3 augustus 2025, 16:42:34

2e valkje erbij of toch niet?

Gestart door pipje123, 22 januari 2010, 12:20:26

« vorige - volgende »

pipje123

Hallo,

mijn valkje pip is in april 1 jaar.
hij is vaak alleen want ik ben overdag de hele tijd op school en kom pas om 4/5 uur thuis en mijn moeder werkt 3/4 dagen in de week..
we proberen hem wel zoveel mogelijk eruit te halen en hij is ook heel erg tam..
we hebben er over nagedacht om een 2e valkje erbij te nemen zodat hij overdag niet alleen is.
vaak heb ik verhalen gehoord of gelezen dat je 1e valkje dan veel minder tam word!?

verder is Pïp heel erg slim en zegt woordjes zoals; Hallo pip, Kusje pip, Kom maar pip, Kom hier pip etcetera..

Hij wilt ook alleen maar gekroeld worden door mij en niet door mijn moeder.. terwijl die heel erg leuk kan kwekken met mn moeder en dat doet die weer niet bij mij..

En als er sommige mensen (meestal mannen) in huis zijn kan die dat ook als bedreigend zien.

Ik hoop dat iemand hier een beetje ervaring mee heeft en ons kan helpen!

Larissa

Hallo

Ik zou er zelf wel voor kiezen om er een tweede valkje bij te nemen voor Pip dit te meer om dat ze toch groepsdieren zijn en pip dan nie zo lang alleen is

Ik geloof niet dat pip er minder tam van wordt als je hem maar genoeg aandacht blijft geven

Ik heb zelf hier in de kooi een hand tamme valk zitte en een niet zo''n tamme valk mijn hand tamme is er niks minder tam op geworden.

Als je er toch voor kiest om een valkje er bij te halen zou ik je aan raden om er wel eentje bij de kweker weg te halen zodat deze al aan mensen is gewent en je kunt een kweker vragen het valkje vast hand tam te maken wat natuurlijk ook zijn voordelen heeft. Daarnaast zul je moete kijken naar wat je wilt een mannetje of een pop er bij...wil je wel of geen nestje van Pip .

Of valkjes sommige mensen zien als bedreiging dat weet ik niet dat heb ik zelf nog niet mee gemaakt ik weet wel van papegaaie dat deze soms problemen kunne hebben met mensen...misschien dat iemand hier een antwoord op heeft

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt

X Laris en bende van 5

pipje123

Hallo

bedankt voor je reactie
we zullen erover nadanken
Pip is trouwens ook van een kweker en we hebben hem dat hij vanaf dat die 8 weken was..
En we hebben hem zelf handtam gemaakt
Ik wacht nog even andere reacties af..

Kimm

nee hoor, een valkje erbij maakt de ander niet minder tam. dit heb je zelf helemaal in de hand  ;)

als jij net zoveel bezig bent met pip zoals nu dan blijft die band gewoon bestaan.
verder is het juist een heel goed idee om er eentje bij te gaan zetten. dit is voor pip veel en veel gezelliger.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

pipje123

Ja..
we zitten er nu echt wel sterk over na te denken om er eentje bij te nemen  ;D
maar wel moeilijk om op internet een goede kwekerij te vinden die in de buurt is!

Kimm

als je hier op het forum even rond snuffelt en ook even bij dagboeken kijkt, daar zijn wat kweeksters die nu donsjes hebben of eitjes die uit gaan komen  ;)

pipje123

ja maar als we willen graag een mannetje en dat kan je pas zien als ze ouder zijn..

Kimm

nee dit geldt niet voor alle mutaties.
de kweekster weet vaak wel of het een mannetje of een popje is en anders is er nog de dna test.