Valkjes Tara & Chico * Nieuw huis gezocht 17-06 *

Gestart door willianne, 25 januari 2010, 18:30:19

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi hoi,

Fijn dat het zo goed lijkt te gaan, ik ben helemaal blij voor je  :D

Ik zou hem nog niet los laten als ik jou was. Ik zou dan toilettraining toepassen.

Omdat als je een valkje los hebt wat nog niet bij je komt en wat nog niet opstapt, voor je weg zal vliegen als jij hem wil terug zetten in de kooi.

Wat krijg je dan.....? dat je er erachteraan moet rennen en het valkje heeft de touwtjes in handen, terwijl dat eigenlijk andersom moet zijn.... hij maakt er een spelletje van en als ze dit gedrag eenmaal vertonen is het niet zo makkelijk om dat er weer af te krijgen  :( met als kans dat Tara dit gedrag ook over kan nemen, want het is immers een keileuk spelletje voor ze  :-\

Ik zou gewoon eerst met de hand in de kooi gaan, trosgierst in je handen nemen en dat aan hem voeren.. de trosgierst zou ik dan niet in de kooi hangen, want dan hoeft ie de moeite niet te nemen om bij jou te komen voor dat lekkers  ;)

Als je merkt dat hij minder bang is voor je handen, zou ik hem meenemen naar de toilet, raam en deksel van de wc dicht.... en dan oefenen... op laten stappen, hem proberen te kroelen, hem op te pakken.. dat soort dingen.

tam maken krijg je enkel door dat je het vertrouwen van je valkje wint, win je dat niet, zal hij altijd argwanend blijven en als jij al in het begin achter hem moet aanrennen om hem te pakken te krijgen om hem terug te doen in de kooi, werkt niet echt vertrouwensgericht... is dit een woord??? nou ja, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel  ;)

Groetjes Manon

amazingleeuwtje

Gefeliciteerd Willianne met jou nieuwe aanwinst, kan me heel goed voorstellen hoor dat je het ineens zat was, valkjes kunnen een behoorlijk geluid produceren :-\ ;).. Wat Manon al schreef rustig aan en idd toilettraining, lekker een bakkie mee en op de plee gaan zitten hahahahahahaha ;).. Ik krijg spontaan een flashback ;)..

willianne

Hoihoi!!

Vanmorgen Tara los gelaten,en Chico ontsnapte ook de kooi uit :-\ ,dacht al bij mezelf hoe krijg ik hem nou weer in de kooi.
Maar even ze'n gang laten gaan,en toen trosgierst gepakt,Tara zat al op me arm,dus de trosgierst voor Chico gehouden (hij is gelukkig heel rustig),en na een paar keer stapte hij keurig op me hand!! :D
Stond er echt versteld van.
En hij stapt zelfs al keurig op.
Dus kan niet anders dan dat Chico bij iemand is opgegroeid die de valkjes al handtam heeft gemaakt.
Ze vertelden al in de dierenspeciaalzaak dat hij met de hand groot gebracht was,en het klopt idd :)
Chico gelijk even geprobeert te wegen,zo rond de 78 gram,hij eet goed en samen met Tara gaat super!
Ook het krijsen van Tara is een stuk minder,af en toe nog maar dan stopt het vanzelf weer,ze gaat niet continu door :D

Even een foto'tje (niet zo mooi,maar de batterij was leeg):

Fijn pinksterweekend allemaal (helaas moet ik werken.... :'(  )!

*Manon*

Fijn joh!!

Dan kun je vanuit deze basis verder om hem tam te maken.. echt geweldig hoor, dit maak je niet zo vaak mee met valkjes uit de dierenwinkel maar dit is toppie!!

LIefs Manon

Caroline

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.  :D

Geweldig dat Chico het al zo goed doet.

Een heel fijn Pinksterweekend, werkse.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

gefeliciteerd met chico  :D
wat een knapperd zeg :D

ik wens je heel veel plezier met hem.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

hey hey

veel geluk met Chico en wat knap dat hij zo snel opstapte

fijn pinksterweekend

groetjessssss

willianne

Even een update!

Het gaat erg goed tussen Chico en Tara.
Tara houd Chico ontzettend goed in de gaten waar Chico zit moet Tara ook even kijken,erg leuk :-*
Vliegen gaat Chico nog niet zo goed af,hij ziet regelmatig de muren van dichtbij :-\  Daar heeft hij nog moeite mee.
Tara is een stuk rustiger geworden en ook gaat ze makkelijker terug in de kooi,geen gevecht meer.
Kortom een goede keuze geweest!

Probeer deze week even foto's te plaatsen!!

Kimm

geweldig!! ik ben erg blij voor jullie  :D

willianne

Fototijd!!

Tara:

Chico:

Tara & Chico:

Fijne avond! :D

Kimm

Hermien

Wat heerlijk voor je dat de rust is weergekeerd. Leuk valkje is Chico. Nu kun je eindelijk weer van ze genieten, hè? En met het tam maken gaat 't vast ook goed komen, nu Chico al zo keurig op je vinger stapt.

Proficiat!

;D   ;D   ;D   ;D

*Manon*

Supergaaf!!!

En wat fijn ook dat je de juiste beslissing hebt genomen....  ;D ;D ;D

:-* kusje voor tara.... je fotos waren errug leuk!!!

Groetjes!!

Creatura

Hey Willianne,

Wat leuk dat je een nieuw valkje hebt ;) Zij of hij is mooi hoor. Leuk, een wildkleurtje ;D

Maar hey, wat vervelend dat Tara zo krijst :( Dat is echt heel erg  :censuur. Kan me voorstellen dat je er een beetje gestoord van wordt....

Nja, ik ben er geen expert in, maar negeren zal denk ik wel het beste zijn.

Sterkte ermee.

xx Renske

willianne

Hoihoi Allemaal,

Na heel lang wikken en wegen,heb ik het besluit genomen om voor Tara & Chico een ander huis te zoeken.
Zoals vele van jullie waarschijnlijk weten is Tara ontzettend op mij gericht en krijst ze meteen als ze mij ziet.
Alles geprobeert negeren/een vriendje voor haar/in een aparte ruimte,het helpt allemaal niet. Ik ben haar maatje en dat blijft zij zo zien. Ook Chico gaat het gedrag van Tara overnemen.
Ik merk aan mezelf dat het een grote invloed heeft op mijn eigen leven heeft,loop gespannen in huis rond want stel je voor ze gaan weer krijsen,maak het sávonds zo donker mogelijk dat ze lang stil zijn s'morgens.

Pffff wat is dit moeilijk,maar we hebben alles geprobeert en ik merk dat mijn energie op is en Tara & Chico naar een nieuw huisje moeten zodat ik mij weer prettig ga voelen in me'n eigen huis,dat is op dit moment helaas niet :'(.

Hopelijk heeft 1 van jullie een plaatsje vrij voor deze valkjes,ze zijn allebij nog erg jong en vooral Tara is ontzettend tam.

Hebben jullie ruimte in huis of in een voillere,dan mag je me mailen of in mijn dagboekje een berichtje achterlaten :'(

Fijne avond!