19 april 2024, 06:30:34

help

Gestart door winnythepooh, 24 januari 2010, 21:23:49

« vorige - volgende »

winnythepooh

Dat zou heel goed kunnen laat ze nu al 3 dagen helemaal met rust maar op de kleine zitten gebeurt niet echt maar ben blij dat ik er een lamp op heb en dat moeder er in de avond zelf op zit en dan is de lamp ook uit ga de kleine wel even wegen maar kom er verder niet meer bij behalve met eten geven natuurlijk maar mijn onrust heeft zeker niet geholpen daar heb je helemaal gelijk in daarom laat ik ze nu ook wil alleen weten of het gewicht goed is moet toch het hok schoonmaken
mary-ann

Rianne

Het broedblok en de kooi zou ik nu nog even zo min mogelijk schoonmaken. Een donsje alleen vervuilt het nest nog niet zo snel, zeker op deze leeftijd. Het geeft alleen maar stress en dat kunnen ze nu nog niet gebruiken. Pas als het jong wat in de pennen zit, zou je het blok kunnen schoonmaken.
1 keer per dag wegen en soms even kijken of het jong nog leeft, en noteer de gewichten zodat je kunt zien of het aankomt of juist afvalt. Ik zie hier geen gewichten staan trouwens, wil je die ook posten?

winnythepooh

Ok hok wilde ik idd nog even laten maar je bedoelt als die alle veren heeft??
En wegen vanaf vandaag wegen bedoel je heb hem nog niet gewogen moet nog weegschaaltje halen
Ja zet ik er wel op onder deze topic weet niet wat hij precies moet wegen
mary-ann

winnythepooh

gewicht is ongeveer 72 gram (heb geen digitale)
en hij blaast behoorlijk hij is al heel groot
mary-ann

winnythepooh

onder het kopje kweken staat een gewichten tabel daar was het donsje met 15 dagen ongeveer 85 gram dat scheelt 13 gramm dus is ie te licht toch.
mary-ann

winnythepooh

28 januari 2010, 19:37:41 #20 Last Edit: 28 januari 2010, 21:03:12 by winnythepooh
heb de va gebeld vanmiddag voor advies moest de lamp uitzetten dat heeft me man gedaan om 3 uur en heb het donsje zojuist weer gewogen en het weegt 10 gram zwaarder nu dus 82  :D :D :D :D :D
dus voeren gaat vooralsnog goed en zal hem ook 1 keer per dag blijven wegen.
hier maak ik uit op dat ik de lamp beter uit kan laten (ook volgens va) alleen zitten de ouders niet op het nest alleen vanaf 21.30 uur tot volgende ochtend is dat niet erg zal verwarming op 20 graden laten staan maar dat is toch eigenlijk te koud zet morgen de lamp wel weer aan en ga in de avond kijken of zijn gewicht weer is toegenomen of juist niet is dat een idee?? moeder gaat pas vanaf 21 uur het nest op.
mary-ann

Rianne

Kun je een foto plaatsen?
En de gewichten zijn goed hoor, het ene jong is het ander niet dus over die 13 gram zou ik me geen zorgen maken. Zolang hij maar aankomt in gewicht :)

winnythepooh

Ja zal ik proberen moet ik even een foto maken is een hele strijd om hem alleen al te wegen hahaha ben echt zijn vijand voor me gevoel
mary-ann

winnythepooh

29 januari 2010, 14:31:38 #23 Last Edit: 29 januari 2010, 14:36:58 by winnythepooh
ik krijg de foto niet geuploaded is te groot en heb geen idee hoe ik hem kleiner zou moeten maken mijn man doet dat vanavond of morgen even ok dan zet ik ze er gelijk op ze zijn niet mooi want hij bewoog de hele tijd
heb toch de lamp aangezet vanochtend want ze zitten helemaal niet meer op het nest en zonder lamp is toch veel te koud voor die kleine niet dan??
ben nu eindelijk een middag thuis en zie gelukkig dat ze de kleine  wel voeren terwijl de lamp aanstaat
dus dan laat ik de lamp aan overdag en in de avond gaat ie uit aangezien de moeder tot nu toe de nachten wel op het nest zit
trouwens het donsje voelde wel lekker warm aan dus dat betekend dat hij genoeg warmte heeft van de lamp toch
ik ga me man even vragen over die foto
mary-ann

druppel

die van mij zitten bijna ook niet meer op de baby's, mijne zijn een dag jonger dan de jouwe als ik het goed heb.
en 's nachts zitten ze er hier ook nog bij, ik weet het wel de mijne zijn met ze 3e en houden elkaar warm maar ik denk dat dit gewoon is bij de ouders.

winnythepooh

ik had al zo`n vermoeden maar ja zonder lamp koelt ie teveel af ben ik bang de vader zit wel dicht in de buurt nu dus maak me niet zoveel zorgen meer ben blij dat gewicht goed is en dat ze voeren als dat zo blijft ben ik tevreden
mary-ann

druppel

wel jammer dat je zo'n stres heb ervan, het is zo leuk anders.
ik zag de lol ervan ook nie echt in maar ik geniet er nu toch wel heeel erg van, zou voor jou ook zo fijn zijn, denk ik.

winnythepooh

Ja dat is ook zo heb me meer zorgen gemaakt dan wat anders hij is ook maar alleen he maar ja we houden het goed in de gaten en doen ons best
mary-ann

winnythepooh

31 januari 2010, 18:02:41 #28 Last Edit: 31 januari 2010, 18:09:46 by winnythepooh
hopelijk gaat dit goed heb foto van het donsje hij weegt nu bijna 100 gram
foto is van gisteren
volgens mij gaat alles goed hij word goed gevoerd en ouders vliegen mij aan als ik hem ga wegen maak me niet zoveel zorgen meer
hij blaast wel heel erg ook naar zijn ouders is dat normaal
en als hij alle veren heeft kan de lamp helemaal uit toch?
heb hem nu overdag aan van ongeveer 10 tot 18 uur
mary-ann

druppel

moggg wat een scheetje, hij heeft meer haar dan de mijne hoor. als de meute morgen op school is zal ik ook is een plaatje schieten.