19 april 2024, 14:57:51

help

Gestart door winnythepooh, 24 januari 2010, 21:23:49

« vorige - volgende »

winnythepooh

Hoi hoi pappen lukt nog steeds niet en hij is weer afgevallen weegt nu ongeveer 83 gram zijn ouders voeren hem ook nog wel en nu??
mary-ann

Rianne

Hij valt te veel af, en heeft dus echt extra voeding nodig. Je valkje zal niet of nauwelijks afvallen als de ouders goed voeren.
Eet je valkje zelf niet van de pap, als je het in een bakje bij hem zet, of op een lepeltje aanbied?
Heeft je valkje wel in de gaten dat hij de pap kan eten? Vaak duurt het even bij wat oudere valkjes voor ze door heben dat ze gevoerd worden. Dan zou ik het wat vaker op een dag proberen, liever een paar keer een klein beetje dan helemaal niks.

winnythepooh

Ok ik ga wel met hem naar de da zo al is het alleen voor wat tips en trucs kan ook zijn dat ik het niet goed doe ik hoop zo dat het goed komt maar bakje heb ik nog niet geprobeerd en lepel ook niet is wel een goeie
mary-ann

winnythepooh

Volgens de da is hij in perfecte conditie en heeft het oa te maken met het feit dat zijn botten geen vocht meer maar lucht bevatten hij heeft niks gedaan verder ik heb nu een digitale keukenweegschaal gekocht en die geeft 88 gram aan dus het valt heel erg mee zijn krop is wel leeg heb hem nu weer bij zn ouders gezet in de hoop dat ze weer gaan voeren en we wachten het nog even af
mary-ann

smiley

Ik heb dit zelf ook pas aan de hand gehad met mijn nestje van drie.
In de ochtend kreeg ik er bijna niets in ,hooguit 5 ml.
De rest van de dag kregen ze zo af en toe eten van pa (heel weinig )
Rond 7 uur in de avond gaf ik ze dan weer pap ,op dat moment hadden ze dan wel honger en namen ze het graag .
De 1 nam het van een lepeltje en de andere uit de spuit .
Elke ochtend wegen en in de gaten houden dat hij rond dit gewicht blijft hangen .
Dan in de middag nog eens wegen en kijken of hij iets aan komt al is het maar 1 of 2 gram .
88 gram is best nog redelijk hoor ,1 van mij zakte terug naar 81 gram en bleef daar een paar dagen op staan .
Om daarna weer te zwaarder te worden ,maar dat gaat langzaam.
blijf hem wel de pap aanbieden alles wat hij naar binnen krijgt is extra .

groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

winnythepooh

Goed nieuws hij eet eindelijk pap woog vanavond 87 gram voor het voeren en 93 na het voeren geef hem in de ochtend en avond ongeveer 5ml en dat gaat heel goed en overdag word hij goed gevoerd
mary-ann