18 april 2024, 13:38:45

Zenuwachtig

Gestart door Natalie, 4 november 2002, 14:31:45

« vorige - volgende »

Natalie

4 november 2002, 14:31:45 Last Edit: 4 november 2002, 14:32:33 by Natalie
Heeft iemand ervaring met zenuwachtige valken? Mijn Pino is zo'n ongelooflijke stresskip, je wordt er niet goed van. Ik probeer alles zo regelmatig mogelijk te doen. Ik haal hem er op gezette tijden uit enz. maar niets helpt. In z'n zenuwachtigheid begint hij dan ook te schreeuwen, of onder in de kooi van snel van links naar rechts te lopen. Ik vroeg me af of er iets aan te doen was. Pino heeft dringend Valium  ;D nodig denk ik. En als dat gedrag niet snel ophoudt, heb ik het ook nodig want ik word er KNETTERGEK van!

annemiek_botter

Hoi

Elvis is ook ontzettend druk, als hij in de kooi is klimt ie de hele kooi van onder tot boven en jaagt ie z'n vriendinnetje ook alle kanten op. En uit de kooi is ie ook constant bezig dingen te onderzoeken en bijten, en als ie een tijd geen aandacht krijgt ontzettend schreeuwen. Ik dacht dat het beter zou worden als ik er een tweede vogel bij zou kopen, maar hij vind haar helemaal niks en het heeft maar een beetje geholpen. Zorg dat ie genoeg afleiding heeft, en verder gewoon maar laten klimmen en schreeuwen. Als je er geen aandacht aan schenkt dan houdt het vaak wel snel op.
succes ermee

groetjes Annemiek

tiny

hallo, die van ons loopt ook op de bodem van de kooi maar dat is om eruit te mogen want als hij eruit geweest is doet hij dat niet meer.
Ook denk ik dat die van u een manneke is en dat hij wel  kalmer word als hij ouder is  en dat roepen dat is typisch voor een manneke

geduld,
groetjes

tiny

Mirjam-Moniek

Hoi Natalie

Doet je valkparkiet altijd zo druk of is het bij flagen? Als hij het alleen in bepaalde situaties doet, kan je er misschien achterkomen waarom hij dat doet. Dan kan je per sutuatie misschien iets bedenken wat je anders kan doen waardoor hij wat rustiger wordt. Wel lastig, want een vogel gaat je natuurlijk niet vertellen wat hij denkt te bereiken met zijn gedrag. En misschien heb je gewoon een heel levendig druk vogeltje. Bij andere dieren wil het dan weleens helpen ze uit te laten razen, maar hoe je dat met een valkparkiet zou moeten doen weet ik ook niet. Misschien veel laten vliegen? Een valkparkiet kan er ook juist op gaan reageren als je alles met regelmaat doet. Dat als het bijv. tijd is dat je hem voert hij denk "joepie ik krijg voer!" en dan druk heen en weer gaat lopen en schreeuwen.
Houd moed!  :) Ik ken mensen die er zo gek van worden dat hun valkparkiet steeds schreeuwt (ik vind het binnen het normale vallen, maar goed) dat ze boos tegen hem gaan schreeuwen en als dat niet helpt (wat natuurlijk altijd zo is) doen ze maar een deken over de kooi. Dat arme beestje zit nu bijna hele dagen onder een doek. Heel zielig, vooral voor vogels die heel druk doen, want die hebben volgens mij juist veel behoefte aan aandacht. Misschien helpt dat ook wel wat, je vogel meer aandacht geven als dat kan.
Veel succes ermee!

Natalie

Het gaat al een stuk beter met Pino, en ik denk dat dat komt dat hij nu vrijwel altijd uit zijn kooi is als ik thuis ben. Ik denk dat hij gewoon een beetje last had van claustrofobie :). Nu gaat hij zelf af en toe terug in zijn kooi om te eten en te drinken, en als hij 's avonds slapen wil vliegt hij er ook zelf in. Eigenlijk heb ik nu niets meer met hem te doen. Hij wil nog wel eeens gillen of zenuwachtig doen, maar het wordt steeds minder. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens op het beestje gescholden heb, of er een doek overheen gegooid heb toen hij zo vervelend deed, maar achteraf gezien heeft dat helemaal niet geholpen. Ik denk dat hij nog veel zenuwachtiger word als ik tegen hem scheld. Aankomende maandag krijg Pino er een kooigenoot bij. Ik ben echt heel benieuwd hoe dat zal gaan

Diana

7 december 2002, 13:08:04 #5 Last Edit: 2 februari 2003, 23:44:57 by admin
HOI!
Het is beter dat het nu goed gaat met Pino,
maar hij was vast en zeker erg bang voor alles nog. Ook kun je beter rustig doen tegen het valkje dat hij een beetje vertrouwd wordt anders vindt hij 't alleen maar enger.
Je moet rekenen dat als je de 2e valk erbij doet dat hij weer eens minder tam kan gaan worden en als je nieuwe valkie ook een 'tresskip' is schreeuw dan niet op hem ;)

Groetjezz,
Diana & Co[/glow]

Natalie

7 december 2002, 18:09:42 #6 Last Edit: 8 december 2002, 01:31:38 by Natalie
Hoi Diana!  Het nieuwe valkje (Sammy) is er inmiddels maar die is veel rustiger dan Pino. Pino lijkt ook een stuk rustiger te worden nu, alleen af en toe met vlagen doettie nog ongelooflijk druk en luidruchtig. Gisteren bijvoorbeeld. Hij bleef maar schreeuwen en gillen, zelfs toen er een deken over de kooi lag. Vandaag issie weer hardstikke lief, dus ik denk puur dat het gewoon buien zijn. Ik ben in ieder eval wel blij dat ik er een tweede bijgenomen heb, dan zitten ze niet zo alleen als ik eens weg ben.


Diana

Dat zou heel goed kunnen, "buien" daar had mijn valkparkiet Twinkel ook wel eens last van dan bleef ze maar bijten terwijl ze anders heel lief is. En wat een leuke naam Sammy  :) vindt ik echt schattig! haha, en het is natuurlijk helemaal top dat je valkparkieten het goed met elkaar kunnen vinden!! :)
Groetjezz
Diana