28 maart 2024, 14:05:25

help

Gestart door winnythepooh, 24 januari 2010, 21:23:49

« vorige - volgende »

winnythepooh

ons donsje is nu 10 dagen oud en heeft de oogjes open  en loopt des te meer door het nesthok als pa en ma van het nest af zijn ???en dat minimaal ongeveer een half uur per keer soms langer met als gevolg dat pa of ma niet op de kleine zit als ze terug zijn in het hok kan de kleine nu wel zelf naar pa of ma kruipen om eronder te gaan liggen en warm gehouden te worden als ik de kleine in het midden of igg van de rand af leg kruipt ie gelijk weer weg dus schiet niet echt op.
paar dagen geleden hielp het wel maar dat is voorbij ook heb ik nu alle eieren weggehaald waren al minimaal 4 weken oud in de hoop dat de ouders meer aandacht zouden hebben voor de kleine lijkt niet echt te helpen   

inmiddels is mams al bijna een uur van het nest is toch veel te lang en nu???????
mary-ann

Rianne

Als je nepeitjes in huis hebt, zou ik die erbij leggen. Hier heeft het jong ook steun en warmte van als pa of ma erop heeft gezeten. Ook kunnen de eitjes er juist voor zorgen dat er meer interesse is in het blok.

winnythepooh

Die heb ik niet maar kan ik kopen maar toen de eieren er nog in lagen ging die kleine ook aan de wandel zegmaar en nam de eieren mee waardoor pa of ma ervoor koos op het ei te gaan zitten ipv het donsje
mary-ann

Rianne

Misschien is er iets mis met het jong, beetje bijzonder dat hij er steeds vandoor gaat :-\

winnythepooh

Ik heb va gebeld vanochtend en in feite moet de kleine zelf naar pa of ma kunnen kruipen nu de oogjes open zijn ook teveel aanraken en kijken is niet goed volgens hun omdat de ouders heel veel van het nest af zijn heb ik er een rode lamp op gezet zodat ie niet teveel afkoelt voeren doen ze wel weet het ook niet
mary-ann

Larissa

Hoi

Ik ben dan geen ervaren kweekster maar had een vraagje is dit het eerste nestje van dit koppel ? zo ja zou het niet dan gewoon onervaren heid zijn ?

Wie weet kan een van de ervaren kweeksters/kwekers hier antwoord op geven

groetjes Larissa

winnythepooh

Ja dit is het eerste nestje (ook het laatste) was niet de bedoeling maar kwam zo uit ach en het is wel lief maar brengt ook veel zorgen met zich mee het zou onervarenheid kunnen zijn maar in het begin lieten ze de kleine geen moment alleen nu alle eieren weg zijn wel vaak(er)
mary-ann

Lin

Hoe is het inmiddels? Heb je wat eieren erbij gelegd? Niet alle valkjes vinden een warmtelamp fijn, bij mij blijven ze dan juist liever weg.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

winnythepooh

Ben aan het werk geweest vandaag nee geen eieren erbij gelegd nog maar ouders zijn overdag teveel van het nest af hij is nog te klein daarvoor heb nu de lamp uitgezet ze vinden het idd niet fijn maar ja wat moet ik dan wil niet dat die kleine dood gaat door onderkoeling ga morgen va wel weer bellen dus heb me twijfels over hoe het gaat
mary-ann

winnythepooh

Hij word nu eindelijk gevoerd


mary-ann

Lin

Probeer er een paar eiren bij te leggen, voer een beetje opschudden/verversen en verwennen met lekkers. blijft ie wel rechtop en een beetje beweeglijk? dat is een goed teken. houd het licht s nachts aan als ze snachts niet er op willen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

winnythepooh

Ze krijgen in de ochtend en avond vers eten momenteel omdat ze zoveel eten verder vind de kleine het heerlijk in de lamp en kijkt wel helder hij ziet er niet ziek uit maar vraag me af of ik hem niet moet gaan wegen gewoon om te kijken of hij goed kwa gewicht is dan weten we zeker dat hij voldoende eten krijgt dan is het goed
mary-ann

winnythepooh

S nachts zitten ze er wel op trouwens
mary-ann

winnythepooh

Moeder is alweer van het nest af
Binnen 10 minuten
mary-ann

Rianne

Hopelijk heb ik het mis, en vat je het niet te persoonlijk op, maar wordt het koppel ook niet een beetje onrustig van jouw onrust?