5 mei 2025, 22:58:42

2 koppeltjes in 1 kooi

Gestart door Larissa, 22 januari 2010, 00:00:31

« vorige - volgende »

Larissa

hey hey

Ik heb hier een vrij grote kooi staan daar zitte nu in Chika (man) Coco (man) en Luna (pop) nu ben ik op zoek naar een popje voor chika omdat deze nog al jaloers doet tegen coco  zodra hij luna  aan het versieren is....als ik een vrouwtje heb voor Chika kan deze dan ook gewoon bij in de grote kooi (ferplast ) binne voiliere na carantaine tijd....of is het beter chika en pop apart te zette in verband met het koppeltje vormen ?

En als ze alle 4 bij elkaar zitte kunne ze daar dan ook blijve zitte als de koppeltjes eitjes gaan leggen ? 

Wie kan me hier bij helpen hoop dat het een beetje duidelijk zo is

groetjes Larissa

Geo

je kunt altijd aanzien of het goed gaat, zoniet zet ze dan apart.
Persoonlijk vind ik 4 valkjes in zo'n kooi wel veel!!! en er moeten ook nog 2 nestkasten in? of hang je die aan de buitenzijde?

Larissa

hey Geo

De nestkastjes komen aan de buiten kant te hangen.......dit ook met het eventueel schouwen van de eitjes en het in de gaten houden van de eventueele donsjes

Mocht het niet goed gaan dan heb ik een grote broedkooi hier staan waar dan het andere koppeltje in komt

De kooi waar de valkjes nu in zitten is
70 breed
60 diep
160 hoog

dat valt toch wel mee daar hebbe ze toch genoeg ruimte in ?

X Laris

Sarynda

Bij huisvesting staat dit:

aantal valkparkieten-min. breedte x diepte x hoogte in cm

2: 60x60x100
3: 95x80x100
4: 100x 200x200

Dus is de kooi die je hebt eigenlijk te klein voor 4.

Larissa

Hey Sarynda

Ik weet het had het gelezen bij huisvesting....ik en me man hebbe ook al lope brain stromen nu hier want inderdaad als er ook nog eens een X aantal jongen bij komt dan vrezen wij ook voor zware ruimte gebrek.........als alles nu door gaat komt er van het voorjaar een voiliere en gaan die 4 naar buite  ;D

Ben al bezig met een ontwerp wat in de tuin gaat passe

X Laris

Sarynda

Larissa

hey

We hebben de maten op gemeten van wat we kwijt kunne achter thuis

Breedt wordt die dan ongeveer 200
Lengte wordt +- 290
Hoogte iets van 200

We zitten alleen ff met het nachthok te puzzele want als die in de schuur moet dan zal ik iets van verwarming moeten hebbe en als ik hem in de voiliere zelf maak dan zal ik hem moeten isoleren.

groetjes