan of denken we gaan daar niet meer naartoe want dan zeurt ze weer, en sommige hebben een bord voor hun hoofd, die leveren hem weer in dezelfde staat in, en dan help ik dat hondje maar weer van zijn vervilte vachtje af, van die klitten in zijn oksels waardoor die bij iedere stap pijn heeft, van de stroep tussen zijn voetjes dat aanvoelt als een steen in je schoen, en zeg ik het gewoon weer, ik bewaar soms dingen laat het ze zien, het intreseerd ze niet, arme beestjes, liever ben ik dan die klant kwijt dan dat ik maar niks zeg.

gelukkig heb ik ook veel klanten die echt wel heel goed hun best doen en hun hondje ziet er dan ook picobello uit ;)